Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-01, 12:37
  #301
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Vilka böcker tycker ni är bäst av Koontz?

Fånga natten och dess uppföljare som jag glömt namnet på är riktigt bra!
Citera
2015-07-09, 17:37
  #302
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Hunden har en tendens att alltid vara en överintelligent Golden.

Ja det var väl föga förvånande att en sån som Koontz gillar Golden.
Citera
2015-08-20, 20:17
  #303
Medlem
Är det någon som med säkerhet vet vad anledningen är till att inte Koontz längre översätts till svenska? Spekulationer undanbedes.
Citera
2017-01-11, 11:30
  #304
Medlem
volvo 240s avatar
Invasion... vilket skräp- Hur kan man hantera en utomjordingsinvasion såhär jävla illa. Och hundar som ghår runt med grupper av människor....

Och han verkar överförtjust i vapnet UZI och påstår i blixtsken att de tidsresande nazisterna ironiskt nog använder ett judiskt vapen för det är bäst... Jodu Koontz, det är därför alla specialstyrkor använder tyska HK MP5...

Håller på med Främlingar nu, bättre än hans genomsnittsbok iaf.

Hans bästa bok är tveklöst Dark Rivers of the Heart. Han FBI-agenten är en intressant karaktär.

Till skillnad från många gillar jag att han knyter ihop alla trådar och ger förkalringar till det som hänt i boken.
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2017-01-11 kl. 11:40.
Citera
2017-01-23, 22:29
  #305
Medlem
Jag fick ett ryck nu i vinter och läste om en del av Koontz tidigare böcker, som jag senast läste i början av 90-talet. Dessa blev det: Phantoms, Främlingar, Nattens ögon, Väktare, Skuggeld, Sekten, Blixtsken, Midnatt och Skymningsögon. Två av dem, (Nattens ögon och Blixtsken) sticker ut som de svagaste. Skymningsögon och Phantoms är riktigt bra fortfarande, de har karaktärer som man som läsare fattar tycke för och bryr sig om. Jag gillar också tanken på att det finns en uråldrig ondska som lurar mitt i bland oss i vardagen.
Citera
2017-02-15, 20:22
  #306
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Är det någon som med säkerhet vet vad anledningen är till att inte Koontz längre översätts till svenska? Spekulationer undanbedes.

Då är vi två som vill veta.
Citera
2017-04-25, 17:38
  #307
Medlem
volvo 240s avatar
Alltså varför alltid dessa jävla hundar. Läser nu Falskt Minne och boken är helt okej men blir så jävla trött påå allt snack om vad hunden gör osv. Det tar ju bort en från själva handlingen. Och jag älskar hundar men för fan Koontz.
Citera
2017-04-25, 18:07
  #308
Medlem
volvo 240s avatar
Och många många i tråden prisar Psykopaten men jag tyckte den var extremt förutsägbar. Förstod ju direkt vilket yrke psykopaten hade så fort det nämdes i boken tex.

Nej Dark Rivers of the Heart är den enda boken av Koontz som är riktgt riktigt bra.
Citera
2017-05-15, 18:39
  #309
Medlem
volvo 240s avatar
Sådär hunnit med 6st Koontz-böcker senaste 1½ veckan. Tre av hans nyare, Donatorn, Kritirken och Vansinne. De två förstnämda riktigt riktigt dålig sk kioskdeckare och Vansinne ett litet snäpp mindre dålig. Sen har jag läst A bad place, medioker som bäst. Sen har jag läst två bra med varav en mycket bra. Skymningsögon är verkligen bra och Phantoms riktigt jävla bra.

Vad tycker ni andra m de här titlarna?
Citera
2017-05-16, 19:49
  #310
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Sådär hunnit med 6st Koontz-böcker senaste 1½ veckan. Tre av hans nyare, Donatorn, Kritirken och Vansinne. De två förstnämda riktigt riktigt dålig sk kioskdeckare och Vansinne ett litet snäpp mindre dålig. Sen har jag läst A bad place, medioker som bäst. Sen har jag läst två bra med varav en mycket bra. Skymningsögon är verkligen bra och Phantoms riktigt jävla bra.

Vad tycker ni andra m de här titlarna?

Det var rätt många år sen jag läste en Koontz-bok, tyckte han gick från bra till hyffsad till dålig i mitten på 90-talet nån gång. Phantoms är bra, Skymningsögon är förmodligen min favorit, och Väktare gillar jag också skarpt, dock har jag svårt för kvinna-hund-temat i den boken, men den har nånting fundamentalt som jag gillar ändå, så den får hamna på gilla-listan. De andra titlarna du nämner har jag inte läst.
Citera
2017-05-18, 18:22
  #311
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det var rätt många år sen jag läste en Koontz-bok, tyckte han gick från bra till hyffsad till dålig i mitten på 90-talet nån gång. Phantoms är bra, Skymningsögon är förmodligen min favorit, och Väktare gillar jag också skarpt, dock har jag svårt för kvinna-hund-temat i den boken, men den har nånting fundamentalt som jag gillar ändå, så den får hamna på gilla-listan. De andra titlarna du nämner har jag inte läst.
Ja tror Väktarna blir nästa även om det känns lite B med en god och en ond experimenthund. Vält mkt hundar Dean..., läser just nu Watchers och överraskande bra för att vara en nyare Koontz.

Hade gärna sett en uppföljare till Skymningsögon.
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2017-05-18 kl. 18:25.
Citera
2017-05-23, 20:29
  #312
Medlem
volvo 240s avatar
Läser just nu Innocence skulle det stå i föregående inlägg. SOm sagt, den var bra för att vara en ny Koontz-bok men slutet där för att inte avslöga för mkt det dyker upp massor av kloka hundar gör att man facepalmar lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback