Citat:
Nu ljuger du igen. "Various symbols similar to those used by Zodiac"
http://www.zodiackiller.com/MulanaxReport8.html
Citat:
Läste du inte vad jag skrev? Det är Tom Voight som har skrivit detta:
Citat:
http://zodiackiller.fr.yuku.com/repl...s#reply-140559
Ursprungligen postat av Tom Voight
Shortly after the 9/11 attacks, Cheney told me Allen had spoke of hijacking a plane and crashing it into the Sears Tower in Chicago. That alleged conversation came prior to them parting ways as friends in either January 1968 or January 1969.
Construction of the Sears Tower didn't begin until 1970 and it wasn't finished until 1973.
Construction of the Sears Tower didn't begin until 1970 and it wasn't finished until 1973.
Tom Voight tar nog inte Don Cheney på så stort allvar nu för tiden.
Enligt Allens bror ska Allen ha tafsat på Cheneys dotter. Där har du i alla fall ett möjligt motiv. Jag vet inte varför Cheney ljuger, det finns i alla fall inget som talar för att han talar sanning. [/quote]
Citat:
Mike vet givetvis att Allen är huvudmisstänkt. Han har antagligen sett bilder på honom tidigare dessutom. Oavsett vad så går det inte att ta ett sådant vittnesmål på allvar med tanke på
a) Det var 20 år efter händelsen. Det skulle aldrig gå att använda som ett bevis i en rättsal på grund av det faktumet.
b) Som jag citerade innan, från polisrapporten, såg han knappt ansiktet. Han såg enbart mannen i profil, i mörker. Detta sa han alltså till polisen om händelsen i direkt närhet till den.
c) Med tanke på det Mageau sa i det första polisförhöret är det osannolikt att han skulle kunna identifiera någon. Det är möjligt att han målat upp en bild i huvudet av Allen som mördare. (Typ som Lisbeth har målat upp en bild av att Christer Pettersson sköt Palme).
Vittnesmålet går inte att lita på, det hade inte hållt i någon domstol och därför håller det heller inte som något pålitligt bevis eller vittnesmål.
Citat:
Detta stämmer inte. Hartnell kunde varken bekräfta eller avfärda Allen som Z.
Annars kan jag göra som du:
"The Bawart Report (...)
24. In the mid-1970s D.O.J. Investigator SILVER accompanied by Bryan HARTNELL, the victim in the Napa Sheriff’s Department Zodiac Case, went to a hardware store where ALLEN was working. HARTNELL was directed to make a purchase from ALLEN. HARTNELL then informed SILVER that ALLEN’s physical size and voice were the same as the person who had killed his girlfriend and badly wounded him, HARTNELL, in Napa. HARTNELL did not see the face of the responsible [assailant] in this incident as he was wearing a hood."
Annars kan jag göra som du:
"The Bawart Report (...)
24. In the mid-1970s D.O.J. Investigator SILVER accompanied by Bryan HARTNELL, the victim in the Napa Sheriff’s Department Zodiac Case, went to a hardware store where ALLEN was working. HARTNELL was directed to make a purchase from ALLEN. HARTNELL then informed SILVER that ALLEN’s physical size and voice were the same as the person who had killed his girlfriend and badly wounded him, HARTNELL, in Napa. HARTNELL did not see the face of the responsible [assailant] in this incident as he was wearing a hood."
Och ändå påstår han själv här att det som beskrivs ovan inte stämmer.
http://www.youtube.com/watch?v=HI0jnsbZwys (59:30 ungefär)
Där påstår Hartnell alltså att han inte hört Zodiacs röst sen den gången på Lake Berryessa. Det Bawart skrev stämmer alltså inte.
Citat:
Om du använder dina ögon så kan du se att handstilarna är jävligt lika. Allen hade av någon anledning ett behov av att dölja sin handstil under testerna (experternas ord) och jag tror knappast att det var för att han ville ha roligt. Sherwood kunde inte bekräfta att det var Allens handstil men om jag inte har fel så tyckte han att handstilarna påminde om Z. Jag vet inte om du har hängt på Zodiacforumen. Seriösa skribenter där har noggrant analyserat och jämfört Allens handstil med Zodiacs och de kom fram till att det var skrämmande likt. De skrev vissa bokstäver på ett ovanligt sätt men exakt likadant.
Jag bryr mig inte riktigt vad "seriösa skribenter" tycker. Men ja, för blotta ögat så ser handstilarna hyfsat lika ut.
http://zodiackiller.com/AllenMorrill1.html
Har säger han att det inte är samma handstil. Här skriver han i alla fall inget om att de påminner om varandra. Detta är alltså samma expert som säger att Allen försökte dölja sin handstil. Om du tror på honom angående det, borde du väl tro på honom angående detta?
Citat:
Och varför tror du att breven och samtalen inte fortsatte när han kom ut? Han var ju hårdbevakad av polisen och hade löpt en stor risk att åka fast!
Jag vet inte varför han slutade mörda. Men brevskickandet till polis och tidningar fortsatte och "råkade" upphöra när Allen blev inlåst. Polisen själva var inte säkra på att fingeravtrycken på Paul Stines brottsplats tillhörde mördaren.
Jag vet inte varför han slutade mörda. Men brevskickandet till polis och tidningar fortsatte och "råkade" upphöra när Allen blev inlåst. Polisen själva var inte säkra på att fingeravtrycken på Paul Stines brottsplats tillhörde mördaren.
Ja, brevskickandet fortsatte trots att Allen var bevakad och blev undersökt som misstänkt. Tidigare påstod du att han inte skulle våga skicka brev när han blev "hårdbevakad", men det skulle han alltså ha gjort?
Citat:
Och han kunde inte bekräfta det heller. Så han vet inte om det var hans röst. Vilket "bevis!"
Citat:
Man tog bara ett DNA från ett brev. Hade man hittat samma DNA från flera av Z brev och det inte hade matchat Allens så hade man kunnat utesluta honom. Tyvärr gjorde man inte det och därmed kan man inte utesluta honom. Det var dessutom allmänt känt att Allen inte tyckte om att slicka sina brev själv. Det kan ha varit någon annans DNA. Samma med handavtrycket.
När bevisen inte passar sin favoritmisstänkt gör man massa undanflykter.
Hur "allmänt känt" var det att Allen inte slickade sina frimärken innan man fick reda på att DNA inte matchade kan man undra? Det låter som en typisk bortförklaring. Denna information kommer antagligen från Cheney och Graysmith och deras trovärdighet är noll.
Vad säger du om ungarna då? Som såg Zodiac vid taxin och det som sketchen är baserad på? Poliserna på väg till brottscenen passerade sedan en man som stämde in på ungarnas beskrivning.
All riktig bevis, fingeravtryck, DNA och trovärdiga vittnesmål (alltså INTE Mageau och Cheney ) avfärdar Allen.
Senast redigerad av Dr.Daman 2014-09-30 kl. 00:09.
Senast redigerad av Dr.Daman 2014-09-30 kl. 00:09.
det råkade bara vara så att den huvudmisstänkte med hundratals andra konstiga omständigheter råkade använda den frasen.
Men visst, fortsätt du att tro att han gjorde det för att ta åt sig äran