Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 22:38
  #517
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Sitter och tittar på träning och sedan kval.

Räknar man här så är det 24 förare:

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_MotoGP_season

-dock är det bara 21 förare som cirkulerar. Det är väl lite märkligt?
Citera
2018-03-18, 00:03
  #518
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Sitter och tittar på träning och sedan kval.

Räknar man här så är det 24 förare:

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_MotoGP_season

-dock är det bara 21 förare som cirkulerar. Det är väl lite märkligt?

Hann inte ändra så jag citerar mig själv. Alla 24 var ute och rullade till slut. Vet inte om det var något strul med listorna eller så var de två KTM:erna och nån till frånvarande under någon del av träningen.

Zarco på pole!
Citera
2018-03-19, 00:07
  #519
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Det blev fight in i det sista. Jobbigt dock med ökenbanor och allt sand som blåser in. Tre veckors väntan på nästa actionspäckade tävling. Bra jobbat av killarna i Yamahas fabriksteam. Rossi på tredje och Vinales som till slut fick fart på hojen.

Ducatin är väldigt snygg i år och som vanligt när det kommer till långa raksträckor så är det tillräckligt med mos i Ducati-motorn. Det känns ändå som om det ska mycket till för att hindra att Marquez tar ännu en titel men vi får hoppas på jämna race.
Citera
2018-03-19, 18:28
  #520
Medlem
king.juliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Det blev fight in i det sista. Jobbigt dock med ökenbanor och allt sand som blåser in. Tre veckors väntan på nästa actionspäckade tävling. Bra jobbat av killarna i Yamahas fabriksteam. Rossi på tredje och Vinales som till slut fick fart på hojen.

Ducatin är väldigt snygg i år och som vanligt när det kommer till långa raksträckor så är det tillräckligt med mos i Ducati-motorn. Det känns ändå som om det ska mycket till för att hindra att Marquez tar ännu en titel men vi får hoppas på jämna race.

Jajjemensan, det vart en spännande avslutning på årets första GP. Var rätt många i främre klungan som kändes konkurrenskraftiga i större delen av racet. Zarco såg otroligt vass ut tills han började tappa placeringar. Tråkigt att bli "teasad" med premiärracet sen 3 veckors väntan tills nästa race.

Smaken är som baken, jag gillar inte årets utseende på Ducatin. En Ducati ska vara mycket rött med lite vita inslag, inte allt silver/gråa. Gillar heller inte heller framgaffeln som ser väldigt rakead(?), ser nästan ut som en tourer.
Citera
2018-03-20, 10:20
  #521
Medlem
BootyLuvs avatar
Riktigt bra säsongsöppning, skönt att se att Dovizioso verkar vara fullt inställd på att återigen ge Marquez en riktigt hård kamp om titeln. Härligt också att se "gubben" Rossi på pallen Tror dock han kommer få svårt att slåss om mästarbältet, men några race-segrar borde det nog kunna bli iaf.
Citera
2018-04-03, 16:13
  #522
Medlem
Jag undrar vad som hade hänt med Rossi tidigare (när han vann hela mästerskapet) om han fick kämpa med Marquez och Lorenzo (han vann honom de 3 år som de var på Yamaha) vid dessa tillfällen.

Han kunde bara ha 3-4 mästerskap istället för 9.
Citera
2018-04-08, 01:18
  #523
Medlem
king.juliens avatar
Ruskigt spännande kval där Jack Miller tog pole på slicks på en halvblöt bana när alla andra var på regndäck. Marquez och Crutchlow som brukar vara risktagare, försökte förvisso på slicks med men bytte tillbaka till regndäcken, säger väl endel om Miller. Han hade några häftiga moment därute.
https://www.facebook.com/MotoGP/vide...6742411400769/

Ser fram emot morgondagens race.
Citera
2018-04-08, 15:50
  #524
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan3456
Jag undrar vad som hade hänt med Rossi tidigare (när han vann hela mästerskapet) om han fick kämpa med Marquez och Lorenzo (han vann honom de 3 år som de var på Yamaha) vid dessa tillfällen.

Han kunde bara ha 3-4 mästerskap istället för 9.

Du underskattar Rossi. Rossi var sjukt bra under sin prime och att han hänger på såpass bra han gör i denna åldern visar på enorm kvalité. Sen ska vi inte glömma att han hade Casey Stoner som kombatant under många år och Stoner var en grymt skicklig åkare.
Citera
2018-04-08, 21:32
  #525
Medlem
B-Dawks avatar
Lite underligt race idag tack vare kalabalik redan innan starten. Sen gör ju Marquez en riktigt bra uppkörning även om jag tycker han är väl tuff i flera situationer. Nu blev han ju bestraffad av bägge incidenter men jag tycker han borde kunna hålla sig kallare under själva racet. Han hade plockat bägge någon kurva senare, inte nödvändigt att dyka på innern så sent i kurvan på konkurrenterna.

Kul pall med tre killar som inte brukar vara där i Crutchlow, Zarco och Rins.
Citera
2018-04-08, 21:50
  #526
Medlem
king.juliens avatar
Dagens race blev högdramatiskt. Den som inte sett det borde kolla.

Citera
2018-04-09, 00:01
  #527
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Lite underligt race idag tack vare kalabalik redan innan starten. Sen gör ju Marquez en riktigt bra uppkörning även om jag tycker han är väl tuff i flera situationer. Nu blev han ju bestraffad av bägge incidenter men jag tycker han borde kunna hålla sig kallare under själva racet. Han hade plockat bägge någon kurva senare, inte nödvändigt att dyka på innern så sent i kurvan på konkurrenterna.

Kul pall med tre killar som inte brukar vara där i Crutchlow, Zarco och Rins.

Ja, det blev minst sagt ett annorlunda race. Crutchlow var nog den som bevarade däcken bäst då han under lång tid bara gled med och bevakade. Miller var nog den som var hårdast på sina däck framme i täten.
Marquez bet sig nog i tungan både en och tre gånger detta argentinska GP.

Citat:
Ursprungligen postat av king.julien
Dagens race blev högdramatiskt. Den som inte sett det borde kolla.


Ett race i episka mått. Ett sånt man kan kolla igen på Youtube et.c. om 10 år, haha.
Citera
2018-04-09, 17:15
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Du underskattar Rossi. Rossi var sjukt bra under sin prime och att han hänger på såpass bra han gör i denna åldern visar på enorm kvalité. Sen ska vi inte glömma att han hade Casey Stoner som kombatant under många år och Stoner var en grymt skicklig åkare.

Jag tror att Casey Stoner var efter att han hade vunnit sin första 5-6 mästerskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback