2023-02-19, 22:44
Medlem
StarkMarks avatar
Egentligen hade jag velat se Luuk och Lindström utbytta mot vem som helst i princip men om man fick drömma så skulle Lindström bytas ut mot Horace Engdahl och Luuk mot Johar Bendjelloul.

Bendjelloul och Engdahl hade nog gjort På Spåret till mycket bättre och trevligare TV.
Citera
2023-02-19, 22:56
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Egentligen hade jag velat se Luuk och Lindström utbytta mot vem som helst i princip men om man fick drömma så skulle Lindström bytas ut mot Horace Engdahl och Luuk mot Johar Bendjelloul.

Bendjelloul och Engdahl hade nog gjort På Spåret till mycket bättre och trevligare TV.
Ja, jävlar vilket liv i luckan det hade blivit med de två torrbollarna
Citera
2023-02-19, 23:01
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian

På Spåret ska inte vara skojigt. Du kan ju se hur Fråga Lund har urartat till något slags högstadiejippo som nog bara kan intressera ett barn. Tidigare kunde Fråga Lund få besvara frågor om huruvida negrer var människor och det dryftades mellan högt och lågt. Nu är det högstadieexperiment och frågor besvars av en blåhårig kanadensiska.

Jag vill förövrigt att negergänget Samuelsson och Timbuktu förbjuds från att medverka något mer. Vi har fått nog med negerfasonerna på TV.
Citera
2023-02-19, 23:20
Jag tycker det är dåligt att de inte redovisar varifrån de började resan när båda lagen gissat. Det gjorde de förr och var trevligt. Nu stressas det vidare rätt snart istället
Citera
2023-02-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Jag tycker det är dåligt att de inte redovisar varifrån de började resan när båda lagen gissat. Det gjorde de förr och var trevligt. Nu stressas det vidare rätt snart istället

Fast det görs väl nästan varje gång? Iaf resorna i Sverige.
Citera
2023-02-20, 00:02
Medlem
Proras avatar
Citat:

Horace Engdahl / Peter Wahlbeck hade varit kul, gärna i oklippt direktsändning. Hade väl ballat ur efter tre minuter.
Citera
2023-02-20, 00:06
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Horace Engdahl / Peter Wahlbeck hade varit kul, gärna i oklippt direktsändning. Hade väl ballat ur efter tre minuter.

Oj, det hade varit en fin kombo!
Citera
2023-02-20, 00:11
Medlem
StarkMarks avatar
Efter att ha lyssnat på Lena Anderssons svar i något program på P1 för någon sommar sedan så tror jag att även hon hade passat på Lindströms plats.

Horace Engdahl som programvärd Andersson/Bendjelloul som bisittare. Luuk och LIndström kanske kunde göra något skojigt med Erik & Mackan på Kanal 5 istället.
Citera
2023-02-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Jag håller med. De är två riktigt trista typer. Sömnpiller.
Citera
2023-02-20, 00:25
Medlem
Citat:
På Spåret ska inte vara skojigt. Du kan ju se hur Fråga Lund har urartat till något slags högstadiejippo som nog bara kan intressera ett barn. Tidigare kunde Fråga Lund få besvara frågor om huruvida negrer var människor och det dryftades mellan högt och lågt. Nu är det högstadieexperiment och frågor besvars av en blåhårig kanadensiska.

Jag vill förövrigt att negergänget Samuelsson och Timbuktu förbjuds från att medverka något mer. Vi har fått nog med negerfasonerna på TV.
Bendjelloul är jude och det är väl Timbuktu också? Skulle inte förvåna om Samuelsson dessutom är adopterad av judar.
Citera
2023-02-20, 00:37
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Bendjelloul är jude och det är väl Timbuktu också? Skulle inte förvåna om Samuelsson dessutom är adopterad av judar.

Nej, Johar Bendjellouls pappa kommer från Algeriet. Timbuktu är 50% USA-neger och 50% polack. Samuelsson är adopterad från Etiopien och jag tror inte han är falash-jude.

Det brukar alltid var minst en jude med på På Spåret och i år var det Jonathan Unge. Någon säsong tidigare var det Isobel Hadley-Kamptz, Marianne Ahrne, Louise Epstein.
Citera
2023-02-20, 01:19
Medlem
Citat:
Nej, Johar Bendjellouls pappa kommer från Algeriet. Timbuktu är 50% USA-neger och 50% polack. Samuelsson är adopterad från Etiopien och jag tror inte han är falash-jude.

Det brukar alltid var minst en jude med på På Spåret och i år var det Jonathan Unge. Någon säsong tidigare var det Isobel Hadley-Kamptz, Marianne Ahrne, Louise Epstein.
Det finns/fanns judar både i Algeriet och Polen.

Johar har med största sannolikhet judiska rötter på sin mors sida. Timbuktu likaså. Allt pekar åt det hållet. Timbuktus mor heter Bosak, är lärarinna och får bre ut sig i radio. Hans ex-fru heter Ljunghager. Johars morsa är översättare och hela hennes släkt är involverad i förlags/kulturvärlden (Bonnier är involverad).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Veroni...dt_Bendjelloul

Bosak: "Polish and Jewish (eastern Ashkenazic) : nickname for a poor man or beggar, from Polish bosak 'barefoot man', or possibly a metonymic occupational name from bosak 'boat hook'. Czech and Slovak (Bosák) : nickname for a poor person or beggar, from bosý 'barefoot'."

Hur stor är sannolikheten för att en polska på den tiden skulle föröka sig med en afrikan?! Föga troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in