Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-04, 13:13
  #385
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Antagligen en av Malmös äldsta pizzerior som får stryka på foten när gentrifieringen gör sig påminnd.

Siciliana måste varit den äldsta i drift innan de stängde, kändes mot slutet som det bedrevs lite spelklubb/svartklubb i bakom-lokalerna där. Däremot ska S:T Jörgen varit först i stan med Pizza enligt min farsa, typ sent 60- tidigt 70-tal.

Stadion på Mariedalsvägen måste jag rekommendera annars. Bra råvaror och bra gjorda.
Citera
2014-09-04, 13:30
  #386
Medlem
Carl Serungs avatar
Var på klassiska Mama Mia på föreningsgatan under semestern. Riktigt goda pizzor och härligt fylleklientel.
Citera
2016-09-08, 02:56
  #387
Medlem
Min-Mammas avatar
Jaha, då bumpar vi denna.

Jag har inte varit i Malmö på 4 år men snart är det dags igen och då blir det med all säkerhet en pizzeria med gamla polare.

Sååå, vad har hänt på 4 år? Funkar La Mare fortfarande? Finns New York Pizza vid konserthuset kvar? Kvalitet?
Citera
2016-09-10, 15:16
  #388
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Jaha, då bumpar vi denna.

Jag har inte varit i Malmö på 4 år men snart är det dags igen och då blir det med all säkerhet en pizzeria med gamla polare.

Sååå, vad har hänt på 4 år? Funkar La Mare fortfarande? Finns New York Pizza vid konserthuset kvar? Kvalitet?

New york vet jag inte om det finns kvar. Jävligt goda slicar där i alla fall.
Testa Mama Mia eller Lazio på Värnhemstorget. Fina pizzor.
Citera
2017-09-14, 18:07
  #389
Medlem
Pizzorna är verkligen skit i Malmö numera och jälvigt dyra också. Ojämn kvalitet och direkt vidriga med för mycket fett och för mycket sås.
De korkade blattarna fattar inte vad jämna kvalitet är.
Lamare är ett sånt exempel. De gör hela tiden fel, med fel såser, för mycket, för lite, ingen sås alls utan krydda istället trots att man sagt åt dem att man vill ha sås.
Citera
2017-09-14, 22:26
  #390
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Pizzorna är verkligen skit i Malmö numera och jälvigt dyra också. Ojämn kvalitet och direkt vidriga med för mycket fett och för mycket sås.
De korkade blattarna fattar inte vad jämna kvalitet är.
Lamare är ett sånt exempel. De gör hela tiden fel, med fel såser, för mycket, för lite, ingen sås alls utan krydda istället trots att man sagt åt dem att man vill ha sås.

Har Lamare (La Mare) på dammfrivägen gått ner sig så pass?

Länge sen jag var där nu.

Om du orkar, ta dig till Kävlinge och Pizzeria Viking. Håller dom fortfarande samma klass är det bland skånes absolut bästa pizzerior.

disclaimer: Mina jämförelser gör jag alltid med kebabpizza special.
Citera
2017-09-20, 11:20
  #391
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Har Lamare (La Mare) på dammfrivägen gått ner sig så pass?

Länge sen jag var där nu.

Om du orkar, ta dig till Kävlinge och Pizzeria Viking. Håller dom fortfarande samma klass är det bland skånes absolut bästa pizzerior.

disclaimer: Mina jämförelser gör jag alltid med kebabpizza special.
La Mare är fortfarande bra.
Du håller dig borta något/några år i stöten?
Citera
2017-09-20, 11:25
  #392
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
La Mare är fortfarande bra.
Du håller dig borta något/några år i stöten?

Aa, det har blivit så. Några år sen jag flyttade nu.
Citera
2022-03-17, 17:28
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
La Mare är fortfarande bra.
Du håller dig borta något/några år i stöten?

Lamare har bäst pizzor. Deras gyros kan ingen i Malmö slå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback