• 3
  • 4
2021-05-02, 13:23
Medlem
ingenios avatar
Haha, det namnet har jag inte hört sedan jag gick i en parallellklass till honom på högstadiet. Såg sedan den här tråden av en slump. Minns att han kallades för "Alien" p.g.a. att han hade en missväxt bröstkota som stack ut. Han var också halvmobbad p.g.a. att han var överspänd och brukade gå omkring och sjunga "I wanna be an army ranger, I wanna live my life in danger" på skolgården.

Kände väl inte honom så där jätteväl, men vi snackade en del. Skönt att det tycks ha gått bra för honom nu i alla fall.
Citera
2021-05-02, 15:25
Medlem
kola-rapaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Den gruppen är född ur en podd med samma namn, den är för oss som tycker att allt inom idrottens värld var bättre förr kan man säga, folk gillar verkligen inte padel och andra nymodigheter i den gruppen, men det är lite med glimten i ögat.

Han gör lite inlägg ibland, något var om olika länders nationalsånger, men ja han verkar fullt levande

Senast jag hörde var han chefredaktör på tidningen GOAL men det vet jag inte om han är nu.

Försökte kolla runt lite på GOALs hemsida men den var katastrof så hittade ingenting av värde där.
Citera
2022-01-25, 12:20
Medlem
JoshTees avatar
Herman Dill har nu varit med i podden snett inåt bakåt vid tre tillfällen. Ett avsnitt om Championship manager och hela två avsnitt om det tyska fotbollslandslaget.

Bra tryck i personligheten! Vill gärna se och höra mer av honom! Sen har han nog ha en släng av mytomani men det har väl ingen tagit skada av?
Citera
2023-05-29, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Herr Dill förekommer i poddserien "Kriget på pressläktaren" som tecknar en bild över de tidiga och tidvis stormiga åren på Sportbladet och i viss mån även Expressens sportbilaga där den moderna fotbollsjournalistiken som vi känner den formades. Mycket kokain på Stureplan blev det och privatlivet kantades senare av en rad kriser verkar det som. Alltid varit lite undrande inför hans meteoritkarriär inom sportmedia, under ett år eller så var han överallt kändes det som för att sedan bara försvinna totalt, från ena dagen till den andra.

https://sites.libsyn.com/473712

En sista notering är att han och psykiatriprofessorn Markus Heilig är varandra mycket lika till utseendet.
Senast redigerad av snillet_1 2023-05-29 kl. 00:29.
Citera
2024-09-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Herman Dill har nu varit med i podden snett inåt bakåt vid tre tillfällen. Ett avsnitt om Championship manager och hela två avsnitt om det tyska fotbollslandslaget.

Bra tryck i personligheten! Vill gärna se och höra mer av honom! Sen har han nog ha en släng av mytomani men det har väl ingen tagit skada av?

Jo men en podcast som tar betalt är ju inte många som lyssnar på. Så där går ju Herman under radarn totalt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in