2009-05-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Jag har precis fått höra att La Familia är krossat. Farbror blå har börjat hämta in dom nu. Och dom som fortfarande är på fri fot har gått under jord. Men dom kommer vi att röka ut. Fler kommer att gå samma väg nu. Farbror blå kommer att ruska allt hårdare i trädet. Nu skall dom fram bara.

Gränserna är bevakade, nu kör vi för fullt. Tempot ökar hela tiden. Och dom som vi har fått in har fortfarande inte fattat vad som har hänt. Ja nu går det undan.

Men även i Gbg röjer vi nu. Nu drar vi åt tumskruvarna.

M.V.H.
jamsson.

Och vilka är VIdå, polisen?
Citera
2009-05-24, 14:53
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerotolerance
Och vilka är VIdå, polisen?

Ja Farbror blå är ju en part i målet, men det finns fler aktörer. Bl,a så har folk i från den undre världen tröttnat på den senaste tidens utveckling, vilket i och för sig har pågått en längre tid men nu tycker man att det är dags att sätta ner foten. Och dom gör ett bra jobb tycker Farbror blå . Vi kallar dom numera för Wolfpack. Dock inte att förväxlas med BSK. Som är en helt annan gruppering.

Vi vill uppnå en form av status quo eftersom man aldrig helt kan bli av med kriminella människor. Den senaste tidens döds skjutningar mm, som dessutom har tangerat att drabba oskyldiga människor, får inte fortgå, den utvecklingen måste stoppas. Även knarktillgången måste stoppas. Åtminstone strypas ordentligt. Och den kampen har bara inletts. Detta är början på en ny era.

Människovärdet skall återupprättas.

Även kriminella är människor och skall ses som sådana i kampen mot brottsligheten, och kommer att ges långtgående möjligheter om man vill byta karriär.

I November månad kommer den speciella grupp av människor som har hand om denna nya strategi att sjösättas och börja verka. Vilket kommer att få stor inverkan på den kriminella världen. Det har internationella erfarenheter visat.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-05-24, 16:58
Medlem
encephalizations avatar
Hehe, det har varit fyra vapnade ran mot butiker i Halmstad pa en vecka sa du kanske har ratt jamsson. Polisen har nog annat for sig.

Men forsvinner dessa blir det val bara annu mer livat framover..
Citera
2009-05-25, 15:09
Medlem
Citat:
Nu har Farbror blå släpat in huvudmännen i La Familia. Förhör pågår och fler gripanden är att vänta. Nu är det bråda tider i Halmstad, dom medlemmar i La Familia som inte har gripits har gått under jord. Men Farbror blå kommer att skaka ordentligt i trädet nu och kommer inte att ge sig förrän alla sitter bakom lås och bom.

Detta kommer att skapa ringar på vattnet. Så det är många som kommer att svettas nu, med all anledning. You can run but you can,t hide. Nu kör Farbror Blå på full hastighet. Så ett gott råd till buset i Halmstad, håll i hatten för nu åker vi.

M.V.H.
jamsson.

Bakom lås och bom, tja i bästa fall ett helt år kanske?
Citera
2009-05-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed
Bakom lås och bom, tja i bästa fall ett helt år kanske?

Ett helt år?? var lever du, straffet för mord här i sverige är några månader i häktet och eftersom vittne och bevis alltid saknas så släpps man alltså fri efter några månader!
Citera
2009-05-25, 17:22
Medlem
headnods avatar
jamsson

Du använder så mycket metaforer när du skriver så man undrar om man är inne och läser på nåt poesi-forum eller liknande när man läser dina inlägg, eller är du påverkad av nåt? Ingen diss alltså.. Undrar bara lite. Pratar du likadant som du skriver?
Citera
2009-05-26, 11:35
Avstängd
Robinho82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson666
Behöver inte jobba som du din knegare som bara gnäller å gnäller på sitt lilla tråkiga liv, tråts min unga ålder så behöver jag inte knega som du 7 till 4 24/7! Vad har detta med mig å göra då det handlar om La Familia?

Hur kan man jobba sju till fyra dygnet runt? =)
Du är inte bara turk - du är dum också.
Citera
2009-05-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Hur kan man jobba sju till fyra dygnet runt? =)
Du är inte bara turk - du är dum också.
dygnet runt? 24/7 = hela veckan mongounge
Citera
2009-05-26, 14:58
Medlem
sue-ellens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.k
dygnet runt? 24/7 = hela veckan mongounge

Nu gjorde du allt bort dig. 24 timmar, 7 dagar i veckan är alltså dygnet runt hela veckan.
Citera
2009-05-26, 18:44
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Hehe ja det blir lätt så . Men jag hoppas att alltefter som det klarnar det hela så skall väl jag klarna i huvudet också . Skämt å sido snart är poesi delen över.

Det knakar ordentligt i den undre världen nu. La Familia är duktigt på väg ner i helvetet, dom har målat in sig duktigt i hörnet. (förlåt nu kommer metaforerna igen men det kan inte hjälpas . Får jobba på det.) Samma väg kommer många i Gbg att åka. Gammelvargen har nu kopplat greppet ordentligt om deras ballar. Snart kommer Gbg operan att få en egen gosskör.

M.V.H.
jamsson.
Låter trevligt det du skriver om att La familia är på väg ner och att gammelvargen har huggit tag om deras ballar, men kan du översätta det till svenska som en vanlig dödlig som mig också förstår sig på?
Citera
2009-05-27, 01:49
Medlem
Konstigt

Citat:
Ja skall försöka . men jag härjar i flera trådar nu så det är jävlar i min själ inte lätt å få till det alltid. I tråden Nord Ostpassagen mfl. Och Gammelvargen far om kring som en skottspole fram och tillbaka i Gbg med blåslampan i högsta hugg. Och messar som en galning till mig. Så det är inte så lätt att hålla ställningarna här, "pust". Men det är ju också en jäkla soppa det här, dels med den här Familia nere i Halmstad. Och det som hänt i Gbg. Men helt klart så finns det kopplingar där emellan.

Farbror blå har bråda dagar också. Pust igen, känner att jag får börja sortera i huvudet.

Men La Familias huvudmän har åkt in och nu börjar man så sakteliga att rulla upp den affären. Sen så jobbas det ihärdigt över länsgränserna hos Farbror blå. Dom kör så det ryker nu. Och golarna står på kö. Så det svettas friskt nu bland buset. Det som dom tror är solid mark dom står på nu, har förvandlats till kvicksand under fötterna på dom.

Mer info kommer så småningom...
M.V.H. jamsson.

La Familjas "huvudmän" har inte alls åkt in så det är bara skit snack...
Citera
2009-05-27, 10:30
Avstängd
Fel Info!

Citat:
Nu har Farbror blå släpat in huvudmännen i La Familia. Förhör pågår och fler gripanden är att vänta. Nu är det bråda tider i Halmstad, dom medlemmar i La Familia som inte har gripits har gått under jord. Men Farbror blå kommer att skaka ordentligt i trädet nu och kommer inte att ge sig förrän alla sitter bakom lås och bom.

Detta kommer att skapa ringar på vattnet. Så det är många som kommer att svettas nu, med all anledning. You can run but you can,t hide. Nu kör Farbror Blå på full hastighet. Så ett gott råd till buset i Halmstad, håll i hatten för nu åker vi.

M.V.H.
jamsson.

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.474470

Fel info! 45-årig ligaledaren är ingen huvudman inom La Familia.
Han fick sparken ur L.F för 1år sedan då han inte höll sig till reglerna som finns inom familjen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback