Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-04-12, 07:40
  #1
Medlem
Ni vet Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) och dess förre chefredaktör, idag dess styrelseledamot.
Förutom tidningens ägarfamiljens Pers, företrädare, Anders Harald Pers.

Anders Harald berättar i VLT (9/4) om hur amerikanen Franklin Forsberg ,som just har avlidit, räddade ASEA i Västerås från att gå i stå.

Det var i första delen av 1980-talet som amerikanarna fick reda på, att militär känslig, amerikanskt utvecklad elektronik.
Som ASEA hade fått köpa för att användas i ASEAs utrustningar. Hade vidare exporterats från ASEA till Sovjett.
Vilket i denna tiden av det så kallade Kalla kriget, mellan västvärldens länder och sovjettsfären, var både förbjudet och jädrans allvarligt förbjudet.

Som blev att ASEAs då varande direktör Percy Barnevik, ja dels tog chansen till att, på alltså firmans bekostnad, flyga med de svindyra Concord-planen över pölen. Och dels fick, säkert krypa på alla de fyra, några varv runt i Vita Huset, för att blidka Mister Presidenten, att ASEA absolut inte skulle göra om reexporten.

Nu berättar Anders Harald, att det var denne Franklin Forsberg som, som USA:s ambassadör i Stockholm, förklarade för Mister Presidenten att ASEA hade verkligen insett hur dumt man hade gjort. Som blev att ASEA fick fortsätta med att köpa. Och alltså därvid inte kom i stå. Och den storyn kan vi visst svälja, oaktat att just Anders Harald Pers, ....e´ faeen inget att lita på.

-Till att Anders Harald, INTE!! också redogör för att det var just han!!
Som skvallrade för amerikanerna om denna vidareexporten.
Och skvallrade på kunskap som han hade bytt till sig från västeråspolisen.

-Mot att hålla tyst i spalterna om något eländigt i Polishuset i Västerås. Var det möjligen grejen att västeråspolisen hade gripit min då 15-årige son, och placerat honom i fängelse!!
-För att socialt knäcka mig!!

Denne som jag var ensam-vårdnadshavare för, efter familjens skilsmässa. Med att jag bråkade med myndigheterna för att också våra två döttrar, som modern hade hand om. -Och hade hand om jädrans dåligt . Att tjejerna skulle komma till mig och brorsan.
Å så att myndigheterna gaddade ihop sig för att kunna eliminera, min högst sakliga kritik: att våra två döttrar for illa hos sin morsa. Att de saknade, och verkligen behövde, både sin farsa och brorsa. Med att morsan hindrade tjejerna att få ha kontakt med oss.

Det var också, att en ingenjör på ASEA hade en egen liten fritidsfirma i sitt garage. Och betalde inte in vederbörlig inkomst skatt för denna verksamheten.
Med att han blev misstänkt för skattebrott, med att västeråspolisen gjorde husrannsakan i garaget. Och fann, förutom papper om denna skattebrottsligheten.

Fann västeråspolisen också papper om denna vidare exporten av de amerikanska elektronik detaljerna.
-Som alltså inte var något -svenskt- brottsligt.
Men som västeråspolisen alltså läckte till chefredaktören Anders Harald Pers. Som blev en bra grej på Ettan i VLT. Och på så sätt fick amerikanarna reda på ASEAs dumheter.

Till att, ja inte bara att ASEA hade kunnat gå i stå. Utan säkert att hela Västerås hade kommit i stå.
Men som kanske bekant, är ju Anders Harald Pers ingen västeråsare. Han bor i Hallstahammar (kommunen nästgårds Västerås).
Citera
2002-04-12, 09:09
  #2
Medicinera.

En gång för alla Galne: Leta rätt på dina litiumtabletter och remissen du fick. Det vita snittet kan göra underverk.
Citera
2002-04-12, 09:13
  #3
Medlem
INGEN ÄR INTRESSERAD AV ATT LÄSA OM VAD SOM HÄNDE I BÖRJAN AV 1980-TALET!!! sKRIV OM VAD SOM HÄNDER NUFÖRTIDEN ISTÄLLET!!!!
Citera
2002-04-12, 09:30
  #4
Ett ytterst förvirrat inlägg som säkert varit intressant att läsa om det hade varit på korrekt svenska.
Citera
2002-04-12, 10:18
  #5
Att Gavne:


Vi vet att du vet att du har en psykisksjukdom med paranoida inslag. Det erkände du mer elletr mindre, och förrklarade din kontakt med "psykdoktorn" och hur de beskrev din paranoia. Jag vet att du inte kan inse eller förstå att ditt sätt att argumentera, söka och skapa konflikter är en del av din diagnos. Tyvärr, för din skull, kan alla se, läsa och förstå att hur det egentligen står till med dig. Du är sjuk

Vad som är sorgligt är att dina påhejare (från förra forumet) bara håller på med lyteskomik. De driver med en sjuk människa,dvs de driver med dig på din bekostnad.

Mitt råd till dig är att du skall gå till doktorn och be dom ställa in din dosering av haldol och litium lite bättre.
Citera
2002-04-12, 11:21
  #6
Medlem
När vi nu fått en uppfräschning av detta forum, kan man inte då också sopa bort Gaven härifrån...[color=darkblue][/color]
Citera
2002-04-12, 11:49
  #7
Medlem
Absolut inget mossigt!!

Som man bygger den, stabila och lyckligaste framtiden, på erfarenheternas, historiens grundvalar.
Och där tror jag att den svenska socialdemokratin inte hänger med riktigt.

Här ovan, har jag alltså berättat den riktiga historien bakom när, säkert inte bara ASEA, utan hela Västerås befolkning, höllt på att hamna i stå.
En historiebeskrivning som alltså Anders Harald Pers försökte förfalska; naturligtvis som han ju var en av det dåliga i sammanhanget.

Nu gäller det för oss alla, att bygga in något någonstans i vår samhällsgemenskap så, att något liknande smutsigt, bara inte går att genomföra. Och alltså utan denna min -Hurra för mig!!- riktiga historiebeskrivning här ovan.
Alltså om Anders Haralds, ytterligare smutsiga, att i Vestmanlands Läns Tidning (den 9/4) försöka att dölja denna erfarenheten; alltså Anders Harald kunde ju i alla fall ha hållit käften på sig, så här 15 år efteråt.

Med en felaktig historia, hade vi missat möjligheten till att kunna förbättra vår samhällsgemenskap.

Detta fattar inte -heller- TV4 Mälardalen; Erik Larsson. Jo visst Larsson är alls inte den nyhetschefen på TV-stationen här i Västerås som han bluffad om för mig. Men jag känner ju fru Rebecka, i alla fall så mycket att det inte känns lönt att också ge henne historien med, att Anders Harald Pers är ute på att försöka bluffa vår historia skrivning.

Å andra sidan, så tror jag inte heller att Kristin Axinge, Ni vet nyhetschefen på Sveriges Radio i Västerås, eller att någon av dessa alltid tillfälliga vikarierna på Sveriges Television TvärsNytt i Västerås.
Eller Tanterna på Västmanlands Folkblad respektiver Nyheter. Eller chefredaktören Björn Klingmalm på Västerås Tidningen.

Att dessa så kallade journalister, kommer att belysa Anders Harald Pers historiebedrägliga försök. Sån´ är kapitalismen, sjöng ju också Cornelis.
Citera
2002-04-12, 12:45
  #8
Medlem
... Länge leve admin p0w4h!
Citera
2002-04-12, 15:21
  #9
Självklart har Gavne en paranoid personlighetsstörning. Uppenbarligen är han inte tillräckligt sjuk för att komma ifråga för tvångsvård. Men de som skriver på forumet och vill hjälpa honom eller förklara för honom och oss andra att han är sjuk, varför? Man får vara som Gavne. Att inte argumentera med honom och bemöta, driva eller skoja med honom har väl ingen som helst positiv inverkan (i våra ögon) på honom. Det enda de som vill vara 'snälla' kan göra är att försöka stärka hans självkänsla och hålla igång nån slags mening för honom i hans liv. I det gamla forumet tyckte jag att han gled från förtäckta hot som att låta folk blöda ihjäl till att parat om folk som tar sitt liv och hur mördad han var. Hoppas att han får nån hjälp innan han tar livet av sig. Jag tycker att utan Gavne skulle Flashback bli lite tråkigare.
Citera
2002-04-12, 16:45
  #10
Gavne

Det är tragiskt att läsa det du skriver. Om jag över huvud taget skall intressera mig måste du skriva en bättre svenska.
Skaffa dig:
a) Ett ex. Svenska Akademiens ordlista.
b) Ett ex. av Svensk handordbok.
c) Ett liv.

/Gwèze
Citera
2002-04-13, 06:47
  #11
Medlem
Mina kära!!

Ni alla psykiatriskt och svenska-språket sakkunniga här ovan. -Kan Ni inte, verkligen försöka att göra en kraftansträngning. Med inklusive att liksom titta igenom. Detta ...tydligen för i alla fall Er, sakkkunniga, att förstå vad jag skapar fram i mina inlägg.
För helt klart, och till min stora glädje, har Ni ett stort intresse för lilla min person.

Å så!! ge svar på -bara- det sakliga som jag skriver om. -Är vi överens om att tidningsdirektören och journalisten Anders Harld Pers, e´en jävla skit.

Och hur skall vi kunna kompensera, att nu också, nuvarande chefredaktören för Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) Anders Ahlberg, betraktar mig som inte-finns.
-Alltså att västersarna inte får kunskap om detta skitiga av Anders Harald.

Å så förstås att inte tidningsstyrelsen -med Herr ordföranden Leif Zetterberg (VD för Lantbrukarnas Riksförbund /LRF) i spetsen- ger order till deras chefredaktör Anders Ahlberg, att sluta med att utesluta mig som människa.
Att därmed skulle västeråsarna få kunskapen, den fulla kunskapen om Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås).
Citera
2002-04-13, 23:30
  #12
Även en blind höna kan hitta ett korn..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback