• 1
  • 2
2006-10-05, 12:30
Avstängd
eFeKTOs avatar
ville bara framföra att vaken.sekt forum/sida är minst lika manipulerande och censurerande som sina s.k motståndare.

man använder sig av samma metoder, Dvs censur, persona förtryck och utfrysning i sin struktur som är en pyramid precis som illuminati strukturen..

med sina internet poliser så kallade admins som tystar och censurerar all form av direkt kritik mot ledning eller dess åsikter.

Dessutom känner jag killen med sidan personligen och måste säga att verklighetsförankring är något han tar väldigt lätt på då han helt saknar egen.

Jag har nu bannats från sidan helt efter en stunds egen vald frånvaro och kommer fortsätta mitt motstånd från utsidan och mot den "vakna Censuren" som sidan nu representerar.

det här var en snäll version av kommande dikekt kritik ...

nästa bomb kommer vara personligare.
Citera
2006-10-05, 12:46
Medlem
1. Fel forum, yttrandefriheten ger dig inte rätt att obehindrat uttrycka dig på privata hemsidor.
2. Vad förväntade du dig av en site full med konspirerande foliehattar?
Citera
2006-10-05, 12:52
Avstängd
eFeKTOs avatar
sidan är knappast privat och yttrande friheten gäller väl inte usa?

fel forum visst men jag vet efter att ha hängt på vaken.sekt att flera hängde lite här oxå..

visst förväntade jag mig inget av sidan så där sirekt men att dom skulle börja konspirera internt var ju lite väl långsökt..

BTW foliehattar kan vara bra med tanke på all högstrålning vi idag utsätts för av bla 3G telefoner..
Citera
2006-10-05, 12:53
Moderator
Ruskigbusss avatar
Mjahapp.

Länk till sidan: http://www.vaken.se/

Diskussion kring sidan på annat forum:
VOF-forum

Men, nja, mer konspiration än censur. Att en privat sida själv väljer vem som får skriva är inte censur. Alla är ju fria att starta egna privata sidor.

*Censur & Yttrandefrihet => Konspiration*

Och trådskaparen förväntas ha lite mer matnyttigt än vad som hittills presenterats om tråden skall leva.

/Mod i båda forumen.
Citera
2006-10-05, 13:02
Avstängd
Bizarres avatar
Den sidan är humor

Brukar sitta och läsa och skratta..

Ett underforum som tar upp den viktiga frågan om såkallade "Chemtrails" är rätt kul..

Den handlar om "Contrails (kondensationsslingor) är det som kan bildas i luften efter et flygplan då vattnet fryser i luften.

Chemtrails är när flygplan släpper ut någon form av kemikalie (aerosol) i luften.

Det finns flera teorier på varför man spritar ut dessa kemikalier tex vädermodifikation och massmedicinering
"

Om det inte faller dig i smaken så kika in forumet Paranormalt och lär dig mer om "UFO, Cropcircles, sjöodjur, utomjordingar"
Citera
2006-10-05, 13:13
Avstängd
eFeKTOs avatar
jo jag brukar oxå sitta och skratta en del, men denna gång blev det lite för sorgligt, ok att Vof.se bannade mig efter en vecka, jag räknade med att det skulle gå snabbare där men när man som fd. admin på vaken få se vad sidan tar vägen är det ju nästan bara sorgligt..

sidan är ju bra men när admins/ inte ens kan hänvisa till vad man skrivit som är så hotfult eller olämpligt innan man blir ip bannad är det ju bara sjukt.. hoppas dom bannar sig själva framöver på alla stans internet cafer där jag snart kommer sitta och klippa och klistra djup personlig kritik mot dessa vakna överisttare..

Citera
2006-10-05, 15:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipadkniv
1. Fel forum, yttrandefriheten ger dig inte rätt att obehindrat uttrycka dig på privata hemsidor.

Ja och nej. Man har givetvis rätt att sätta upp regler för sin egen sida, men dubbelmoralen är väl rätt uppenbar när man presneterar sig som någon slags riddare för det fria ordet och sen inte ens kan ta kritik mot de egna teorierna. Då är det rätt uppenbart att man VILL ha en skyddad verkstad, lite som sten.b som vill att alla vi som inte tror på diverse konspirationsteorier skall dra från det här forumet så att det OCKSÅ blir en skyddad verkstad där de kan röka ihop nya konspirationer.

Men om man har en gästbok och säger "Ni får fan inte prata om mat här för det hatar jag." så har man ju deklarerat vilka regler som gäller. men då hymlar man ju inte heller med att man kastar ut folk som skriver om mat, eller var man står i frågan. Så vaken.se BORDE skriva ut "Vi tål inte kritik och kommer därför att banna folk med jobbiga motbevis i inläggen.". Då hade det varit grönt ljus, men då hade ju folk också kunnat se vad det är för muppar som ligger bakom...

Citat:
2. Vad förväntade du dig av en site full med konspirerande foliehattar?

hehe, ja det kan man ju fråga sig.
Citera
2006-10-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eFeKTO
sidan är knappast privat och yttrande friheten gäller väl inte usa?

fel forum visst men jag vet efter att ha hängt på vaken.sekt att flera hängde lite här oxå..

Det jag ville komma fram till var att det ursprungliga valet av (under-)forum (Censur & Yttrandefrihet) kanske inte var det mest passande. Men nu är det fixat av allsmäktige Ruskigbuss.

Citat:
visst förväntade jag mig inget av sidan så där sirekt men att dom skulle börja konspirera internt var ju lite väl långsökt..

Förvånad var jag inte, men det beror kanske mer på mina fördommar.

Citat:
BTW foliehattar kan vara bra med tanke på all högstrålning vi idag utsätts för av bla 3G telefoner..

Var inte så säker på det:
On the Effectiveness of Aluminium Foil Helmets

Foliehatten är inte bara en pik för att det ser dumt ut. Det är dumt och speglar dom grundläggande metod/logikfelen hos konspirationsteoretiker. Ironi på hög nivå dvs.
Citera
2006-10-05, 16:51
Avstängd
Powerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ja och nej. Man har givetvis rätt att sätta upp regler för sin egen sida, men dubbelmoralen är väl rätt uppenbar när man presneterar sig som någon slags riddare för det fria ordet och sen inte ens kan ta kritik mot de egna teorierna. Då är det rätt uppenbart att man VILL ha en skyddad verkstad, lite som sten.b som vill att alla vi som inte tror på diverse konspirationsteorier skall dra från det här forumet så att det OCKSÅ blir en skyddad verkstad där de kan röka ihop nya konspirationer.

Men om man har en gästbok och säger "Ni får fan inte prata om mat här för det hatar jag." så har man ju deklarerat vilka regler som gäller. men då hymlar man ju inte heller med att man kastar ut folk som skriver om mat, eller var man står i frågan. Så vaken.se BORDE skriva ut "Vi tål inte kritik och kommer därför att banna folk med jobbiga motbevis i inläggen.". Då hade det varit grönt ljus, men då hade ju folk också kunnat se vad det är för muppar som ligger bakom...

hehe, ja det kan man ju fråga sig.
Om du har blivit kickad från Vaken.se så står jag bakom beslutet till 100%! Hade jag varit Admin på FB, hade jag kickat dej från 9/11 tråden..
Citera
2006-10-05, 16:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerboy
Om du har blivit kickad från Vaken.se så står jag bakom beslutet till 100%! Hade jag varit Admin på FB, hade jag kickat dej från 9/11 tråden..

För att han inte delar dina tankar om en jättekonspiration?
Kan nog lungt säga flera namn här som hade slängt ut dig om dom varit admin på FB.

För övrigt är vaken.se en sekt , det har jag sagt länge , kommer knappast ändra mig i första taget.
Citera
2006-10-05, 17:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerboy

Det är skönt att du visar ditt rätta ansikte... "Kan man inte övertyga dem med påhopp och smilies så är det bäst att kicka dem."

Du är ganska patetisk, du inser det va? Och nej, jag har inte personligen blivit kickad från vaken.se, varför skulle jag vilja kliva ner i den gyttjan av ryggdunkare och naturlagsförnekare? Jag föredrar ett forum som låter alla komma till tals (även om det onekligen ahde varit skönt med en moderator som någon gång emellanåt skrek "Men för helvete, debattera som vuxet folk och aktivera tvåvägskommunikation istället för ert länkspammande."

Det roliga är ju att några av de som blivit kickade på vaken blev det (enligt de som kickade alltså) för att de inte kunde komma med källor till sina påståenden... Och hade det gällt här så had ju du rykt 8 år innan jag gjorde det... Be careful what you wish for...

Men om du nu har tid över så kan du väl gå in i 911-tråden och tala om huruvida du eller jag hade rätt angående hur brandmän använder ordet "pull".
Citera
2006-10-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Jag känner till historien med vaken.se och jag håller med dig. Det ligger lite i konspirationsteoretikerns natur att sträva åt en skyddad verkstad för att överleva. Så vad gör man när ens dåligt underbyggda hypoteser faller isär vid närmare granskning. Reviderar sina idéer och inser att man kan ha fel som en logisk tänkande människa? Nej, man tar bort eller förhindrar granskning, dvs oliktänkande.

Om inte annat så är det ett bra exempel på mental inavel/mastrubering!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback