Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-12, 16:50
  #1
Medlem
Coolcittes avatar
Har ett problem med mitt sim-kort till min Nokia 6111. Helt plötsligt idag började det stå i rutan "Registrering Av Simkort Misslyckades", och jag har ingen täckning på telefonen. Jag provade att ta ur sim-kortet blåsa lite och kolla så att inget var trasigt. sen satte jag i det igen, och startade telefonen, men det står samma sak, och jag har fortfarande ingen täckning. Vad kan detta vara för något, och vad kan jag göra åt det?
Citera
2006-10-12, 17:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Har ett problem med mitt sim-kort till min Nokia 6111. Helt plötsligt idag började det stå i rutan "Registrering Av Simkort Misslyckades", och jag har ingen täckning på telefonen. Jag provade att ta ur sim-kortet blåsa lite och kolla så att inget var trasigt. sen satte jag i det igen, och startade telefonen, men det står samma sak, och jag har fortfarande ingen täckning. Vad kan detta vara för något, och vad kan jag göra åt det?


1. Är det din telefon eller har du "hittat" den?

2.Hur länge sedan laddade du ditt refillkort eller har du skickat efter ett nytt kort
eller bytt op?
Citera
2006-10-12, 17:48
  #3
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
1. Är det din telefon eller har du "hittat" den?

2.Hur länge sedan laddade du ditt refillkort eller har du skickat efter ett nytt kort
eller bytt op?

SVAR:
1. Det är min telefon som köptes i augusti detta året
2.Jag har inget Refillkort utan abbonemanget "Comviq Kompis", jag har inte bytt operatör.
Citera
2007-08-11, 16:27
  #4
Medlem
Ranknfiles avatar
Köpte mitt 3kort i dag.. dom sa att de skulle ta en timme för de att aktiveras men nu har de gått MINST 2 timmar och de säger samma sak för mig, registrering av simkort misslyckades =/
Citera
2007-08-11, 22:52
  #5
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Kanske för att telefonen inte klarar av 3G?
Citera
2007-08-12, 15:03
  #6
Medlem
Suertes avatar
Det känns som jag har fått hicka, men jag säger samma sak som jag brukar göra.
Testat sim-kortet i en annan telefon? Ett annat sim-kort i din telefon?
Har du nån obetald räkning?
Fast, då kommer du ju iallafall in i telefonen, och nu tolkar jag det som att du inte ens få ange din pinkod?

Tror väl att de flesta operatörer idag har såkallade kombikort, som funkar i både 3G- och GSM-telefoner.
Förutom 3, de säljer ju bara 3G-lurar..

Men nu har du Tele2, så det är ju inte problemet i ditt fall.

Klurigt är det, men även sim-kort kan gå sönder..
Citera
2010-03-03, 22:09
  #7
Medlem
Schlaktarnns avatar
Har precis samma problem! I måndags den 1 Mars vaknade jag av att det stod att registrering av simkort inte fungerade. Jag beställde ett nytt och det hände samma sak idag igen! Vafan?

Utövre de bör jag tillägga att jag bytte från abonnemang den 1 mars kan det ha med det att göra? förövrigt använder jag en gammal nokia. Kan de vara så att abonnemang inte fungerar i en så "gammal" telefon?
Citera
2013-06-14, 10:36
  #8
Medlem
Jag har samma problem med en nokia c3-00 med ett comviq kompis kontantkort. Telefonen låg avstängd ca 2 veckor och när jag satte på den stod det "registrering av simkort misslyckades". Innan dess har den funkar i flera år.
Citera
2013-06-14, 11:04
  #9
Medlem
Aldrig haft detta problem, Kan folk sluta väcka 7 år gamla trådar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback