Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-15, 13:24
  #1
Medlem
nacka_s avatar
Funderar på en ny burk (laptop) och har sett att det är ganska billigt om man köper dom från utlandet. Men då undrar jag om det är några problem med en sådan dator? förutom att å, ä, ö inte finns, men det är ju vanliga QWERTY-tangentbord så det är väl bara ändra i windows så fungerar det? sen måste man väl ha en adapter till sladden, men annars är det väl bara å tuta o köra?
Citera
2006-10-15, 14:03
  #2
Medlem
shadow1s avatar
Snackar du Tyskland eller Thailand?
Citera
2006-10-15, 17:16
  #3
Medlem
nacka_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow1
Snackar du Tyskland eller Thailand?
Bara allmänt...
Citera
2006-10-15, 18:06
  #4
Medlem
Brodholms avatar
Hur mycket billigare snackar vi?
Citera
2006-10-15, 18:37
  #5
Medlem
hiLis avatar
Om du räknar in momsen så blir det troligtvis inte så mkt billigare. Inte för att jag är speciellt insatt i ämnet men det känns lite som att det inte skulle existera så många svenska elektronikaffärer annars.
Citera
2006-10-15, 19:28
  #6
Medlem
nacka_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodholm
Hur mycket billigare snackar vi?
beror ju helt på vad du ska ha, men vi snackar väl några tusenlappar
Citera
2006-10-15, 21:01
  #7
Medlem
hubbes avatar
Nästa månad så funderar jag på att köpa en bärbar, är det någon som vet något företag i t.ex. tyskland som skickar mot postförskott.
Dom borde ju vara billigare där eftersom den tyska momsen inte är lika hög som här.
Citera
2006-10-15, 21:15
  #8
Medlem
Nidstangs avatar
Gå in här: http://www.pricerunner.de/ och klicka dig vidare
Citera
2006-10-15, 21:19
  #9
Medlem
Flärps avatar
Det du vinner i pris utomlands förlorar du i frakten hemåt. Oftast går det jämt ut.
Citera
2006-10-15, 21:38
  #10
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Det du vinner i pris utomlands förlorar du i frakten hemåt. Oftast går det jämt ut.

Dom gångerna jag beställt ifrån tyskland så har frakten varit lika dyr som den är här i sverige.
Men då har jag iofs bara beställt radiogrejer (kom-radio mm.).
Citera
2006-10-15, 22:47
  #11
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
Dom gångerna jag beställt ifrån tyskland så har frakten varit lika dyr som den är här i sverige.
Men då har jag iofs bara beställt radiogrejer (kom-radio mm.).

Kanske har ändrat sig lite på ett par år. Senast jag beställde hem lite hårdvara (Grafikkort, Moderkort och Processor) från Tyskland så gick frakten på dryga 800:- av nån anledning.
Citera
2006-10-15, 23:28
  #12
Medlem
Couplands avatar
Till IBM-laptops kan du köpa till ett svenskt tangentbord för ngn hundring. Det är inte alls svårt att byta faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback