Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-11, 17:02
Medlem
Johannes Brost röker gräs?

Lite skavller. Igår kväll när jag traskade hem i kvarteren i vasastan kände jag lukten av marujiana och mycket riktigt stod det två snubbar lite längre fram och puffade. De gick över till andra sidan gatan när de såg mig men jag såg att det var "Rederiet-Joker" Johannes Brost och en polare till honom.

Ingen jättegrej att han röker på då och då kanske men att han gör det så öppet verkar klantigt.
Citera
2005-02-11, 17:05
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Förvånar mig inte.
Han satt ju inne för kokaininnehav för 15-20 år sedan.
Citera
2005-02-11, 17:05
Medlem
Johannes Brost har väl åkt dit för kokain? Har jag för mig iaf.

EDIT: ngn hann precis före.
Citera
2005-02-11, 17:13
Bannlyst
Polar man med Mick Jagger sa har man nog testat / gjort / varit med om det mesta...
Citera
2005-02-11, 18:32
Medlem
Thomas_LAs avatar
Enda anledningen till att Johannes Brost syns med Mick Jagger och grabbarna är att han är deras drogleverantör i Stockholm. Så länge man har fickorna fulla av kola får man hänga med på festerna "som tack".

Vanligt att världstjärnorna (eller deras "personal managers") ringer någon för detta ändamål när de ska turnera. I varenda land fionns det någon loser som ställer upp. Stjärnorna vill nämligen inte ta med sig drogerna genom tullen...

För det var väl ingen som trodde att Rolling Stones umgås med Johannes Brost för att han är en sån kul kille?
Citera
2005-02-11, 19:42
Medlem
nu tror inte jag han är så jävla dum att han står och röker på gatan.
Citera
2005-02-11, 21:00
Medlem
Thomas_LAs avatar
Huh? Det är väl inte helt ovanligt, ändå...
Citera
2005-02-11, 22:14
Medlem
Nja...

Det är mycket möjligt att brost har försett stones med droger men anledningen till att han e polare med jagger har ältats både av honom och en hel drös sextiotalsskildrare. Det lär ha varit ungefär så att han hade en tjejpolare som hade föräldrarfritt och på något sätt så lyckades brost fixa en efterfest hemma hos henne med stones när de besökte malmö ngn gång i början av sin karriär. Jag minns inte exakt hur det var men det var typ så att han bara råkade stå där när en kort brittisk sångare frågade om någon kunde fixa en efterfest. Brost brukar ju skryta om att han sett jagger knulla när det kommer på tal när han besöker söndagsöppet och det lär ha inträffat på den här festen.
Citera
2005-02-12, 09:42
Medlem
Tja, jag tror de flesta som känner Johannes, mig själv inkluderad, kan vitsorda att han är drug runner åt Stones. Inte handlar det om något privat kompisskap, inte, även om de först träffades på 60-talet. Klart som sjutton att Johannes vill får det att låta som att de är nära & goda vänner. Men det är patetiskt att se Johannes springa två led bakom Stones när de är ute på stan, som om han vore en pass-opp.
Citera
2006-10-15, 07:29
Medlem
KollaPolskis avatar
Johannes Brost

Vad bottnar hans problematik i egentligen? Sprit, kokain eller slut som människa?

http://expressen.se/index.jsp?a=718094
Citera
2006-10-15, 08:33
Medlem
slaskbaks avatar
Förmodligen en blandning av alla dina förslag plus lite spelskulder.
Citera
2006-10-15, 08:50
Medlem
qtboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Vad bottnar hans problematik i egentligen? Sprit, kokain eller slut som människa?

http://expressen.se/index.jsp?a=718094
Det är nog en blandning av allt möjligt!
Super som en A-lagare, Drar linor långa som mittlinjen på råsunda samt slår sina flickvänner sönder och samman. Han har mycket skit på sin nacke... Se på karjäveln Ser ju ut som en riktig kolatorsk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in