2006-10-30, 00:18
Medlem
Lillefixas avatar
Hej allihopa!

Lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle hjälpa till med maten på 2 studenters 25-årskalas. De är inte så rika så jag behöver tips på en billig och god buffé för 60 personer. Lokalen kommer bara hyras samma dag så det skulle vara bra att kunna göra så mycket som möjligt innan. Jag kan tänka mig att de högst lägger 1500 spänn på detta så det finns inte så mycket att spela med. Inget kött, utan fisk och vegetariskt. Så alla flashbackkockar, spotta ur er ideér!
Citera
2006-10-30, 00:33
Bannlyst
Kolja och spenatlasagne?
Citera
2006-10-30, 00:45
Medlem
Madchilds avatar
Plockmat för 25 spänn per skalle... Omöjligt skulle jag säga.
Du måste ha bra råvaror och flera grejer för att det inte ska se fattigt ut. Då kommer du inte långt på den budgeten. Om du däremot kan göra en huvudrätt så kanske det kan gå ihop. Nån form av lax med såser, sallad och bröd kan du kanske få för ner mot 25 spänn.
Citera
2006-10-30, 01:12
Medlem
-jOE!s avatar
Tacobuffé är nog lättast!
Citera
2006-10-30, 03:35
Medlem
Tjennstroums avatar
Nudlar!
Citera
2006-10-30, 13:00
Medlem
Tragics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Nudlar!

En nudelbuffé e ju perfekt! Fatta alla dessa smaker det finns i de små inplastade paketen! BIff, kyckling, grönsaker, svamp...
Citera
2006-10-30, 13:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillefixa
Hej allihopa!

Lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle hjälpa till med maten på 2 studenters 25-årskalas. De är inte så rika så jag behöver tips på en billig och god buffé för 60 personer. Lokalen kommer bara hyras samma dag så det skulle vara bra att kunna göra så mycket som möjligt innan. Jag kan tänka mig att de högst lägger 1500 spänn på detta så det finns inte så mycket att spela med. Inget kött, utan fisk och vegetariskt. Så alla flashbackkockar, spotta ur er ideér!

Pastasallad och gaspacho som bas. Inga problem med att hålla maten varm m a o.
Citera
2006-10-30, 13:10
Medlem
Baka några kladdkakor också till dessert, kostar inte många kronor, om det passar in.
Citera
2006-10-30, 15:25
Medlem
Lillefixas avatar
Jag vet att det är lite stålar, men brudarna har tänkt att göra massa själva, typ baka bröd och sånt.
Citera
2006-10-30, 15:31
Medlem
Mesharrys avatar
Kör på pasta som bas, mättar bra, är billigt och går att variera i det oändliga nästan.

Pastasallader mao. Ett förslag, pasta, svarta oliver, fetaost och soltorkade tomater i en av salladerna. Blanda grönsalladen med lite rukola.

Pasta finns i en massa former och färger och om du tänker till lite så hittar du nog ett antal smarriga varianter du kan köra. Och som sagt, inget problem med varmhållningen. Spetsa till det med lite goda dressingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in