Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-19, 09:58
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är det någon som vet varför hennes program Efter tio nu går i en repris från hösten 2013 och inte en ny säsong för våren 2014.

Har hon gått ner sig? Så de tvingas sända repriser då det radan var inlagt i tablån eller???
Citat:
men med start i nästa vecka kommer Malou von Sivers även att synas efter 16 i TV4. Hennes långkörare till pratshow sänds från och med den 24 februari nämligen i repris samma dag 16.20-18
http://www.svd.se/kultur/mer-malou-v...v4_8997906.svd
Citera
2014-04-10, 23:56
  #254
Medlem
JimToms avatar
Är det bara jag som fullkomligen föraktar Malou? Jag kan bli fruktansvärt upprörd av hennes okunnighet (vilken tidigare är speglad i tråden av goda källor). Hennes intervjuteknik är inget hon lärt sig av Howard Stern i alla fall. Hon avbryter regelbundet sina gäster mitt i deras meningar.

Tittar sällan på programmet och snubblar endast över det av någon händelse, lite då och då. Senast var när Patrik Sjöberg var där inför någon bok han släppte 2012/13. Så fort han, självmant, gick in lite mer på djupet avbröt hon. När det blev spännande och gripande att lyssna, då avbröt hon. Först då kom jag på hur otroligt mycket förakt jag känner för den människan. Hon är genomlysande okunnig om sina gäster och ställer irrelevanta frågor.

Utan att ha lämnat en röd tråd (bortsett från orsaker till förakt) skriver jag detta inlägg i det momentum som greppade tag i mig efter att jag börjat titta på intervjun med Carl Björkegren, son till Carl-Erik Björkegren. Hon börjar i vanlig ordning med att försöka bygga upp spänning genom dramatisk förklaring till vem som intervjuas skall, men hon kollar ned i sina anteckningar och tappar bort sig, säger fel och stammar i 40 sekunder. Detta trots att hon har anteckningarna i handen och ögnar dem för sitt liv.

Summa summarum: Hon bör för evigt förbjudas från tv-rutor i Sverige och USA. Det är den enda sortens tv jag ser på förutom Top Gear (England). Resten skiter jag i.

Not: Jag blir inte agressiv, som jag läser mig till att andra kan bli, jag tar mer åt mig personligt och känner att Tv4 tvingar på mig denna värdelösa intervjuare. Det är mer Tv4:as fel är Malous. Still; she fucking sucks.
Citera
2014-05-27, 18:40
  #255
Avstängd
Mertillens avatar
Hon förstår nog inte utvecklingen i Sverige alls då hon tror sig kunna känna av strömningarna hos det svenska folket och inget sammanfaller. Hon är en propagandist som tror på sig själv och passar därför perfekt in i TV4-gänget även om inget positivt kommer ut därifrån. Jag tycker inte om henne och är glad att jag slipper att se henne. Hon är en väldigt bra anledning till att inte ha TV.
Citera
2014-05-28, 07:53
  #256
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimTom
Är det bara jag som fullkomligen föraktar Malou? Jag kan bli fruktansvärt upprörd av hennes okunnighet (vilken tidigare är speglad i tråden av goda källor). Hennes intervjuteknik är inget hon lärt sig av Howard Stern i alla fall. Hon avbryter regelbundet sina gäster mitt i deras meningar.

Tittar sällan på programmet och snubblar endast över det av någon händelse, lite då och då. Senast var när Patrik Sjöberg var där inför någon bok han släppte 2012/13. Så fort han, självmant, gick in lite mer på djupet avbröt hon. När det blev spännande och gripande att lyssna, då avbröt hon. Först då kom jag på hur otroligt mycket förakt jag känner för den människan. Hon är genomlysande okunnig om sina gäster och ställer irrelevanta frågor.

Utan att ha lämnat en röd tråd (bortsett från orsaker till förakt) skriver jag detta inlägg i det momentum som greppade tag i mig efter att jag börjat titta på intervjun med Carl Björkegren, son till Carl-Erik Björkegren. Hon börjar i vanlig ordning med att försöka bygga upp spänning genom dramatisk förklaring till vem som intervjuas skall, men hon kollar ned i sina anteckningar och tappar bort sig, säger fel och stammar i 40 sekunder. Detta trots att hon har anteckningarna i handen och ögnar dem för sitt liv.

Summa summarum: Hon bör för evigt förbjudas från tv-rutor i Sverige och USA. Det är den enda sortens tv jag ser på förutom Top Gear (England). Resten skiter jag i.

Not: Jag blir inte agressiv, som jag läser mig till att andra kan bli, jag tar mer åt mig personligt och känner att Tv4 tvingar på mig denna värdelösa intervjuare. Det är mer Tv4:as fel är Malous. Still; she fucking sucks.

Håller med dig fullständigt. Hon förstör alla intervjuer precis på det sätt du beskriver. Förutom när hon intervjuade Silvia - då hade hon väl tillräckligt med respekt för att kunna hålla käft och låta människan prata. Jag får känslan att hon föraktar sina intervjuoffer och tror det är bäst att tittarna får höra mer av hennes röst istället.
Citera
2014-05-29, 14:20
  #257
Medlem
Sqeptisks avatar
Hon har drivit koncepet "en verkligt ointressant person intervjuvar en ännu mer ointressant person" till oanade höjder. Tyvärr är hon inte ensam. Varje kanal håller sig med en eller flera. Det som fascinerar mig är att det finns folk som vill se skräpet
Citera
2014-05-30, 13:51
  #258
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Hon har drivit koncepet "en verkligt ointressant person intervjuvar en ännu mer ointressant person" till oanade höjder. Tyvärr är hon inte ensam. Varje kanal håller sig med en eller flera. Det som fascinerar mig är att det finns folk som vill se skräpet

Publiken är väl förtidspensionerade och långtidssjukskrivna kvinnor som genom att titta på smörjan tror att dom är kulturella och finare än som är.
Citera
2014-05-30, 14:47
  #259
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Publiken är väl förtidspensionerade och långtidssjukskrivna kvinnor som genom att titta på smörjan tror att dom är kulturella och finare än som är.

Indeed, jag har fascination för medias knasigheter såsom såpor om kändisar, matlagningsprogram och Maria Abrahamssons backslick. Det var min syrra som först uppmärksammade mig på torrisen von Sivers och Malous program hamnar absolut i min samling.

Hennes förmiddagsprogram ger tittaren en dos av småborgerlighet och intellektuellt poserande redan i vinjetten. Allt ska ge en feeling av lagom lyxigt men mysigt (inklusive dekoren). Sedan öppnar kärringen käften...

Herrejävlar vilken tråkig människa hon är. Det spelar ingen roll vilket ämne som tas upp eller vem som med verkar - trädgårdsprat, kroniska sjukdomar, knugafamiljen eller FI - alla drar Malou ned i sitt intervjutekniska svarta hål. Om någon skulle vilja utveckla ett resonemang dödar hon direkt detta med att gå till reklam eller ställa en mysig fråga om hundar. Jag orkar med i snitt 30 sekunder av intervjuerna sedan är min kropp och sinne i ett så dåligt skick att jag i ren själbevarelsedrift byter till Cartoon Network.

Hon har tydligen haft ihop det med sin gubbe Sten i 36 år (jag antar att han är lika jävla tråkig).

Är det en They Live-alien under skinnet? Har Illuminati planterat sublimala meddelanden i oss via henne? Livnär hon sig på nigerianska flyktingbarn?

Den där varelsen skrämmer mig. Allvarligt.
Citera
2016-02-29, 08:50
  #260
Avstängd
Malou von Sivers skönlitterära debut "Var du lycklig farmor?":

" visar bara att författare inte är något man är, utan något man blir, och att hon fortfarande inte har blivit det. Hennes historia om en kvinna som råkar hamna i ett äktenskap för att ersätta en älskad död hustru är bortom all räddning, och det är skoningslöst gjort att låta publicera den."
Citera
2016-07-11, 10:59
  #261
Medlem
Någon annan här som lyssnade på Malou´s sommarprat i P 1 igår? Starkt program; fint komponerat, tuff relation till fadern.
Citera
2016-07-12, 03:35
  #262
Medlem
Helvete vilken sopa till programledare! Avbryter stup i kvarten spelar insatt och läser in i manuset hela tiden .Osympatisk och äcklig mestadels nu undrar jag vem fan kollar ens på skiten? Antagligen förlorar typer av det kvinnliga könet .Jag kollade på snubben vars kokain liga sprängdes av hans pappa som var polis ( Finns en p1 dokumentär om detta). Nästintill en omöjlighet och kolla med denna programledare "När man sitter häktad med restriktioner sitter man helt isolerad från omvärlden". Åfan , jävligt proffsigt Sivers
__________________
Senast redigerad av GatuSoparen 2016-07-12 kl. 03:38.
Citera
2016-12-06, 16:20
  #263
Medlem
Andy85s avatar
Hon ser verkligen ut som en gammal ALKIS
Nån som kan bekräfta?
Citera
2016-12-06, 16:24
  #264
Medlem
På nåt sätt ganska logiskt att hon är god vän med Sigge Eklund. Båda verkar äckligt självupptagna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback