Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2006-10-25, 14:56
  #73
Medlem
Big Bosss avatar
Kommer nog skaffa PS3 också, efter det gått ner kraftigt i pris och när spelutbudet är någorlunda bra. Den verkar rätt ljummen, iofs tyckte jag 360 var det också när den släpptes, och nu kommer det massor med fina titlar.
Citera
2006-10-25, 15:06
  #74
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Kommer nog skaffa PS3 också, efter det gått ner kraftigt i pris och när spelutbudet är någorlunda bra. Den verkar rätt ljummen, iofs tyckte jag 360 var det också när den släpptes, och nu kommer det massor med fina titlar.

Jag väntar som fan på GoW. Precis som de flesta andra så vill jag verkligen testa på att motorsåga fiender
Citera
2006-10-25, 15:13
  #75
Medlem
Big Bosss avatar
Japp GoW är självklart, synd att man inte har HDTV bara så man kunde glänsa lite mer
Citera
2006-10-25, 15:18
  #76
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Japp GoW är självklart, synd att man inte har HDTV bara så man kunde glänsa lite mer

Ja, en sådan hade suttit fint! Jag har sneglat lite på dem men det verkar vara rätt mycket skitapparater på marknaden så det kan vara svårt att köpa något som inte bara har ett bra pris men som dessutom har bra kvalitet. Får se om jag lyckas övertala min flickvän om att vi verkligen behöver en hdtv i vårt vardagsrum...kan bli tufft.
Citera
2006-10-25, 15:25
  #77
Medlem
reachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Har man massa pengar, för jag antar blue ray läsare kommer vara dyra i början?, så är det inga problem men i annat fall är det inte kul.
I dagsläget får du en Samsung BD-P1000 för ca 10500:- och uppåt. Köper du hellre Panasonics DMP-BD10 får du punga ut med ca 13500:- och uppåt (prisexempel från Prisjakt.nu).

Så en Playstation 3 med Blu-Ray spelare för runt 6000:- ter sig nästan billig i jämförelse.
Citera
2006-10-25, 15:46
  #78
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reacher
I dagsläget får du en Samsung BD-P1000 för ca 10500:- och uppåt. Köper du hellre Panasonics DMP-BD10 får du punga ut med ca 13500:- och uppåt (prisexempel från Prisjakt.nu).

Så en Playstation 3 med Blu-Ray spelare för runt 6000:- ter sig nästan billig i jämförelse.

Men vad är haken då?
Konsollen kostar under ca. hälften av vad spelarna kostar ju. Den kan väl knappast vara lika bra på att spela film? Jag kollade in spelarna via länkarna och jag såg inget som nämnde, på den översta iaf, att man ens kan spela in med dem.
Citera
2006-10-25, 16:11
  #79
Medlem
reachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Men vad är haken då?
Konsollen kostar under hälften av vad spelarna kostar ju.
Intressant fråga. När det gäller Samsung kan det nog dock vara så att de helt enkelt tar ut ett överpris som de gjort så många gånger förut på lite mer speciella produkter (värsta exemplet är nog deras World VCR som de tog fucking jävla hutlöst mycket pengar för här i Sverige, vilket gjorde att jag tjänade enormt på att importera en från England istället) - samma modell som nämns på Prisjakt.nu kostar runt $750 i USA, dvs runt 6000:-... Ganska rejäl skillnad, om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Den kan väl knappast vara lika bra på att spela film? Jag kollade in spelarna via länkarna och jag såg inget som nämnde, på den översta iaf, att man ens kan spela in med dem.
De som nämns på Prisjakt.nu är inte inspelningsbara, nej. Det finns dock ett antal Blu-Ray recorders, men än så länge inte på den svenska marknaden (vad jag vet åtminstone).

Finns gott om information samt bilder på diverse recorders etc på Blu-Ray.com.
Citera
2006-10-25, 16:14
  #80
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reacher
Intressant fråga. När det gäller Samsung kan det nog dock vara så att de helt enkelt tar ut ett överpris som de gjort så många gånger förut på lite mer speciella produkter (värsta exemplet är nog deras World VCR som de tog fucking jävla hutlöst mycket pengar för här i Sverige, vilket gjorde att jag tjänade enormt på att importera en från England istället) - samma modell som nämns på Prisjakt.nu kostar runt $750 i USA, dvs runt 6000:-... Ganska rejäl skillnad, om man säger så.
[/url].


sen går nog inte samsung back några tusen, när dom säljer sina blu-ray spelare.
Citera
2006-10-25, 23:09
  #81
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Ja, och vad är det du inte fattar med det då? Jag har rätt mycket film på dvd. IFALL det nu HADE varit så att blue ray INTE kunnat läsa dvd.

Dom som har massa film på DVD har ju redan en DVD spelare, så dom borde väl inte bli så besvikna på om deras nya Bluray spelare inte klarade av att spela upp dom. När jag köpte min första DVD spelare hadde jag ett par tusen filmer på VHS och vart inte besviken på att min DVD spelare inte klara av att spela upp dom, jag köpte den för att titta på DVD filmer.
Citera
2006-10-25, 23:55
  #82
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Dom som har massa film på DVD har ju redan en DVD spelare, så dom borde väl inte bli så besvikna på om deras nya Bluray spelare inte klarade av att spela upp dom. När jag köpte min första DVD spelare hadde jag ett par tusen filmer på VHS och vart inte besviken på att min DVD spelare inte klara av att spela upp dom, jag köpte den för att titta på DVD filmer.


Bra talat!
Citera
2006-11-05, 07:50
  #83
Medlem
Buzzers avatar
Nån mer som finner det lite skrattretande att lyssna på allt snack?
Ni kan ju sitta o kalla varann idioter hela veckan om ni vill de, men är det inte lite onödigt?
Bara gå o köp er konsoll istället för att gnälla på de andra...
Citera
2006-12-17, 01:34
  #84
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzer
Nån mer som finner det lite skrattretande att lyssna på allt snack?
Ni kan ju sitta o kalla varann idioter hela veckan om ni vill de, men är det inte lite onödigt?
Bara gå o köp er konsoll istället för att gnälla på de andra...
Fint slut på diskutionen :P
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback