Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-12, 20:58
  #13
Medlem
Kokken87s avatar
Jag har köpt jaktbyxor och jacka därifrån samt diverse annan utrustning och är helnöjd. Bra kvalitet och svårt att nöta sönder. När jag handlade där(ca5 år sedan) var det även mycket prisvärt om jag inte helt missminner mig. Jag var även student då så hade inte direkt högar med pengar
Citera
2010-04-20, 00:19
  #14
Medlem
spoky417s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Bumpar lite

Ska inhandla ett par byxor och ev. en ny jacka för en fjällvandring i sommar.
Har kollat lite på T&P Fjeld Jackan och Vildmarksbyxa TP-X.
Hur funkar dom på sommaren, är dom väldigt varma?

Köpte jacka och byxa T&P, bara nöjd....... och bra pris med, och snygga....
kan tänka mig att det blir varmt om det är soligt och 15+ , men passar bättre vid lite kallare..har haft mitt ställ mer till höst och på våren....
__________________
Senast redigerad av spoky417 2010-04-20 kl. 00:21.
Citera
2010-04-21, 00:47
  #15
Medlem
Jag har handlat en hel del både åt mig och hustrun från ITAB, hittills har vi varit nöjda!!

Jag köpte faktiskt ett par TP-X Vildmarksbyxor och en Vildmarksblus för bara en vecka sedan. Har hunnit använda blusen lite men inte byxorna ännu. De känns helt ok i kvalitet, men för riktigt varmt väder måste man nog tvätta ur lite impregnering.

För de priser man betalar till ITAB måste jag säga att jag är kraftfullt imponerad! Det enda jag har gått bet på var en jacka och ett par byxor av modell Discovery, de höll inte måttet vad gäller vattentäthet. Nu har jag ett par andra brallor (som klarar 15 m vattenpelare) med dragkedja hela vägen, som överdragsbyxor. Funkar riktigt bra som regn/busväder/vinterbyxor (med underställ, fleece mellanskikt (från ITAB!)).

Sen köpte både jag och frun jackor, T&P Shell. Hittills mycket bra köp!!

Jag har inte testat några produkter ur deras GreenLine själv men frun har ett par T&P Forest byxor som hon använder i jobbet och de verkar bra än så länge.
Citera
2010-04-21, 11:25
  #16
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoky417
Köpte jacka och byxa T&P, bara nöjd....... och bra pris med, och snygga....
kan tänka mig att det blir varmt om det är soligt och 15+ , men passar bättre vid lite kallare..har haft mitt ställ mer till höst och på våren....

ok, eftersom jag ska ut u juli så är det ju troligtvis mer än 15+
Finns det några andra byxor i samma prisklass som passar på sommaren? Vill inte gärna ha "träningsbyxor" i materialet, såna glansiga, utan vill gärna ha lite bastantare material. Typ materialet i m/90 byxorna.
Citera
2010-04-23, 09:44
  #17
Medlem
JoThns avatar
Asså, Jag köpte ett par Chevalier.
För ett par år sen.(Dom är fortfarande i bruk men ser ut som satan.)
http://www.chevalier.se/Svenska_Prod...NI-25519_.aspx
Som alla billigare "sommar" byxor får man sy ihop dom i skrevet efter nått år.
Men om man säger såhär, pinewood byxorna som är lite billigare, höll ungefär en kvart.
men dessa har bra fickor och prislappen ligger runt 1tkr. (typ.)
Citera
2010-04-26, 01:03
  #18
Medlem
_Monk_s avatar
Itab har bra grejjer

har en sån här
http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1483

sjukt varm och skön tröja, är riktigt nöjd med den.
Citera
2010-06-13, 16:59
  #19
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHD
Sen köpte både jag och frun jackor, T&P Shell. Hittills mycket bra köp!!

Jag har sneglat lite på just den jackan, den verkar ju ruskigt prisvärd, om specifikationerna håller måttet.

Hur står den mot regn, fungerar den som regnjacka? Hur är den att ha på sig, prasslig, stel?

Edit: Kan väl tillägga att mitt tänkta användningsområde är dels som allround-jacka i stan och dels för skogsutflykter, jag kommer även ha den när jag är ute med hunden. Inga extrema äventyr alltså, men den behöver klara hyfsat ihållande regn åtminstone några timmar, helst upp till en dag (men det kanske är lite mycket begärt i den prisklassen).

Edit 2: För att tillföra något till tråden kan jag också berätta att jag köpte byxor och piké-tröjor (bägge av märket T&P har jag för mig) från ITAB för några år sen. Byxorna var en variant med avtagbara ben (med dragkedjor), jag tyckte passformen var riktigt knepig, men som knickers, med benen avtagna alltså, fungerade de bra och kvaliteten motsvarade väl ungefär priset (som var hyfsat lågt får jag väl tillägga), de har blivit lite noppiga efter några somrar, men håller ihop än så länge.

Tröjorna var i någon variant som ska torka fort och inte behöva strykas och de var rätt sköna, men blev också skapligt noppiga rätt fort tyvärr.
__________________
Senast redigerad av miklon 2010-06-13 kl. 17:08.
Citera
2013-02-02, 18:18
  #20
Medlem
saftad_burks avatar
Såg för en stund sedan att de har rea nu. Upp till 70%. Lagerrensning. Det var billigt redan innan - nu är det ännu bättre. Såg att någon på utsidan klagade över att ett membran hade lossnat från tyget på en jacka, så kan rekommendera http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17081&plats_id=1553. Har dem själv och tycker att de funkar bra.

Well well, länk till rea-avdelningarna:
http://www.idefixteko.se/open_produk...asp?plats=1278
Citera
2017-10-29, 00:02
  #21
Medlem
Har köpt en del microfleece-grejor: tröja, väst, kortkalsonger, softshelljacka, regnkläder mm

Överlag mycket positiv. Bra valuta för pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback