Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-25, 23:50
Medlem
Friedensengels avatar
Jag har under kvällens Matrix tvtittande dragit i mig 14st 50 mg, dvs, 700 mg dexofen. Jag känner inget särskilt, kanske för att jag åt lite mat samtidigt? Kan jag ta ytterligare dexofen ikväll eller ska jag hålla mig till i morgon? Och vad kan då vara en lagom dos att droga på? Jag är inte särskilt tolerant mot dexofen, har den sista veckan på sjukhus fått ketogan och annat, så antar att opiattoleransen är något höjd. Blev utskriven i helgen.

En annan fråga, som jag är för lat för att söka efter svaret på, rör tramadoltoleransen. Hör den ihop med ren opiattolerans eller är den fristående? Har inte kört tram på ett par veckor nu, men på sjukan var det ketogan/petidin och annat. Hur mycket tram törs jag ta?
Citera
2006-10-26, 12:29
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Jag har under kvällens Matrix tvtittande dragit i mig 14st 50 mg, dvs, 700 mg dexofen. Jag känner inget särskilt, kanske för att jag åt lite mat samtidigt? Kan jag ta ytterligare dexofen ikväll eller ska jag hålla mig till i morgon? Och vad kan då vara en lagom dos att droga på? Jag är inte särskilt tolerant mot dexofen, har den sista veckan på sjukhus fått ketogan och annat, så antar att opiattoleransen är något höjd. Blev utskriven i helgen.

En annan fråga, som jag är för lat för att söka efter svaret på, rör tramadoltoleransen. Hör den ihop med ren opiattolerans eller är den fristående? Har inte kört tram på ett par veckor nu, men på sjukan var det ketogan/petidin och annat. Hur mycket tram törs jag ta?

Själv blandade jag 600 mg. dexofen med 400 mg. theralen och sov i 32 timmar... kände nästan inget av dexofenet först... Blanda inte med alkohol, bara. Eftersom dexofen är ett morfinderivat, så utvecklas korstolerans med övriga morfinliknande ämnen.

Tramadoltoleransen är fristående. Hur mycket du törs ta, beror väl på din normala tolerans? Själv brukar jag behöva 200-250 mg. för att må bra på tramadol, så börja där någonstans?
Citera
2006-10-26, 19:24
Medlem
Friedensengels avatar
Ok, tack för svaret, men jag blev inte så mycket klokare på et. Dexofen kan ju vara ganska skönt, men törs jag stoppa i mig 20st 50mg utan risk, alltså utan kombo med annat?
Citera
2006-10-26, 22:31
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Ok, tack för svaret, men jag blev inte så mycket klokare på et. Dexofen kan ju vara ganska skönt, men törs jag stoppa i mig 20st 50mg utan risk, alltså utan kombo med annat?

Ett tips är väl att börja i mindre mängder och öka, om det efter hand inte verkar ge någon effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in