Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-06-16, 00:59
  #1
Banned
Aldrig att detta begicks av två svenskar. Däremot tror jag starkt på att det var invandrare från mellanöstern/nordafrika, pga deras starka böghat. Okay om det skulle vara ena brorsan, men nu rör det sig om två bröder, vilket starkt visar att det är invandrare från mellanöstern. Och detta grova sätt.

"Johan Pettersson, 28, hittades död i en gatubrunn.
Mördad för att han var homosexuell.
- Han blev hotad av en bekant, säger chefsåklagare Anders Öjert.
Lördagskvällen den 6 april gick Johan Pettersson till Stadshotellet i Katrineholm. Och som vanligt gick han dit ensam.
Där mötte han troligen sin mördare - en 28-årig man från Katrineholm.

Kände varandra
De var, enligt åklagaren, bekanta sedan tidigare och har vid flera tillfällen setts tillsammans på Stadshotellet.
I Katrineholm var det ingen hemlighet att Johan Pettersson var homosexuell.
Samma kväll som han mördades gjorde Johan Pettersson närmanden mot 28-åringen som tog illa upp.
Enligt åklagaren tog han med sig Johan Pettersson till några andra gäster och sa: "en sådan här borde inte få finnas".

Blev hotad
- Det fanns en hotbild mot Johan redan på hotellet, säger Anders Öjert.
Flera vittnen såg hur Johan Pettersson och 28-åringen lämnade Stadshotellet tillsammans senare på kvällen. Polisen misstänker att 28-åringen sedan hämtade sin 20-årige lillebror och tog med sig Johan till ett industriområde i Katrineholm.
Där mördade bröderna på ett mycket grymt sätt Johan Pettersson med ett stickvapen.

Halsen skars av
- Halsen var i stort sett avskuren. Man fann skador till och med på halskotpelaren, säger chefåklagare Anders Öjert.
Två veckor senare fann polisen kroppen på botten av en fylld gatubrunn.
I går åtalades de två bröderna misstänkta för mord. 20-åringen är också åtalad för skyddande av brottsling.

Hittade mobilen
Åtalet mot de två bröderna grundar sig på teknisk bevisning.
Hemma hos den äldre brodern fann polisen Johan Petterssons plånbok och mobiltelefon. Blod från Johan Pettersson har också hittats på 28-åringens kläder.
De två bröderna kommer från Katrineholm och är tidigare kända av polisen. Bröderna förnekar brott och säger att de inte minns någonting av händelsen."
Citera
2002-06-16, 01:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin1
Aldrig att detta begicks av två svenskar. Däremot tror jag starkt på att det var invandrare från mellanöstern/nordafrika, pga deras starka böghat.
Visst skulle det kunna vara invandrare, men det har vi absolut ingen aning om. Varför skulle det vara så osannolikt att svenskar skulle ha kunnat begå mordet? Det har ju förekommit åtskilliga bögmord begågna av svenska nynazister. Svenska nynazister är också besatta av starkt böghat. Varför mördarnas släktskapsband skulle bevisa något om deras svensk/utländskhet förstår jag inte. Angående det grova sättet mordet begicks på; även svenska nynazister har mördat på ganska brutala sätt.

Överlag är det konstigt på det här forumet, att så fort det skrivs om ett brott, utgår alla automatiskt från att brottslingen var invandrare, trots att inga uppgifter om den saken har förekommit i pressen. Vänta med att föra fram de klagomålen tills ni vet att brottslingen var invandrare. Tro mig, även svenskar begår brott ibland, även om invandrare kanske är överrepresenterade.
Citera
2002-06-16, 01:24
  #3
Medlem
Securions avatar
Instämmer. Flyttar följande tråd till Krim forumet.
Citera
2002-06-16, 01:25
  #4
Medlem
martin1,

lustigt, jag hade precis samma tankar som du när jag läste om det hemska mordet. brutaliteten och tillvägagångssättet talar emot att det är svenskar som begått det. att skära halsen av en person kräver ett visst sinnelag som få svenskar har, men som är vanligt i mellanöstern som du säger. fy fan vilket hemskt sätt att dö på. vad man än tycker om bögar så förtjänade han inte den döden.
Citera
2002-06-16, 01:30
  #5
Medlem
martin1,

he he, jaså du tvångsflyttas till krimforumet? då åker nog jag också. det är straffet för en opassande icke politiskt korrekt gissning. vi skulle ha gissat på en dansk i stället.
Citera
2002-06-16, 01:54
  #6
Medlem
Kanske

Ursäkta ULF T men är du dum i huvudet på riktigt.
Självklart kan det vara en nynazist, men det finns mycket fler invandrare än nynazister. De flesta brott begås också av invandrare och inte nynazister, motorcykelknuttar. AFA och diverse kommunister gör värre skada än nynazister och motorcykelknuttar tillsammans.

Jag lovar att mördarna är Invandrare. Men vad ska man göra, invandrare är inte den största brottsgruppen men vad ska man göra , det är vårat fel att de begår brotten´.
Citera
2002-06-16, 02:13
  #7
Avstängd
Vvv

Metoden, dvs halal av människa är en muslimsk "grej" så avrättas
"otrogna" icket muslimer i muslimska länder. Krigfångar tex.
Man högg inte mannen i ryggen eller bröstet eller tex sköt honom.
Detta är en iskall ritualslakt av en icket önskvärd enligt islamisk tradition.

Nu senast den judiske journalisten i Pakistan. Detta är en traditioonell metod. När det var gay-oparad i Köpenhamn och man kom för nära Nörrebro (mycket muslimer) blev de homosexualla överösta med flaskor, stenar och misshandlades.
Citera
2002-06-16, 04:36
  #8
Medlem
Malmöbo: är inte halal ett sätt på hur man slaktar ett djur..??? Jo det är det! och att du tar upp det i det här inlägget tycker jag är lite konstigt...

Martin l Bara för att dom är bröder så måste det vara folk från mellanöstern.??? Okej att folk från mellanöstern har bättre kontakt med sin släkt n vi svenskar har men det behöver ju nte vara invandrare ändå. Tycker att det finns mycket broderkärlek inom extrem högern ochså.

Jewish bastard Hur kan du sitta och lova nåt du inte vet ett skit om..???

Ulf t Håller med dig
Citera
2002-06-16, 10:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewish bastard
Självklart kan det vara en nynazist, men det finns mycket fler invandrare än nynazister. De flesta brott begås också av invandrare och inte nynazister, motorcykelknuttar. AFA och diverse kommunister gör värre skada än nynazister och motorcykelknuttar tillsammans.
Om du ser till brottslighet rent allmänt, stämmer det just därför att nynazzarna är så få. Men du kan ju se tillbaka på vad som har skrivits om uppklarade bögmord. I dessa fall har det faktiskt varit nynazzar som har varit skyldiga.
Citera
2002-06-16, 15:19
  #10
Medlem
Cosmiqs avatar
Bögjävlar

Vad är det för fel att hata bögar?
Citera
2002-06-16, 16:43
  #11
Avstängd
x

Citat:
Ursprungligen postat av Sicky_ nixx
Malmöbo: är inte halal ett sätt på hur man slaktar ett djur..??? Jo det är det! och att du tar upp det i det här inlägget tycker jag är lite konstigt...

Nej inte alls
Metoden att slakta otrogna fiender så är en muslimsk tradition.
Det kallas qasas och ingår som metod i Jihad. Man visar symboliskt
att offret inte är värt mer än ett djur.

VARNING - det är på riktigt

Mannen nedan slaktas så för att han är kristen, det är en rysk
värnpliktig som avrättas traditinellt av Arabiska Jihadkrigare i
tjetjenien. http://www.stopislam.com/video/russian.rm

VARNING - mycket råa scener, det är snuff dvs på riktigt.

David Pearl avrättades så pga av att han var Jude och inget annat
http://prohosters.com/pearl/

Jag har sett hela bildserier på dussintals ryssar som slaktas på det viset.
Man avrättar på det viset för att visa att icketmuslimer inte är värda mer än ett djur. Precis det som drabbade den homosexuelle mannen.
Homosexualitet straffas med döden i de flesta muslimska länder, det
strider mot koranen.

Mer om qasas kan du hitta på www.rawa.org så slipper du förvånas nästa gång du hör talas om det igen.

Annars kan du kanske studera mer vad som predikas i våra moskeerna.
http://www.darulhadith.com/manhaj/fragorommanhaj/20.html

"Profeten salla Allâhu ’alayhi wa sallam sade: ”Allâhs förbannelse över judarna och de kristna” [3] . Och Allâh ta'âla sade: ”sannerligen, de som gjorde kuffr från bokens folk och mushrikeen kommer att vara i helvetets eld för evigt, de är de värsta av varelserna” [4] , och Allâh ta'âla sade: ”O, ni som tror tag inte judarna och de kristna som awliyah (vänner, beskyddare, hjälpare), de är varandras awliyah” [5] .

Så vår fiendskap med dem är religiös och det är inte tillåtet för oss att vara deras vänner eller att tycka om dem, för Koranen förbjöd oss från det, som det står i den aye som nämndes."
Citera
2002-06-16, 21:17
  #12
Banned
Ja så kan det gå om man håller på och bögar sig. Alla gillar ju inte bögar, bögen kanske skulle tänkt på det innan det var försent...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback