• 1
  • 2
2006-10-23, 18:54
Medlem
katies avatar
Förut behövde jag inte ta några stora doser alls, har tagit olika benzo nån dag i veckan i några månader när ångesten/panikångesten blivit för svår.

Nu har jag tagit 4mg xanor, ångsten finns fortfarande kvar i mig och kväver mig
Blev desperat och tog 400mg kodein, inte för att jag vet om det ens skulle va till någon hjälp.

Har jag verkligen lyckats skapa mig sån tolerans? även om det där kanske inte låter mycket för er men.
Äh den här tråden ni kanske ser som onödig men vet inte var jag ska fråga för att få ett svar nu?

Tror ni det hjälper att ta minsta sista Diazepam också? (som jag egentligen borde spara tills thaialandsresan när jag är ganska flygrädd)

Har sån ångest att jag seriöst funderar på att gå och försöka hänga mig i skogen snart annars.. jag står inte ut
2006-10-23, 18:56
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katie
Förut behövde jag inte ta några stora doser alls, har tagit olika benzo nån dag i veckan i några månader när ångesten/panikångesten blivit för svår.

Nu har jag tagit 4mg xanor, ångsten finns fortfarande kvar i mig och kväver mig
Blev desperat och tog 400mg kodein, inte för att jag vet om det ens skulle va till någon hjälp.

Har jag verkligen lyckats skapa mig sån tolerans? även om det där kanske inte låter mycket för er men.
Äh den här tråden ni kanske ser som onödig men vet inte var jag ska fråga för att få ett svar nu?

Tror ni det hjälper att ta minsta sista Diazepam också? (som jag egentligen borde spara tills thaialandsresan när jag är ganska flygrädd)

Har sån ångest att jag seriöst funderar på att gå och försöka hänga mig i skogen snart annars.. jag står inte ut

Ohhh, Thailand!! Trevligt. Åker du över jul??
2006-10-23, 18:59
Medlem
katies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun
Ohhh, Thailand!! Trevligt. Åker du över jul??

Nej jag åker nu snart.

All benzo jag har, har jag utskrivet av psykolog.. hon vet dock inte hur stora doser jag egentligen måste ta, isåfall skulle hon vägra ge mig.

Men kan jag ta 30mg diazepam också.. då måste de väl endå hända något?
Sån här ångest har jag inte haft på flera veckor! det känns som inget skulle hjälpa.
Blir bara så desperat.. Och benzo ska ju hjälpa när man verkligen har ångest eller
2006-10-23, 19:01
Medlem
bIZongs avatar
Ring din läkare och säg att det inte fungerar och berätta hur du mår.

Du kan ju alltid ta en slurk alkohol och se om det hjälper så kan du spara dina sista piller till senare. Risken är väl att du åker på ångest igen..
2006-10-23, 19:02
Medlem
Citat:
Nej jag åker nu snart.

All benzo jag har, har jag utskrivet av psykolog.. hon vet dock inte hur stora doser jag egentligen måste ta, isåfall skulle hon vägra ge mig.

Sån här ångest har jag inte haft på flera veckor! det känns som inget skulle hjälpa.
Blir bara så desperat.. Och benzo ska ju hjälpa när man verkligen har ångest eller

Kognitiv Terapi skulle kanske hjälpa? att proppa i sig medicin hjälper inte i längden ändå
2006-10-23, 19:03
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Nej jag åker nu snart.

Tror du själv att du att det hjälper i längden att droga dig ur ångesten??
Varför inte vara ärlig mot dig själv (och psykologen)?
Testat KBT??
2006-10-23, 19:05
Medlem
katies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techn9ne
Kognitiv Terapi skulle kanske hjälpa? att proppa i sig medicin hjälper inte i längden ändå

Jag går i terpi...
Och jag vill inte höra något om att jag ska ta tag i mig själv, det försöker jag redan så gott det går.
Jag vill inte blanda med alkohol.
Just nu har jag bara den värsta ångesten någonsin och behöver ett vettigt svar NU!
2006-10-23, 19:06
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Jag går i terpi...
Och jag vill inte höra något om att jag ska ta tag i mig själv, det försöker jag redan så gott det går.

Yes skippa alkoholen.
Du behöver läkar/psykologhjälp. Inse fakta. Du kan inte lösa det här själv.
2006-10-23, 19:06
Medlem
bIZongs avatar
Om det står mellan att du ska hänga dig och ta dina sista piller så ta pillrena. Om du tror du kan klara av det utan så gör det inte.
2006-10-23, 19:09
Medlem
Citat:
Jag går i terpi...
Just nu har jag bara den värsta ångesten någonsin och behöver ett vettigt svar NU!

Vad vill du ha för svar? proppa i dig massa benzos och alkohol tills du inte vet vem du själv är? Nej, den enda som kan hjälpa dig är Du själv
2006-10-23, 19:12
Medlem
katies avatar
Det finns ju de som har det liiite värre än mig här så snälla ta ert smarta snack med någon annan?

Är det någon ide att blanda in mer kodein?
Skulle va extremt osmart av mig att använda upp mina utskrivna diazepam och få världens äckligaste panik på flyget annat jag.
Iof överlever jag aldrig den här natten med den här ångesten heller.
2006-10-23, 19:14
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Citat:
Nej jag åker nu snart.

Vi är i samma sits! Jag får runt 30-40 mg stesolid om dagen men skulle nog behöva det dubbla... Det ja e rädd för e att läkaren ska sänka det på nästa besök då går jag å hänger mig! (eller hoppar framför ett tåg)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in