2008-09-05, 15:06
Medlem
http://cbs13.com/crime/zodiac.killer.kaufman.2.805799.html
Citera
2008-09-10, 18:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Spännande!

FBI har samlat in mer bevis: http://cbs13.com/local/zodiac.killer.FBI.2.809821.html
Det spekuleras om att Zodiac Killer skulle vara två personer - Jack Tarrance och hans son Denny.

Även spekulationer om att Jack Tarrance skulle vara the Phantom Killer, seriemördaren som var aktiv i Texarkana i slutet på 40-talet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_Killer
Phantom Killer och Zodiac Killer har många likheter.
Värt att notera är att Jack är uppvuxen i Texas. Texarkana ligger i Texas.

mmmkay, vad menar du med att han är ett välkänt internettroll?
Citera
2008-09-11, 02:18
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Spännande!

FBI har samlat in mer bevis: http://cbs13.com/local/zodiac.killer.FBI.2.809821.html
Det spekuleras om att Zodiac Killer skulle vara två personer - Jack Tarrance och hans son Denny.

Antingen länkade du helt fel, gjorde ett syftningsfel eller liknande eftersom den länken du postade inte innehåller någon informatiom om att det skulle vara två personer och Denny nämns aldrig.

Har du någon annan länk med dessa spekulationer? För, om jag inte är helt blind, så står det bara att de samlar in DNA från brev som blivit skickade till hans styvson.

Din fråga till Mmmkay så finns det tidigare i tråden lite citat från något annat forum där Kaufman försökt sälja taxichaufförens tröja för 50 000$ till någon samlare eller liknande.
Senast redigerad av Night Stalker 2008-09-11 kl. 02:47.
Citera
2008-09-11, 20:52
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night Stalker
Antingen länkade du helt fel, gjorde ett syftningsfel eller liknande eftersom den länken du postade inte innehåller någon informatiom om att det skulle vara två personer och Denny nämns aldrig.

Har du någon annan länk med dessa spekulationer? För, om jag inte är helt blind, så står det bara att de samlar in DNA från brev som blivit skickade till hans styvson.

Din fråga till Mmmkay så finns det tidigare i tråden lite citat från något annat forum där Kaufman försökt sälja taxichaufförens tröja för 50 000$ till någon samlare eller liknande.

Ja, blev lite fel, glömde denna länk http://www.websitetoolbox.com/tool/post/denniskaufman/vpost?id=2501605

Sen är det väl den där Tom Voigt, personen bakom zodiackiller.com, som smutskastar Jack Tarrance-teorin och alla som driver den. Tom Voigt som verkar leva för zodiackiller.com och förmodligen drar in en hel del pengar vill nog inte att fallet Zodiac Killer någonsin ska lösas.
Citera
2008-09-16, 00:11
Medlem
Citat:

mmmkay, vad menar du med att han är ett välkänt internettroll?

Nightstalker svarade åt mig.
Hans hemsida känns inte helt förtroendeingivande heller, för att uttrycka det milt, och timingen med fyndet av huvan och videodokumentären...

Edit: Fast visst, vid en närmare anblick verkar Tom Voigt inte heller ha alla hästar i stallet. In the land of the blind...
Citera
2008-09-18, 12:49
Medlem
Kenny Kuks avatar
Jack Tarrance fortfarande inte utesluten som Zodiac Killer:

http://cbs13.com/local/zodiac.dna.tests.2.820165.html
Citera
2008-09-18, 20:30
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Jack Tarrance fortfarande inte utesluten som Zodiac Killer:

http://cbs13.com/local/zodiac.dna.tests.2.820165.html

Det som står i artikeln är alltså att FBI inte ännu hittat DNA från Jack Tarrance så att de kan jämföra honom med det DNA de tror att de har från Zodiac Killer.

FBI har tagit brev, som Jack Tarrance skrivt, i beslag för att de hoppades på att hitta DNA från honom på kuvertet/frimärket. Men det ytterst märkliga som då upptäcktes är att fler än en person har slickat på kuvertet/frimärket, det DNA som hittats på breven har alltså blandats från flera personer och det går då ej att göra en profil av det.

Är det inte väldigt märkligt att flera personer har slickat på kuvert/frimärke?

FBI har iallafall tagit Jacks löständer i beslag, så förhoppningsvis kan de hitta DNA från honom i dessa. Om nu inte även flera personer använt hans löständer!
Citera
2008-10-23, 13:15
Medlem
Tjyvass avatar
Jag kikade på filmen igår kväll och den är ju sevärd och spännande men den enda scenen som verkligen ger mig kalla kårar är när han hälsar på hos den där f.d. biografmaskinisten. När de befinner sig nere i källaren och "Robert" kikar upp, och tycker sig se någon gå på våningen över, genom golvspringorna.
Nu är ju inte detta en tråd om filmen och det är inte den jag vill diskutera, men tanken slog mig i efterhand när jag var i min egna källare när jag tänkte tillbaka på den scenen.

Jag utgår nu i min teori från att filmen "The deadliest game" spelade lika stor roll i den verkliga utredningen som i filmen jag såg igår. Jag har själv, i den här trådens begynnelse, skrivit att jag trott att det var flera gärningsmän eller iaf två som hjälptes åt. Och jag tror nog fortfarande på det om man ser det som så att det var två eller tre personer som hade inspirerats av filmen och bestämt sig för att jaga människor. De var alla väl medvetna om vad de gjorde och för att "dölja" sina spår börjar de skicka brev till tidningar för att framstå som en galen mördare. För att skicka utredare på villovägar så att säga.
Citera
2008-11-02, 01:19
Medlem
Jag blir fan SVIN-arg över detta FITT fall. blir lika inslyltad som Greysmith i filmen. får inte nog och måste veta.

Varför i HELVETE kan inte tjejen i bilen beskriva en klar och bra scetch "ursäkta min stavning nu".
Varför flyr denna "HORA-MAN" i första mordet. Och vill inte tala med polis! och sen utalar sig själv på 1990 talet? Jävla IDIOT. Hela jävla utredningen är sönder bögad av Hippes.

Sen HUR och VARFÖR kommer det in att en SVART man går från mordet. Jävla Hippie barn i ett bra kvarter antar att det är en svart-man!.

Detta fall gör alla som läser om det CP_arga och intresserade av en anledning! att Alla inom fallet Knullade upp precis allting.
Citera
2008-11-03, 22:11
Medlem
Civile99s avatar
I filmen så pekar Mageau ut Artur i ett förhör på en flygplats 1992, och Artur dör av en hjärtattack ett par dagar/veckor senare.

Jag har läst om fallet på engelska wikipedia och jag hittar inget om att detta faktiskt har hänt. Något som bara lades till i filmen eller hände detta förhör med Mageau 1992 verkligen?
Citera
2009-02-09, 01:45
Medlem
Har nu (sent, jag vet) sett Fincher's Zodiac från 2007 och måste säga att jag älskar filmen. Har följdaktligen också blivit oerhört intresserad av fallet, och undrar om nån vet om något nytt hänt i utredningsväg det sista?

Efter att ha sett filmen verkar ju ALA given som mördaren, men efter att ha läst på lite mer så finns det ju tveksamheter gällande Graysmith's histora.
Citera
2009-02-09, 14:24
Medlem
Jag har sett filmen flera gånger och blir alldeles för indragen i sådana här fall. Jag tror dock att man ska ta filmen med en nypa salt.

Mycket som visas i filmen är vinklat.

Ett tips är Crimelibrary, googla på det. Där är en jäkligt bra sida om brott, mest i USA men också runt om i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in