Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-10-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Världens bästa kebabställe hette Jerusalems kebab och låg vid Zinken. Sen tofg fucking folkets över och nu känns det som McDonalds. Gillade Folkets innan dom mördade Jerusalem. Off topic men jag kände att ni behövde få höra om Jerusalems Kebab...

Det finns fortfarande kvar Jerusalem Kebab på götgaten Medborgarplatsen och i gamla stan.

Jerusalem Kebab på Götgatan, Medborgarplatsen är absolut en av de bästa ställena att köpa en kebab på: En kebabtallrick för 49 kr med läsk, ris eller pommes är otroligt god
Citera
2006-10-24, 05:00
Medlem
hälsingekusts avatar
Nice me mycke tips, var in på Kebabhouse Vasagatan/Kungsgatan och köpte mycket riktigt mig en kebabb för 19.
Men inte utan tjafs, de fanns inte med på menyn nämligen.
Frågade killen i kassan om de hade kababb för 19, "näe" blev svaret, men sen frågade han i sin tur en annan lite äldre herre om "lov" att kränga en för 19 till mig, då funkade det
Lite drygt kanske att behöva gnata sig till bra pris, men satt ändå rätt sjyst den dan, då jag hade tvingats gått därifrån utan om de inte gett med sig.

I Malmö runt möllan fick man en falaffel-rulle för 5kr ett tag, runt 2002 tror jag mig minnas. Men en restaurang brann ner, sen var det slut på de bra priserna... Typ som i Södertälje nu 2006, sämsta pizzorna i landet, men likförbannat kostar de som 2 riktiga pizzor. Brinner visst där ibland också.

Ska kolla nått av de andra kebabb ställena också, men allt över 25 är ju rätt magstarkt om man inte baxnar av portioen, om man ser till vad som skiljer i kostnad för dom själva, mellan att servera portioner på ~5 hekto eller ~1 kg.
Ska man pröjsa över femtilappen för att stå å köa osv. på ställen utan duk, då ska man åtminstånde få lassa på själv tills man skäms.
Citera
2006-10-24, 14:16
Medlem
Mysonoxens avatar
Är ingen kebabfreak, äter det 2-3 ggr om året och då oftast både från Folkets och Jerusalem då jag är hos nån polare på söder.
Citera
2006-10-24, 15:05
Medlem
[quote=hälsingekust]Nice me mycke tips, var in på Kebabhouse Vasagatan/Kungsgatan och köpte mycket riktigt mig en kebabb för 19.
Men inte utan tjafs, de fanns inte med på menyn nämligen.
Frågade killen i kassan om de hade kababb för 19, "näe" blev svaret, men sen frågade han i sin tur en annan lite äldre herre om "lov" att kränga en för 19 till mig, då funkade det
Lite drygt kanske att behöva gnata sig till bra pris, men satt ändå rätt sjyst den dan, då jag hade tvingats gått därifrån utan om de inte gett med sig.

va?Det var iof ett tag jag var där men "tjata" brukar man väl inte behöva..
JAg tycker deras tallrikar med pommes o köret är prisvärda..
De brukar vara väldigt trevliga o snabba..
Sedan är det verkligen omsättning där dygnet runt ganska fullt med folk,
det borgar för att inte få ngt 'intorkat' gammalt...
läder eller vad man ska säga
Hälsingekust:
Typ som i Södertälje nu 2006, sämsta pizzorna i landet, men likförbannat kostar de som 2 riktiga pizzor. Brinner visst där ibland också.
/postat av Hälsingekust

Brinner-Jajamen... det är ju Gangster-Södertälje inte för inte...
Har inte beställt pizza så ofta8om ngn gång) i Stälje men det är ju ganska konstigt iof det du säger..
Finns inte många städer med så mkt krogar,hela centrum är ju restauranger nästan
du menar att pizzorna generellt är sämre där...vad menas med riktiga' pizzor'?
Citera
2006-10-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
asjkdnasjkdnas??aklsd???

Den kvinnliga versionen av BO-Gavne?

Håller med, jerusalem kebab på götgatan är magnifiko!
Citera
2006-10-24, 15:39
Medlem
Lassemans avatar
Var några år sedan jag var där men Orontes Kebab vid odenplan var riktiga monsterportioner när jag var där senast. Desvärre kan jag inte erindra mig ang priset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in