Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-29, 22:11
  #61
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notstand
Nu har jag haft den här "gompungen" på tungan i drygt 20 minuter. Ska jag ha det så här i 1-2 månader eller 1-2 timmar?
Det är första gången detta händer och sedan jag vaknade har den lilla jäveln slingrat sig upp/ner i mun/hals och även tagit sig ett par avstickare upp i näsan av någon anledning.

Ska det vara så här i två månader så får spenen smaka fiskars-sax.

Klargör, värkställ.
Vad har du gjort för att förtjäna det? Bild?
Citera
2013-10-06, 07:46
  #62
Medlem
Jag får det då och då (har det nu) i olika kraftiga versioner. Idag är det ganska lungt men härom månaden var det en megasvullnad med gomseglet kasandes fram och tillbaka på tungan och ner i svalget=kräkreflex. Inte skoj.

Men som alla skriver... överviktig, snarkar och dagen efter brakfyllor är en dålig kombo

Well... I'm still gonna keep drinking.
Citera
2013-12-21, 10:24
  #63
Medlem
Nu verkar jag vara utsatt för det här för första gången i mitt liv. Vilken tur man hade att datorn var igång för annars hade jag direkt åkt till akuten.

Ej överviktig men har haft en blöt kväll, inte av värsta sorten men tillräckligt för att jag ska snarka mer än vad jag brukar. Vaknade upp torr som en öken i truten, och med en känsla av en alldeles för stor slembobba i halsen.
Citera
2014-03-28, 05:54
  #64
Medlem
Eniloracxs avatar
Här var det ännu en svullen uvula, och inte för första gången. Enligt min sambo låter jag som ett sågverk under nätterna, dock har jag sällan problem med uvulan.
Det verkar ju (av tråden och egna erfarenheter att döma) inte vara något farligt iaf. Tycker det är något mindre obehagligt om man har möjlighet att hålla huvudet lätt bakåtlutat under dagen, så man liksom inte klämmer uvulan mellan tunga och gom.
Citera
2014-04-14, 01:26
  #65
Medlem
En till som fått sitter med stor uvula efter en brakfylla i onsdag...

Fanskapet vill inte ge med sig utan åker fortfarande som en jävla jojo i svalget, dessutom värker det så in i helvete (kan inte sova).

Hur länge är normalt att skiten sitter kvar?
Citera
2015-06-01, 12:11
  #66
Medlem
Jag är också en av de drabbade. Vaknade i morse och det kändes som Sahara i käften med en touch av slem. Tog mig upp ur sängen för att tömma blåsan och avlägsna slemklumpen som kändes gigantisk. Tänkte att detta kommer att bli Episkt. Harklade mig.. Inget hände, tog i hårdare och hårdare. Inget händer. Gick heller inte att svälja den. Kittlade på tungan gjorde det också.. Kollar i spegel och ser till min förskräckelse en röd skinande djävul hängandes i munnen och bara skratta åt mig. Luften går ur mig och jag försökerer förtvivlat ropa efter sambon så hon kanske kan avgöra om jag är döende eller inte. Men den själviska människan ger fan i det och ligger kvar i sängen. Uppjagad som jag är så söker jag efter detta fenomen på Google. Flashhback kommer upp som ett av de översta sökresultaten och jag beger mig in och börjar läsa, lugnet sprider sig.

Det är riktigt störande, retar och kittlar. Får söka till vårdcentralen om det inte blir bättre om någon dag.
Citera
2015-06-01, 12:26
  #67
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag skapade en tråd förra året om en slemklump i halsen som var omöjlig att få ut. Jag kunde inte prata utan att den täckte struphålet.

Inte ens läkaren förstod vad jag menade( jag hade förresten halsfluss) när jag försökte förklara mitt problem.

Nu vet jag vad jag drabbades utav. Tack Flashback.
Tog veckor innan svullnaden la sig. Fruktansvärt men lite kul nu i efterhand haha.
__________________
Senast redigerad av Ass.Parade 2015-06-01 kl. 12:28.
Citera
2015-06-01, 12:27
  #68
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hangmans.noose
Jag är också en av de drabbade. Vaknade i morse och det kändes som Sahara i käften med en touch av slem. Tog mig upp ur sängen för att tömma blåsan och avlägsna slemklumpen som kändes gigantisk. Tänkte att detta kommer att bli Episkt. Harklade mig.. Inget hände, tog i hårdare och hårdare. Inget händer. Gick heller inte att svälja den. Kittlade på tungan gjorde det också.. Kollar i spegel och ser till min förskräckelse en röd skinande djävul hängandes i munnen och bara skratta åt mig. Luften går ur mig och jag försökerer förtvivlat ropa efter sambon så hon kanske kan avgöra om jag är döende eller inte. Men den själviska människan ger fan i det och ligger kvar i sängen. Uppjagad som jag är så söker jag efter detta fenomen på Google. Flashhback kommer upp som ett av de översta sökresultaten och jag beger mig in och börjar läsa, lugnet sprider sig.

Det är riktigt störande, retar och kittlar. Får söka till vårdcentralen om det inte blir bättre om någon dag.

Grattis! Haha

Du behöver söka till VC på iallafall en vecka. När jag drabbades för några år sedan så hjälpte det med isglass! Drog glassfan i halsen och lät den vila på det ondskefulla fanskapet som hade parkerat i min hals.

Efter några dagar gick svullnaden ned! Vidrigt det där och lider med dig!
Citera
2015-06-01, 14:18
  #69
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hangmans.noose
Jag är också en av de drabbade. Vaknade i morse och det kändes som Sahara i käften med en touch av slem. Tog mig upp ur sängen för att tömma blåsan och avlägsna slemklumpen som kändes gigantisk. Tänkte att detta kommer att bli Episkt. Harklade mig.. Inget hände, tog i hårdare och hårdare. Inget händer. Gick heller inte att svälja den. Kittlade på tungan gjorde det också.. Kollar i spegel och ser till min förskräckelse en röd skinande djävul hängandes i munnen och bara skratta åt mig. Luften går ur mig och jag försökerer förtvivlat ropa efter sambon så hon kanske kan avgöra om jag är döende eller inte. Men den själviska människan ger fan i det och ligger kvar i sängen. Uppjagad som jag är så söker jag efter detta fenomen på Google. Flashhback kommer upp som ett av de översta sökresultaten och jag beger mig in och börjar läsa, lugnet sprider sig.

Det är riktigt störande, retar och kittlar. Får söka till vårdcentralen om det inte blir bättre om någon dag.

Dom gånger jag haft det så har det lättat framåt kvällen, och som redan påpekats kan isglass vara guds gåva vid dessa tillfällen.
Citera
2015-06-01, 20:31
  #70
Medlem
Den är betydlig mindre nu, men oroar mig för natten... Tänk om jag snarkar sönder den jäveln inatt igen.. nåja, den som lever får se!
Citera
2015-12-01, 09:17
  #71
Medlem
Åh jag fick panik när jag vaknade idag men efter att ha läst tråden så känns det mycket bättre!!
Den här tråden är super!
Citera
2015-12-31, 12:54
  #72
Medlem
BrianGriffins avatar
Ännu en som har fått The Plupp of Doom.
Paniken kommer när man inser att det inte var en stor jävla snorloska och en stor gumspene istället.
När paniken kickar in, försöker man svälja, kräkas och andas samtidigt. Går inte så bra och man tror stunden är inne.

Men denna tråd är ren guld och lugna mig mycket bra. Sitter nu med riktigt kall dryck och glass.
Trevlig frukost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback