Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-10, 09:49
  #1
Medlem
fsdfsdfs avatar
Jo, hade en hotellnatt i mitten av augusti som pyntades med ett visakort offline. Såvitt jag kan se har dom inte dragit några kronor och det är väl heller ingenting som jag kommer kämpa för att dom gör. Kan det komma som en backlash senare i höst tror ni eller har den fipplats bort av någon sommarjobbare.

Hur ser bestämmelserna ut kring det här förresten?
Citera
2006-10-10, 11:27
  #2
Medlem
-jOE!s avatar
Just hotell burkar av någon anledning debiteras mycket sent, har också blivit skitglad och trott att dom glömt debitera.. men summan kommer att dras, var så säker!
Citera
2018-12-16, 02:32
  #3
Medlem
fsdfsdfs avatar
Uppdatering 12 år senare - inget drogs
Citera
2018-12-18, 23:32
  #4
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Uppdatering 12 år senare - inget drogs

Härligt! Hur mycket drog du in?
Citera
2018-12-19, 10:56
  #5
Medlem
CC75s avatar
Grattis TS. Ibland har man tur. Annars gäller:

Citat:
Detta gäller
Preskriptionstiden för konsumentfordringar är tre år och gäller både varor och tjänster, enligt preskriptionslagen. Exakt när säljaren ska ta betalt är inte reglerat i lag, men efter tre år förlorar säljaren sin rätt till betalning. Om säljaren och köparen inte kommit överens om annat ska köparen betala när säljaren kräver det, enligt konsumentköplagen.

Du är numera "safe".

Var själv med om något liknade i USA för 1½ år sedan. Åt på en restaurang där det blev väldigt mycket strul med kortbetalningen med debet och kredit fram och tillbaka. Kontentan blev att i alla fall att jag "fick" betalt för att äta där. :-) USA är dock på en del ställen långt långt efter oss när det gäller kortbetalningar.

// CC
Citera
2018-12-29, 12:37
  #6
Medlem
Ringhals3s avatar
Köpte en öl på rikssunkhaket Kvarnen för nio år sedan, det drogs aldrig! Ringahals3 - Kvarnen 1-0!
Citera
2018-12-29, 17:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Grattis TS. Ibland har man tur. Annars gäller:



Du är numera "safe".

Var själv med om något liknade i USA för 1½ år sedan. Åt på en restaurang där det blev väldigt mycket strul med kortbetalningen med debet och kredit fram och tillbaka. Kontentan blev att i alla fall att jag "fick" betalt för att äta där. :-) USA är dock på en del ställen långt långt efter oss när det gäller kortbetalningar.

// CC
Det ni citerar gäller onekligen i Sverige, men någon uppfattning om vad som gäller och tillämpas vid inköp med kort utfärdat i Sverige gjort i annat land, alternativt gjort i Sverige, men med utländskt säljföretag (distansförsäljning)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback