Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-08-01, 14:47
  #1
Medlem
Knarkkorven!s avatar
[size=18]FAQ För Cannabisforumet[/size]

I denna tråden kan man dela med sig av sina åsikter om att mecka med tobak. Ska det vara med eller utan?

Det är fritt fram för alla forumets deltagare att dela med sig av sin information.
Citera
2003-08-01, 14:58
  #2
Medlem
kezoos avatar
Själv så tycker jag att det är knepigare att röka hasch utan tobak, det blir så lite som ligger i pipan, om man blandar ut det med tobak så kan man ju sitta där ett tag och njuta iaf...
Citera
2003-08-01, 16:06
  #3
Medlem
Reefers avatar
För mig är det helt obegripligt att man måste blanda med tobak. När det gäller gräs kan man röka det rent utan problem (men om man vill går det också att blanda ut med nedanstående). Hasch föredrar jag att blanda med cannabislöv. Annars fungerar olika matlagningskryddor, olika te-sorter, och löv/blad från andra växter (måste dock torka dessa först). Det är bara att testa sig fram.

När jag röker cannabis är det cannabis jag vill röka, inte tobak. Däremot tycker jag även tobak (rent) kan vara gott någon gång ibland.
Citera
2003-08-01, 19:48
  #4
Medlem
Knarkkorven!s avatar
För mig är det helt obegripligt att man måste blanda med någonting alls. Ska man röka jointar innebär det givetvis att man måste blanda ut haschet med någonting. Problemet är att någonting = organiskt material, och brinnande organiskt material innehåller cancerframkallande tjära.

Man vill med andra ord röka så lite so möjligt, och det gör man genom att röka rent. Utan te, utan oregano och givetvis utan tobak. Tobak innehåller den starkt beroendeframkallande drogen nikotin!

Läs gärna mer om detta på:
http://www.slatts.freeserve.co.uk/fa...is-tobacco.htm

"Why mix a Killer with a Thriller?
I have no intention of here of insulting those who chose to smoke cannabis with tobacco. But I personally became addicted to tobacco through smoking joints. I know of many others the same. It took me years of struggle to give up tobacco. Many of my friends still have not succeeded and we all know about the premature death of tobacco smokers.
Both my parents for a start.

I only want to help prolong your life and improve your health. Toke Safe. Cannabis and Tobacco Don't mix!"

Läs även Toke Pure som också handlar om att sluta blanda med tobak.
Och Toast tobacco< som beskriver hur man rostar tobaken för att få bort nikotinet.
Citera
2003-09-16, 09:32
  #5
Medlem
betongungens avatar
Jag förstår mig inte på hur man kan röka gräs rent. Det jag brukar göra är att ta tobak, och blötlägga det i rikliga mängder vatten över natten, sedan torka och rosta tobaken. När tobaken är torr och fin så brukar jag ha 20% tobak och 80% cannabis i mina joints, då jag tycker det brinner bättre och faktist smakar bättre.

Efter som nikutinet är urvunnet ur tobaken så blir jag inte beskymrad över det, tjära och annan skit ränsas upp ur mina starka friska lunger.



Hasch däremot hatar jag att röka så där überstarkt, t o m 50/50 är enligt mig förmycket. ca 0,2 g brukar räcka till en stor, men luftig joint ( ingen sådan där uberkompakt som det känns som man röker ciggaretter med filter ).
Citera
2004-01-18, 14:57
  #6
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Andra trådar som handlar om vad man ska mecka med:
Citera
2004-01-20, 10:01
  #7
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Meckar alltid med tobak men det är kanske för att jag röker i vanliga fall. Men jag gillar inte riktigt smaken om man röker rent tycker det river lite för mycket i halsen.
Citera
2004-03-27, 14:25
  #8
Medlem
storytellers avatar
Röka utan tobak i?

Jag planerar att röka cannabis för första gången någongång i framtiden, men av olika skäl så vill jag inte blanda i någon tobak.
Någon som har tips på vad man annars kan blanda med?

Tack på förhand
Citera
2004-03-27, 14:41
  #9
Medlem
Knarkkorven!s avatar
finns en del info på www.cannabisinfo.tk om det.

Bra att du undviker tobaken!
Citera
2004-03-27, 16:34
  #10
Medlem
Psykomans avatar
Men för fasen rök rent då, är det så svårt? Det gjorde jag första gången!
Citera
2004-03-27, 17:16
  #11
Medlem
|StoNeD|s avatar
Jag har en bong som typ turkar använder och röker.Det finns olika smaker som Äpple, jordgubb, banan m.m

Bongen kostar ca 100:- i malmö tobaken 40:- för en burk

Smula ner typ 1 gubbe i bongen och rök med jordgubbsmak

Det e s@kit Gott och ger ett lungt o härligt rus
Citera
2004-03-28, 03:03
  #12
Medlem
DunderUnos avatar
Citat:
Jag har en bong som typ turkar använder och röker.Det finns olika smaker som Äpple, jordgubb, banan m.m

Bongen kostar ca 100:- i malmö tobaken 40:- för en burk

Smula ner typ 1 gubbe i bongen och rök med jordgubbsmak

Det e s@kit Gott och ger ett lungt o härligt rus

Vadå? Så det blir inte ett lugnt o härligt rus för dem som inte har smaksatt tobak i?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback