Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-05, 16:46
  #1
Medlem
Efter många om och men så har den här innerstadsungen förlikat sig med tanken på att han måste flytta en bit från stan om det nu någonsin ska bli av (att bränna sparkapital på en bostadsrätt känns inte så begåvat i dagsläget); det nuvarande köandet och alla skitvisningar i svebos internkö dödar själen bit för bit känns det som.

Men en etta i farsta strand är jag på första plats till, och jag undrar väl nu bara om några flashbackare tycker att jag är helt hopplöst ute? Området verkar okej vad södra förorter anbelangar, men det är nog 15 år sedan jag var där sist (...).

Kommentarer från folk som bor i närheten är nog mest välkommna, men diverse fördomar kan vara intressanta också.
Citera
2006-10-05, 17:13
  #2
Banned
Mausers avatar
Jag bodde i närheten av Farsta Strand i drygt fem år.
Ligger ganska fint, delar av Farsta Strand är beläget högt vilket ger en viss utsikt.
Det är mest blattar som bor där vad jag förstått, är nog uppskattningsvis 60%invandrare och 40% svenskar.
Torget vid tunnelbanan är en allmän samlingsplats för fjortisar och annat energiskt folk och kommer alltid att vara , händer alltid något runt pizzerian...

Frågan är om det är prisvärt?
Priserna har stigit ganska ordentligt, dock får du tillgång till ganska mycket.. du bor nära tunnelbana och pendeltåg men framför allt du har nära till Farsta centrum.
Jag hade nog kanske valt att flytta till Flempan då du får mer över för pengarna, har för mig att det blivit ganska dyrt runt knutarna i Farsta i allmänhet.
Citera
2006-10-05, 17:17
  #3
Medlem
Lägenheten i fråga är på 3.2k/mån för 39 kvadratmeter, och det är väl ungefär den nivå man kan förvänta sig i svenska bostäders bestånd. Jag har hört att vissa av deras lägenheter i farsta är i dåligt skick, men då brukar nog hyrorna vara något lägre; i vilket fall har jag ju möjlighet att se den innan jag tackar ja.

Tack för råden iaf.
Citera
2006-10-05, 18:06
  #4
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Det är mest blattar som bor där vad jag förstått, är nog uppskattningsvis 60%invandrare och 40% svenskar.
Torget vid tunnelbanan är en allmän samlingsplats för fjortisar och annat energiskt folk och kommer alltid att vara , händer alltid något runt pizzerian...

skojar du eller? visst är det mycket fjortisar runt torget men tycker det är rätt soft område. att det skulle vara merparten invandrare tycker jag inte alls stämmer, tycker snarare tvärtom att det är mest panschisar och annat lugnt folk. pris har jag ingen aning om men det är fint med massa fina naturområden att strosa runt i. jag bodde på filipstadsbacken i ett år.
Citera
2006-10-06, 16:36
  #5
Banned
Mausers avatar
Då har det verkligen förändrats bara på några år, var nästan bara invandrare som sågs de gångerna det åktes tunnelbana.
Citera
2006-10-06, 17:17
  #6
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Farsta strand suger kuk enligt mig, alltid dom här casual idioterna som drar dit polisen varannan minut, heroin-alkisar lite runt omkring!
Citera
2009-07-16, 18:28
  #7
Avstängd
stockbrokers avatar
Bump på denna.

Efterlyser fler åsikter, gärna som farsta strand men även själva Farsta och dess centrum.
Citera
2009-07-16, 19:18
  #8
Medlem
Jag har en polare som är uppvuxen på Östermalm som flyttade till Farsta. Finns nog lite olika områden.
Citera
2009-07-16, 19:20
  #9
Avstängd
stockbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Jag har en polare som är uppvuxen på Östermalm som flyttade till Farsta. Finns nog lite olika områden.

Ok, då vet vi att din polare flyttade till Farsta och att det finns lite olika områden.

Någon som har några åsikter om Farsta med onejd?
Citera
2009-07-17, 10:04
  #10
Medlem
Sconemans avatar
Jag bor i Farstaområdet sen sex år tillbaka. Trivs bra och upplever inte att det är mer bus där än nån annanstans, snarare lugnare. Sen är såklart vissa ställen värre än andra. Var nånstans ligger lägenheten? Det varierar en del mellan olika delar.

/ Sconeman.
Citera
2009-07-19, 08:23
  #11
Avstängd
stockbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sconeman
Jag bor i Farstaområdet sen sex år tillbaka. Trivs bra och upplever inte att det är mer bus där än nån annanstans, snarare lugnare. Sen är såklart vissa ställen värre än andra. Var nånstans ligger lägenheten? Det varierar en del mellan olika delar.

/ Sconeman.

Vill inte outa för mycket, men har hört mig runt bland polare och det verkar vara ett jävligt schysst område. Farsta Strand framförallt, sen byggs det ju en del nya bostadsrätter där nu vilket är positivt.
Citera
2009-07-19, 10:43
  #12
Medlem
Sconemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Vill inte outa för mycket, men har hört mig runt bland polare och det verkar vara ett jävligt schysst område. Farsta Strand framförallt, sen byggs det ju en del nya bostadsrätter där nu vilket är positivt.

Nja, vette fan, de nya bostadsrätterna som byggs hade jag gärna varit utan. Blir bara mindre grönområden kvar.
Sen ligger de ju inte så fint heller. Det finns de ganska nya som ligger mellan pendeltåget och centrum, instängt och djävligt. Och sen de i grytan mellan Nynäsvägen och Magelungsvägen, känns inte heller så lockande.

/Sconeman.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback