Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-21, 18:53
  #421
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Nej ingen risk. Mina döttrar är väluppfostrade och håller inte på med sånt. Araberna får nöja sig med ensamstående 15 barns whitetrash mammor från förorten. Själv har jag dock gett en och annan arabiska stock så att dom fått skrika sig hesa.

Ja och resultatet blir en jäkla massa rotlösa bastard ungar som typ Christian Braheem som knäppte sin "bästa vän" Azadeh i ett ökenknark rus, på Nordost passagen. Hon funderade på att läsa till advokat, tänk vilken bra hjälp han hade haft av henne i framtiden. Men icke sa nicke, han knäppte henne, och nu sitter han och skakar galler.

Med sådana vänner behöver man inga fiender, tänk på det ni i La Familia som stöttar honom.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-21, 20:53
  #422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja och resultatet blir en jäkla massa rotlösa bastard ungar som typ Christian Braheem som knäppte sin "bästa vän" Azadeh i ett ökenknark rus, på Nordost passagen. Hon funderade på att läsa till advokat, tänk vilken bra hjälp han hade haft av henne i framtiden. Men icke sa nicke, han knäppte henne, och nu sitter han och skakar galler.

Med sådana vänner behöver man inga fiender, tänk på det ni i La Familia som stöttar honom.

M.V.H.
jamsson.

Jag har dock uppfattat det som att La Familia inte alls stöttade det som hände på Azadeh? Fast du och gammelvargen kanske har insider information i det här fallet haha.

Föresten är det inte du och dina kamrater som kallar det självsanering när invandrare skjuter ihjäl andra invandrare?
Citera
2009-07-21, 22:50
  #423
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson666
Hej på alla er här inne på FB!
Jag vill passa på och be om ursäkt till alla i La Familia för allt jag skrivit här i tråden!

Leksaksgangsters som "La Familia" (låter som en jävla pizza!) är ju lite kul. Hög buskis-faktor och sånt. Fans till leksaksgangsters är inte lite kul, det är fanimig bara patetiskt.

Citat:
Sv: din lilla råtta
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson666
din lilla luffare säg vart du bor så ska vi se om du är lika tuff!

Hos din morsa.

Jaså...då ska du veta att sist någon kom till denna gården och skulle leka apa sluatde det på det visset.

http://193.13.121.120/artikel.asp?oid=325107

så du är mer än välkommen!

Förstod nog vartåt det barkade. Ha de så fint i ditt lilla "ghetto" t666. Det är ju inte precis Compton, men man får ju ta det som det kommer.
Citera
2009-07-21, 23:10
  #424
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Jag har dock uppfattat det som att La Familia inte alls stöttade det som hände på Azadeh? Fast du och gammelvargen kanske har insider information i det här fallet haha.

Föresten är det inte du och dina kamrater som kallar det självsanering när invandrare skjuter ihjäl andra invandrare?

Notera att jag har inget i mot invandrare, däremot kriminella människor. Sen får dom vara vad som helst, svart, brun, gul, rosa, röd, blå, mm. Spelar ingen roll. Jag har kontakt med kurdiska familjer som är egna företagare och skötsamma sådana, dom håller jag högt.
Fantastiska människor som ställer upp förvarandra i svåra stunder mm.

Nä La Familia påstår att dom inte stod bakom döds skjutningen av Azadeh, men dom backar upp honom både före och efter händelsen. Dom backar upp barnamördare således, Dom utnyttjar barn att skjuta och mörda, ofta som betalningar för knarkskulder mm.

Så ligger det till, sen är det fortfarande en öppen fråga vad i helvete pistolen kom i från och vad den har tagit vägen. Och jag tror att den kära familjen kan på något vis ge polisen fakta om det. Det är dock inte helt omöjligt att något dyker upp på vägen, CB har ju fortfarande två rättegångar kvar att insupa. + att ett par snubbar från La Familia sitter häktade nu samt en snubbe från Alingsås.

Notera också att vi är inte helt nöjda med rättsväsendet,s insatts, vi följer deras insatser noga framöver. Där kan komma kritik senare.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-21, 23:14
  #425
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Jag har dock uppfattat det som att La Familia inte alls stöttade det som hände på Azadeh? Fast du och gammelvargen kanske har insider information i det här fallet haha.

Föresten är det inte du och dina kamrater som kallar det självsanering när invandrare skjuter ihjäl andra invandrare?
Skulle Mendi skjuta Denho så skulle jag kalla det för självsanering, lika mycket skulle jag kalla det för självsanering ifall Thomas Möller sköt Jim Tindahn eller vice versa. Skulle Patric Huisman skjuta hederliga familjefadern Hassan som driver en restaurang så skulle jag inte kalla det för sanering av något slag. För detta skulle Huisman få betala med sitt blod. Ramlade poletten ner?
Citera
2009-07-22, 14:12
  #426
Medlem
Lordsymaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Notera att jag har inget i mot invandrare, däremot kriminella människor. Sen får dom vara vad som helst, svart, brun, gul, rosa, röd, blå, mm. Spelar ingen roll. Jag har kontakt med kurdiska familjer som är egna företagare och skötsamma sådana, dom håller jag högt.
Fantastiska människor som ställer upp förvarandra i svåra stunder mm.

Nä La Familia påstår att dom inte stod bakom döds skjutningen av Azadeh, men dom backar upp honom både före och efter händelsen. Dom backar upp barnamördare således, Dom utnyttjar barn att skjuta och mörda, ofta som betalningar för knarkskulder mm.

Så ligger det till, sen är det fortfarande en öppen fråga vad i helvete pistolen kom i från och vad den har tagit vägen. Och jag tror att den kära familjen kan på något vis ge polisen fakta om det. Det är dock inte helt omöjligt att något dyker upp på vägen, CB har ju fortfarande två rättegångar kvar att insupa. + att ett par snubbar från La Familia sitter häktade nu samt en snubbe från Alingsås.

Notera också att vi är inte helt nöjda med rättsväsendet,s insatts, vi följer deras insatser noga framöver. Där kan komma kritik senare.

M.V.H.
jamsson.



Okej! Vem ska läsa och ta åt sig av er kritik hade du tänkt? "Jaha superhjälten Jamsson och gammelvalpen tyckte vi gjorde fel där och där, hmmm... Då ska vi nog göra annorlunda nästa gång!" Vad förväntar du dig att få ut av att kritisera deras tillvägagångssett här på fb?

Du försöker uppnå någon slags supersnutstatus här på forumet, men de enda som blir imponerade är nazipojkarna svartskjorta och leffe.
Citera
2009-07-22, 19:32
  #427
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordsymaskin
Okej! Vem ska läsa och ta åt sig av er kritik hade du tänkt? "Jaha superhjälten Jamsson och gammelvalpen tyckte vi gjorde fel där och där, hmmm... Då ska vi nog göra annorlunda nästa gång!" Vad förväntar du dig att få ut av att kritisera deras tillvägagångssett här på fb?

Du försöker uppnå någon slags supersnutstatus här på forumet, men de enda som blir imponerade är nazipojkarna svartskjorta och leffe.

Tyvärr måste jag göra dig besviken på samtliga punkter. Angående eventuell kritik mot rättsväsendet så är ju dom också människor, dom kan också behöva lite uppmuntran ibland. Och dom vet ju lika mycket som du och jag att det sitter folk både från media och regering som läser här. Jo då, regeringen har folk som följer detta forum, och då pratar jag inte om FRA eller SÄPO osv.

På påstående nr:2 Det handlar inte om att imponera på folk, det handlar om att få folk att reagera, och det har många börjat göra, bra tycker jag, jag har kontakt med många här på fb som har samma agenda som jag, dvs få ordning på galenskapen. Alldeles för många brottsoffer skapas varje dag. Det måste få ett slut. Ser att jag har retat upp en del, so be it, Svartskjorta och Leif fungerar bra som katalysatorer dom kör med raka puckar, ibland är det uppfriskande, men jag vet att det är människor det handlar om och att det finns inget mer invecklat än just människor.

Men att det daltas för mycket med dom kriminella nu det är inga nyheter. Jag ser kriminella killar och tjejer som försöker att komma in i samhället igen, och som sliter och kämpar varje dag, dom har en vision, dom har min beundran, dom vet att inget i livet kommer gratis till dom. Man får alltid betala för sig, så är det här på jordelivet.

Politikerna har redan börjat grunka om samhället och sjukvården,,, En del skall bli utan sjukvård, redan idag är resurserna begränsade men det är inget mot vad det kommer att bli i framtiden. Vilka tror du att dom kommer att ställas åt sidan. Diverse gängrelaterade uppgörelser? en familje försörjare?. Man måste kunna ställa krav även på kriminella, jag precis som många andra svenskar betalar skatt och sköter oss. Skall vi avhålla oss från att kritisera dom kriminella bara för att det inte passar dom. Nä du, tycker du att det blir obekvämt så är det bara att gilla läget. Tack vare internet och FB så har Svensson fått en röst. Och den tänker h*n utnyttja.

Nog om detta hoppas du fick svar på dina frågor, herr symaskin.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-22, 20:10
  #428
Medlem
jamssons avatar
Topic.

Nu skall jag göra något annorlunda, många har väntat på namn här,

Dom häktade med koppling till La Familia i HD är:

Enis Aligjikovic, född 88-02-12, besköts i sin lägenhet på Andersbergsringen 65. (AKA Ghettot AB).

Marcus Crivall, född 91-04-05, Kasten Rönnowsgatan 5 i Halmstad.

Dennis Ujfalusi, född 87-02-19, Styrmansgatan 6 i Alingsås.

Motpart.Abdulah Abdulrahamn Fathi född 90-01-15.

Här finns mer att läsa, dock är detta en fortsättning på det upptrappade våldet i HD. http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.524352. Mer kommer framöver.

Som sagt fler skall in i finkan och La Familia skall skottas ner för gott.

M.V.H.
jamsson.
__________________
Senast redigerad av jamsson 2009-07-22 kl. 20:27.
Citera
2009-07-22, 20:47
  #429
Medlem
Lordsymaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Tyvärr måste jag göra dig besviken på samtliga punkter. Angående eventuell kritik mot rättsväsendet så är ju dom också människor, dom kan också behöva lite uppmuntran ibland. Och dom vet ju lika mycket som du och jag att det sitter folk både från media och regering som läser här. Jo då, regeringen har folk som följer detta forum, och då pratar jag inte om FRA eller SÄPO osv.

På påstående nr:2 Det handlar inte om att imponera på folk, det handlar om att få folk att reagera, och det har många börjat göra, bra tycker jag, jag har kontakt med många här på fb som har samma agenda som jag, dvs få ordning på galenskapen. Alldeles för många brottsoffer skapas varje dag. Det måste få ett slut. Ser att jag har retat upp en del, so be it, Svartskjorta och Leif fungerar bra som katalysatorer dom kör med raka puckar, ibland är det uppfriskande, men jag vet att det är människor det handlar om och att det finns inget mer invecklat än just människor.

Men att det daltas för mycket med dom kriminella nu det är inga nyheter. Jag ser kriminella killar och tjejer som försöker att komma in i samhället igen, och som sliter och kämpar varje dag, dom har en vision, dom har min beundran, dom vet att inget i livet kommer gratis till dom. Man får alltid betala för sig, så är det här på jordelivet.

Politikerna har redan börjat grunka om samhället och sjukvården,,, En del skall bli utan sjukvård, redan idag är resurserna begränsade men det är inget mot vad det kommer att bli i framtiden. Vilka tror du att dom kommer att ställas åt sidan. Diverse gängrelaterade uppgörelser? en familje försörjare?. Man måste kunna ställa krav även på kriminella, jag precis som många andra svenskar betalar skatt och sköter oss. Skall vi avhålla oss från att kritisera dom kriminella bara för att det inte passar dom. Nä du, tycker du att det blir obekvämt så är det bara att gilla läget. Tack vare internet och FB så har Svensson fått en röst. Och den tänker h*n utnyttja.

Nog om detta hoppas du fick svar på dina frågor, herr symaskin.

M.V.H.
jamsson.


Ok det köper jag, men de du ser som kämpar så hårt för att komma in i samhället då? Vad var de innan de försökte komma in i samhället? Jo, kriminella som du föraktar så. Hade vi gått efter dina metoder att hänga dem, skjuta dem etc. så hade de aldrig kommit dit de är idag, på väg in i samhället.
Frågan är ju om samhället släpper in dem efter deras snedsteg? Det gör de inte, har du ett långt brottsregister så är det ingen som vill anställa dig.
Så innan du börjar med dina hitler fasoner om att alla kriminella ska få sitta 10x längre så kanske du ska arbeta på att lära folk att förlåta de föredetta kriminella som vill skaffa sig ett hederligt liv. Annars står de föredetta kriminella där utan jobb och vart vänder de sig då? Jo, till deras kriminella polare och börjar begå brott igen.

Så, vad har vi kommit fram till nu? Ni tänker inte längre än näsan räcker. Förbered samhället innan du går loss med hitlertaktiken.
Citera
2009-07-22, 21:32
  #430
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordsymaskin
Ok det köper jag, men de du ser som kämpar så hårt för att komma in i samhället då? Vad var de innan de försökte komma in i samhället? Jo, kriminella som du föraktar så. Hade vi gått efter dina metoder att hänga dem, skjuta dem etc. så hade de aldrig kommit dit de är idag, på väg in i samhället.
Frågan är ju om samhället släpper in dem efter deras snedsteg? Det gör de inte, har du ett långt brottsregister så är det ingen som vill anställa dig.
Så innan du börjar med dina hitler fasoner om att alla kriminella ska få sitta 10x längre så kanske du ska arbeta på att lära folk att förlåta de föredetta kriminella som vill skaffa sig ett hederligt liv. Annars står de föredetta kriminella där utan jobb och vart vänder de sig då? Jo, till deras kriminella polare och börjar begå brott igen.

Så, vad har vi kommit fram till nu? Ni tänker inte längre än näsan räcker. Förbered samhället innan du går loss med hitlertaktiken.

Som sagt lite uppmuntrande ord på vägen kan alla behöva . Det gäller att bita ihop ibland, och gräva ner huvudet mellan axlarna och kämpa på, det hjälper inte att sitta i ett hörn och snyfta, det hjälper ingen. Vill man något tillräckligt mycket så uppnår man det också.

Titta på den förre styrelse ordföranden i den världsomspännande koncernen Elecktrolux, Hans Werten, han ansågs vara obildbar i skolan, så dåliga betyg hade han, Men han tog sig i kragen och blev det högsta man kan bli inom en företagskoncern.

Visst det finns dom som haft grymma uppväxtförhållanden mm, och jag är inte ledsen för att ge en människa både en och två chanser, men det finns en ände på allt, ibland måste man sätta ner foten. Nu har det gått förlångt med det mesta, vilda halvapor skjuter hej vilt omkring sig mm. Den kriminella världen har ett stort ansvar här, det är dags att man stävjar dom värsta elementena nu. Annars kommer det att bli väldigt otrevligt framöver.

Och då pratar jag inte om mig själv eller mina vänner, men vi skall naturligtvis dra vårat strå till stacken. OK att du inte gillar våra metoder, men vi gillar inte andra sidans metoder heller. Och dom som vill lämna den kriminella världen kommer att få sin chans snart när regeringens nytillsatta grupp börjar verka fullt ut. Det är gyllene tider på gång för dom som vill lämna sina gamla liv.

Jo då Herr symaskin, jag tänker allt längre än näsan, gör du?. Visst jag kör lite med buset här inne ibland, men det är för att tala om att det är inte ok det dom håller på med. Sedan så har jag stort stöd av före detta kriminella personer både här på fb och privat. Personer som har tagit sig i kragen och gått vidare. Jag får understundom glada tillrop från dom. Skall dock erkänna att jag har fått skäll för mina senaste inlägg, men dom vet vad jag står och känner mig väl, jag är inte oresonlig. Jag är mänsklig, precis som du.

M.V.H.
jamsson
__________________
Senast redigerad av jamsson 2009-07-22 kl. 21:36.
Citera
2009-07-22, 22:15
  #431
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordsymaskin
Ok det köper jag, men de du ser som kämpar så hårt för att komma in i samhället då? Vad var de innan de försökte komma in i samhället? Jo, kriminella som du föraktar så. Hade vi gått efter dina metoder att hänga dem, skjuta dem etc. så hade de aldrig kommit dit de är idag, på väg in i samhället.
Frågan är ju om samhället släpper in dem efter deras snedsteg? Det gör de inte, har du ett långt brottsregister så är det ingen som vill anställa dig.
Så innan du börjar med dina hitler fasoner om att alla kriminella ska få sitta 10x längre så kanske du ska arbeta på att lära folk att förlåta de föredetta kriminella som vill skaffa sig ett hederligt liv. Annars står de föredetta kriminella där utan jobb och vart vänder de sig då? Jo, till deras kriminella polare och börjar begå brott igen.

Så, vad har vi kommit fram till nu? Ni tänker inte längre än näsan räcker. Förbered samhället innan du går loss med hitlertaktiken.
Givetvis så skall folk få en andra chans. De får EN chans till att rätta sig in i ledet som de flesta andra och leva ett hederligt liv. Tar de inte den chansen och fortsätter med sin kriminella livsstil så är det tack och hej för deras del sen.

Lite kort om det andra chansen jag anser folk ha rätt till.

När en person för första gången blir dömd för ett brott så kommer personen beroende på brott med största sannolikhet att dömas till rehabilitering. Där undersöks personen och hans/hennes bakgrund noggrant, man finner anledningen eller den sannorlika anleningen till varför personen begått brott.

Därefter beroende på vad det är för typ av anledning det handlar om så sätter man igång och rehabiliterar personen i fråga. Man satsar mycket resurser, tid och pengar på att denna rehabilitering verkligen skall fungera. Exempelvis får en utslagen missbrukare hjälp med att få ordning på livet. Missbrukaren får någon typ av yrkesutbildning som intresserar honom/henne(inom rimliga ramer givetvis), hjälp med att ta körkort om sådant saknas, bostad skall ordnas vid muck och andra praktiska saker för att livet skall fungera ordnas. Professionella psykologer skall även finnas på plats som har regelbundna samtal med de som skall rehabiliteras. Man gör verkligen allt man kan för att personen i framtiden skall vara en laglydig medborgare som lever ett bra liv. Personerna som genomgår rehabiliteringen skall under den tiden tidvis få arbeta gratis för att på så sätt minska kostnaden för staten(jag menar inget slaveri eller straffarbete denna gång).

Vid muck från rehabiliteringen så informeras personen som genomgått rehabiliteringen att denna chans är den enda de någonsin kommer att få och fortsätter de med brott så är det hädanefter andra metoder som gäller. Sen är det upp till personen att välja hur de vill att livet skall se ut i framtiden. Villa och volvo eller en mörk cell och batongslag.
Citera
2009-07-23, 14:25
  #432
Medlem
Lordsymaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Givetvis så skall folk få en andra chans. De får EN chans till att rätta sig in i ledet som de flesta andra och leva ett hederligt liv. Tar de inte den chansen och fortsätter med sin kriminella livsstil så är det tack och hej för deras del sen.

Lite kort om det andra chansen jag anser folk ha rätt till.

När en person för första gången blir dömd för ett brott så kommer personen beroende på brott med största sannolikhet att dömas till rehabilitering. Där undersöks personen och hans/hennes bakgrund noggrant, man finner anledningen eller den sannorlika anleningen till varför personen begått brott.

Därefter beroende på vad det är för typ av anledning det handlar om så sätter man igång och rehabiliterar personen i fråga. Man satsar mycket resurser, tid och pengar på att denna rehabilitering verkligen skall fungera. Exempelvis får en utslagen missbrukare hjälp med att få ordning på livet. Missbrukaren får någon typ av yrkesutbildning som intresserar honom/henne(inom rimliga ramer givetvis), hjälp med att ta körkort om sådant saknas, bostad skall ordnas vid muck och andra praktiska saker för att livet skall fungera ordnas. Professionella psykologer skall även finnas på plats som har regelbundna samtal med de som skall rehabiliteras. Man gör verkligen allt man kan för att personen i framtiden skall vara en laglydig medborgare som lever ett bra liv. Personerna som genomgår rehabiliteringen skall under den tiden tidvis få arbeta gratis för att på så sätt minska kostnaden för staten(jag menar inget slaveri eller straffarbete denna gång).

Vid muck från rehabiliteringen så informeras personen som genomgått rehabiliteringen att denna chans är den enda de någonsin kommer att få och fortsätter de med brott så är det hädanefter andra metoder som gäller. Sen är det upp till personen att välja hur de vill att livet skall se ut i framtiden. Villa och volvo eller en mörk cell och batongslag.


Så där ja! För första gången håller jag med dig svartskjorta! Förutsatt att samhället sedan också är berädda att släppa in dessa föredetta kriminella och anställa dem.

Denna gång formulerar du dig bättre än föregående gånger då du bara skrivit typ "nackskott, skicka hem honom, häng honom" etc. Är man berädd att lägga ner dessa resurser för att ge folk en andra chans så tror jag absolut att brottsligheten kommer minskas. För i grund och botten (oftast) så handlar ju kriminaliteten om att tjäna så mycket pengar som möjligt. Får någon som hoppat av skolan alldeles för tidigt då chansen att utbilda sig på nytt och tjäna pengar utan att behöva göra det i det tysta så tror jag att de flesta skulle ta den chansen.

Kolla till exempel på Rosengård. Hur många tror du får chansen att jobba där? Ok, de gör att val vid 13-15 års åldern att skita i skolan för att hänga med Ali och gänget istället. MEN, hur klart tänker de? Klart de blir kriminella. Om de då får denna rehabilitering som du prata om när de begår ett brott vid 20-årsåldern så tror jag nog att de tar den chansen.

Alla är vi unga och dumma någon gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback