Jag tycker lite si och så om hennes metoder och det finns alltid flera vägar, men det går inte att förneka resultaten. Har ni kollat på engelska motsvarigheten som kör med samma saker och även sett hennes follow up på folket ett år senare så ser ni att samtliga människor har ett nytt friskare och bättre liv nu som de trivs med. och det är väll det som är målet?
Angående frågan kan jag nog inte hjälpa mycket, vore faktiskt trevligt att träffa någon sådan och se om man kan bli piggare/gladare och må bättre.
(angående "bara för tjockisar" så kan jag påpeka att jag gillar programmet och är ligger mitt på min idealvikt. Är heller ingne hälsoknutte)
-- Edit --
Glömde nämna att endel besvär som IBS inte alls alltid blir bättre med mer fibrer och yoghurt kultur. I vissa fall är de 2 kraftiga orsaker till att tarmen mår som den mår. Det är högst personligt och du får prova dig fram ifall det är den åkomman du råkat ut för. Fet mat och stark mat samt kaffe, nikotin brukar även förvärra. Så blir du kass efter en påse chips bör du undvika frosseri i fet mat, men alla behöver fett