Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-12, 14:30
  #1
Medlem
erikbes avatar
När jag var yngre sändes ett program som kallades Sommar-HAJK, en s.k spinoff på HAJK, med Bengt Alsterlind som programledare. När programmet var slut(?) spelade ett så hårt band som Sven-Ingvars låten "Sommar och sol" och en jävla massa barn stod runtomkring i studion och lekte, dansade m.m

Jag och mina kompisar retade oss alltid på två killar som spelade Allan i bakgrunden och jag undrar om någon vet vad dessa pojkar gör idag? Den ene var kort, hade invandrarbakgrund och den andre var fet, ljushårig och bägge hade solglasögon. Jagar just nu en vidcap på grabbarna

Någon mer än jag som minns?
Citera
2006-10-12, 14:48
  #2
Medlem
Andrew Martins avatar
Haha, så klockrent. Störde mig också på dessa miffon. Sedan var det en lite småfet kille som hängde på planket och såg allmänt utanför ut. Troligtvis är detta Värmlänningar och de klär sig sannolikt likadant idag.
Citera
2006-10-12, 14:52
  #3
Medlem
erikbes avatar
Det måste ju finnas någon här inne som har något att bidra med. Jag ska försöka få tag på ett avsnitt att slänga upp inom ett par veckor
Citera
2006-10-12, 14:56
  #4
Medlem
Kosstaskens avatar
trodde jag var ensam om att reta mig på tjockisen i solglasögon.
Vidcap sökes
Citera
2006-10-12, 15:01
  #5
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosstasken
trodde jag var ensam om att reta mig på tjockisen i solglasögon.
Vidcap sökes

Ska finnas en köp-dvd från 2002 med Hajk, ingen som sitter på den?

Den som fixar klipp får så att säga fett med respekt
Citera
2006-10-12, 15:57
  #6
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Jag har Köpdvdn men det är nyinspelat outro så tjockisen i turkos träningsoverall är inte med.
Citera
2006-10-12, 15:59
  #7
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Jag har Köpdvdn men det är nyinspelat outro så tjockisen i turkos träningsoverall är inte med.

Shit. Alla ner i källaren och gräv bland videobanden.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...85&lpos=lasMer
Här kan man kika men jag hittar inte outrot
Citera
2006-10-12, 17:08
  #8
Medlem
erikbes avatar
Vill bara säga att jag fått spår på ett avsnitt. Återkommer
Citera
2006-10-12, 19:19
  #9
Medlem
stukas avatar
barnpsyk. senare vuxenpsyk.
Citera
2006-10-12, 19:29
  #10
Medlem
erikbes avatar
Behöver fler som letar med ljus och lykta efter spår. Inga värmlänningar här?
Citera
2006-10-12, 19:56
  #11
Medlem
galts avatar
Ahh, fyfan vad jag störde mig på de där två. Motoriken verkar inte vara på topp heller.
Citera
2006-10-12, 20:07
  #12
Medlem
fan grabbar.

Jag har ju ett gammalt tippen.. måste varit från 1992-1993 eller nåt, inspelat på ett klassiskt vhs-band.
Där visade dom det där hajk.. me bengt alsterlind, goliath, sven ingvars (förinspelad trudilutt som liksom småkidsen visades varje avsnitt, där sångaren slår huvet i "stugan" så hela kulissen skakar till a'la kvinnofängelset). Kan tyvärr inte rippa den på nåt sätt då jag saknar all utrustning i fråga.

Ontopic: Hatar dom där ungarna. Fett överspelade. Dock tror jag av resten av programmet att dölja, att hela skiten e så regisserat att ungarna skäms fortfarande idag för att dom inte sade ifrån när alsterlind tvingade på dom BP-s billigaste sommarleksaker, å åttiotalets gräsligaste "innekläder bland kidsen", i tron om att barnen hemma i stugorna verkligen skulle kunna identifiera sig me dom.

Chipp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback