Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-20, 18:03
  #253
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Vad skrevs i den boken då, förstått att hon hänger ut Erik och hans kärleksaffärer, ge oss lite smaskiga exempel!

Citat:
Ursprungligen postat av Jens Liljestrand i Expressen
Det är historien om författaren Petra som blir dumpad av maken Anders efter att han under en längre tid varit otrogen med sin arbetskamrat Klara, som han spelar in ett populärt tv-program tillsammans med och bara att skriva ut intrigen får mig att känna mig som en snaskig Se & Hör-reporter, men detta är alltså vad boken handlar om och vad som sen har hänt eller inte hänt i verkligheten är upp till var och en att själv spekulera i.

Från Expressen: Brutalrealism i Martina Haags skilsmässobok
Citera
2015-11-28, 23:52
  #254
Medlem
bokhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det tro fan att Erik till slut var tvungen att bedra den där präktiga Pk-haggan Martina. Hon kan inte vara rolig att leva med. Lotta är ett bra mycket bättre kap.

Nu är väl Lotta mycket mer känd för att vara PK i media än vad Martina är...
Citera
2015-12-01, 07:53
  #255
Medlem
Tribe^s avatar
Antydan om otrohet samt "rista" in ordet gemål på runstenen. Helt jävla fantastiskt när man kunde historien bakom.
Citera
2015-12-01, 17:53
  #256
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Vad skrevs i den boken då, förstått att hon hänger ut Erik och hans kärleksaffärer, ge oss lite smaskiga exempel!

I korthet: Mannen (den kände programledaren aka Erik H) säger att han vill skiljas. Frun (aka Martina H) kollar hans mejl och hittar brev från hans programledarkollega, bla om att de ska boka ett rum på Berns. Lite senare bekänner mannen att han är kär i sin kollega (aka Lotta L). Senare samma år får ex-frun veta att L och E hållit på ett bra tag bakom hennes rygg, typ minst ett halvår innan E begär skilsmässa. Ex-frun ringer även programledarkollegans blivande ex-man och vill utbyta erfarenheter, men han säger att han inte pallar att prata om det. E beskrivs som en rätt svinig typ i boken, framförallt för att han smög och ljög länge om sin affär. De hade dock haft en del issues redan innan skilsmässan, mycket bråk osv.
Citera
2015-12-07, 17:37
  #257
Medlem
Han framstår ju som värsta grisen.
Bedrar frun i smyg istället för att skiljas direkt, struntar i ungarna, säger att han ska bo på lantstället och försvinner istället iväg med den nya kvinnan och barnen ser honom inte på veckor, nä fy sjutton vilken ynklig karl.
Citera
2015-12-08, 09:42
  #258
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han framstår ju som värsta grisen.
Bedrar frun i smyg istället för att skiljas direkt, struntar i ungarna, säger att han ska bo på lantstället och försvinner istället iväg med den nya kvinnan och barnen ser honom inte på veckor, nä fy sjutton vilken ynklig karl.
Martina Haag upplevs enligt mig som ytterst dominant och energikrävande. Dessutom var det flera år där hon totalt satsade på sin egen karriär med bokskrivande, filminspelning och programledarjobb – allt medan Erik satt hemma med barnen i Bromma och levde på sitt rykte från Hassan-tiden.

Inte särskilt konstigt att han tröttnade med andra ord.

Otroheten skedde dessutom i samma våg som han själv tog sig i kragen och började jobba igen efter flera år av att ha suttit i baksätet. Låter psykologiskt troligt att ett dumpande av den hispiga frun sammanfaller då (iaf enligt min gedigna bakgrund som amatörpsykolog framför datorskärmen).
Citera
2015-12-08, 09:53
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Martina Haag upplevs enligt mig som ytterst dominant och energikrävande. Dessutom var det flera år där hon totalt satsade på sin egen karriär med bokskrivande, filminspelning och programledarjobb – allt medan Erik satt hemma med barnen i Bromma och levde på sitt rykte från Hassan-tiden.

Inte särskilt konstigt att han tröttnade med andra ord.

Otroheten skedde dessutom i samma våg som han själv tog sig i kragen och började jobba igen efter flera år av att ha suttit i baksätet. Låter psykologiskt troligt att ett dumpande av den hispiga frun sammanfaller då (iaf enligt min gedigna bakgrund som amatörpsykolog framför datorskärmen).

Han har ju jobbat med produktionsbolaget han har med Schyffert mfl i alla år, och 2010 började han jobba som programledare igen i SVT och har fortsatt sedan dess, så han har ju inte precis stått hemma i köket och bakat kakor hela dagarna...att frun drog in bra med pengar till familjen kan väl dessutom knappast ses som negativt?
Citera
2015-12-08, 11:22
  #260
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Martina Haag upplevs enligt mig som ytterst dominant och energikrävande. Dessutom var det flera år där hon totalt satsade på sin egen karriär med bokskrivande, filminspelning och programledarjobb – allt medan Erik satt hemma med barnen i Bromma och levde på sitt rykte från Hassan-tiden.

Inte särskilt konstigt att han tröttnade med andra ord.

Otroheten skedde dessutom i samma våg som han själv tog sig i kragen och började jobba igen efter flera år av att ha suttit i baksätet. Låter psykologiskt troligt att ett dumpande av den hispiga frun sammanfaller då (iaf enligt min gedigna bakgrund som amatörpsykolog framför datorskärmen).

Har bara sett Martina i Ikeas töntiga jävla reklamer om "Vad gafflar ni om", och redan där är hon störig o jobbig.
Citera
2015-12-08, 19:37
  #261
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han har ju jobbat med produktionsbolaget han har med Schyffert mfl i alla år, och 2010 började han jobba som programledare igen i SVT och har fortsatt sedan dess, så han har ju inte precis stått hemma i köket och bakat kakor hela dagarna...att frun drog in bra med pengar till familjen kan väl dessutom knappast ses som negativt?
Snicksnack. Han har suttit hemma på kammaren på Nåsvägen och tagit hand om dom fyra barnen medan Martina gjorde karriär. Han blev till och med tvärsur när Schyffert drog upp hans toffliga livsstil inför allas åskådan på någon roast på Berns.
Citera
2015-12-08, 21:56
  #262
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han framstår ju som värsta grisen.
Bedrar frun i smyg istället för att skiljas direkt, struntar i ungarna, säger att han ska bo på lantstället och försvinner istället iväg med den nya kvinnan och barnen ser honom inte på veckor, nä fy sjutton vilken ynklig karl.

Oj, vilken moralpanik...
Citera
2015-12-08, 22:01
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Snicksnack. Han har suttit hemma på kammaren på Nåsvägen och tagit hand om dom fyra barnen medan Martina gjorde karriär. Han blev till och med tvärsur när Schyffert drog upp hans toffliga livsstil inför allas åskådan på någon roast på Berns.

Landet Brunsås började sändas 2010 och sedan dess har han ju ständigt förekommit i SVT så jag tycker inte han har suttit hemma direkt. Jag tycker han har haft det skitlyxigt. Glassiga tv-jobb varvat med att softa i villan (barnen är ju stora, utom den sista) och en fru som drar in pengar. Inget att snyfta över!
Citera
2015-12-08, 22:08
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Oj, vilken moralpanik...

Ja, faktiskt! Skilsmässa är accepterat i Sverige så varför bedra någon? Den som vill vara singel kan bli det jättelätt. Ingen blir socialt utstött för det, som i vissa länder. Så varför vara falsk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback