Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-25, 23:03
  #2593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Speciell kompetens säger du, ja, jag vet inte det. De blir ju inte behandlade som vanliga människor.
De verkar på fullt allvar inte tro att de är vanliga människor, har sett det hos överklassen i England också,de tror att de är ett speciellt och värdefullare folk. Att det skulle vara en speciell kompentens håller jag inte med om, det är väl mer bortskämdhet.

En som kunde lämna var ju Edward och då var han kung så han fick abdikera. Men han hade ju sedemera svårt att försörja sig och kunde inte leva det ljuva liv som innan. Han måste också ha haft en förmögenhet när han avgick, men den räcker ju inte hur länge som helst. I synnerhet när man är van att leva på stor fot. Jag tror att de är mkt medvetna om detta.

Så visst kan de göra ngt åt sin situation, (de är inte TVINGADE att ta skeden i vacker hand), men jag tror att de väljer att inte göra det för då är de tvungna att börja hålla i sina förmögenheter när det stadiga inflödet från staten sinar.
Ett exempel är ju Madeleine. Hon hade ju världens chans att få leva ett vanligt och normalt liv (och hon har ju verkligen klagat över allt). Tog hon den chansen? Nej, hon har inte gjort som Märtha Louise som försörjer sig själv, utan hon har varit väldigt noga med att behålla prinsesstitel och även att hennes barn skall ha det. Nu är de tillbaka i Sverige igen och får tillskott av apanaget.
Uttryckte mig klumpigt - avsikten var inte att "de kungliga" och deras "gelikar" har spetskompetens, tvärtom är det ju knappast de som behöver denna fingertoppskänsla . De är redan som du skriver, instabbade i sin bortskämdhet.
Jag menade de "sociala experimenten" , relativt vanliga människor som blivit förälskade i en prins eller prinsessa, och förhållandet mot alla odds håller.
Det var detta min drapa avsåg, beklagar.
Citera
2015-06-19, 21:17
  #2594
Medlem
Enligt en källa som varit aktiv inom sjukvården så lider Prins Daniel av sterilitet och detta är den grundläggande oraken till varför det inte finns en "spare" till "the heir" ännu. Hans sterilitet ska vara en biverkning av de mediciner han tvingas ta efter sin njurtransplantation för att kroppen inte ska stöta bort organet. Tydligen lär han ha uppsökt en spermabank innan proceduren och lagrat lite innan, och Estelle ska således vara resultatet av en artificiell insemination. Som sagt, källan kommer från sjukvården, så trovärdigheten får var och en bedömma, men så vitt jag vet har ingen skvallertidning rapporterat om detta hitills då det är inte är någonting som det talas högt om..
Citera
2015-06-19, 22:32
  #2595
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Enligt en källa som varit aktiv inom sjukvården så lider Prins Daniel av sterilitet och detta är den grundläggande oraken till varför det inte finns en "spare" till "the heir" ännu. Hans sterilitet ska vara en biverkning av de mediciner han tvingas ta efter sin njurtransplantation för att kroppen inte ska stöta bort organet. Tydligen lär han ha uppsökt en spermabank innan proceduren och lagrat lite innan, och Estelle ska således vara resultatet av en artificiell insemination. Som sagt, källan kommer från sjukvården, så trovärdigheten får var och en bedömma, men så vitt jag vet har ingen skvallertidning rapporterat om detta hitills då det är inte är någonting som det talas högt om..

Då är det ju bara att ta av lagret.
Citera
2015-06-20, 08:09
  #2596
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Enligt en källa som varit aktiv inom sjukvården så lider Prins Daniel av sterilitet och detta är den grundläggande oraken till varför det inte finns en "spare" till "the heir" ännu. Hans sterilitet ska vara en biverkning av de mediciner han tvingas ta efter sin njurtransplantation för att kroppen inte ska stöta bort organet. Tydligen lär han ha uppsökt en spermabank innan proceduren och lagrat lite innan, och Estelle ska således vara resultatet av en artificiell insemination. Som sagt, källan kommer från sjukvården, så trovärdigheten får var och en bedömma, men så vitt jag vet har ingen skvallertidning rapporterat om detta hitills då det är inte är någonting som det talas högt om..

Låter väldigt rimligt faktiskt. Men Victoria såg rätt gravid ut på bröllopet så de har säkert gjort ett uttag på banken.
Citera
2015-06-20, 09:36
  #2597
Medlem
Pappan har ju redan donerat en njure till Daniel och kan det också vara så att han har donerat något mer som man inte får tala högt om..
Citera
2015-06-20, 12:20
  #2598
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Pappan har ju redan donerat en njure till Daniel och kan det också vara så att han har donerat något mer som man inte får tala högt om..

Knuglig hovleverantör!
Citera
2015-07-21, 16:09
  #2599
Medlem
Herregud! Inte en Silvia har detta "creepy" leende!

http://www.newscom.com/nc/displayOpe...s=Y&searchkey=[]&searchtype=newsearch&searchSet=no&searchSetName=& searchHZ=N&searchVT=N&rm=&rf=&daterng=

Låt oss hoppas att lilla Estelle inte ärver alltför mkt av detta enorma fenomen.
Citera
2015-09-18, 10:58
  #2600
Medlem
Citat:
På tisdag den 29 september ska prins Daniels gamla gosedjur auktioneras ut på plats i Ockelbo till förmån för Världens Barn.
Citat:
Säljer ni gosedjuren tillsammans?

– Nej, men det går ju bra att bjuda på alla tre. Vi hoppas på minst 5 000 kronor.

http://www.expressen.se/nyheter/prin...-nu-till-salu/
Citera
2015-11-07, 07:00
  #2602
Medlem
Citat:
Jag låg raklång och dammsög under sofforna hos tanterna
Källa: http://weekend.di.se/intervjuer/jag-...a-hos-tanterna

Vad skall man egentligen tro om detta...

Citat:
För sex år sedan gick han igenom en njurtransplantation efter några tuffa månader i dialys. Han led av en medfödd, men inte ärftlig, sjukdom som upptäcktes av en slump när han var i tonåren.

... medfödd, men inte ärftlig, sjukdom ?
Citera
2015-11-07, 13:25
  #2603
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad skall man egentligen tro om detta...

... medfödd, men inte ärftlig, sjukdom ?

Kan vara t.ex en genetisk sjukdom eller en mutation. Googla och du ska finna en rad sådana sjukdomar.
Citera
2015-11-25, 16:46
  #2604
Medlem
En icke-akademiker ger goda råd till högskolestundenter.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ilstunabesoket

Att tro på sig själv verkar stå högre i kurs än en högskoleutbildning enligt prins Daniel. Det kan iofs vara riktig påstående om man väljer sängvägen med rätt objekt så kan det till och med rendera en prinstitel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback