Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-03, 20:54
  #1
Avstängd
Jag åt Iktorivil under ett år, och från att ha haft en jävla ångest så mådde jag riktigt okay faktiskt..när läkaren satte ut medicinen märke jag inte ett jävla piss av vad så många snackar om.. det där snacket med att man får en sån jobbig abstinens/Avtändning etc etc.. märkte inte ett skit förutom att min gamla ångest kom tillbaks..

Jag har också haft Imovane till natten under 2 år, och när den togs bort så märke jag inte heller av något "sug" efter tabletter.. bara att ja fick lite svårare å sova igen..

Om man är cirka 25år som jag, varför ska man då behöva må dåligt om man kan använda benso under längre perioder och med hjälp av denna medicin kan leva ett någelunda drägligt liv.. nu är ju läkarna så in i helvetes svåra med att få ut lugnande.. får bara massa dynga utskrivet, neuroleptika, antihistaminer och annat crap..
Citera
2006-10-03, 21:07
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne_
Om man är cirka 25år som jag, varför ska man då behöva må dåligt om man kan använda benso under längre perioder och med hjälp av denna medicin kan leva ett någelunda drägligt liv..
För att läkarna är övertygade att de vet bättre vad som är bra än patienterna själva...
Citera
2006-10-05, 09:51
  #3
Avstängd
Jag vet inte hur pass svårt Iktoviril är att sätta ut, men Stesolid, t ex, är ett helvete att bli av med, man kan få problem med minnet och tolleransutveckling vilket gör det ännu svårare att sätta ut. Dessutom skapar det ofta problem i kombination med alkohol och andra missbruksproblem. Därför är det inte svårt att förstå att läkare vill testa alla andra möjliga utvägar först. Håller med om att neuroleptika och antihistaminer är "crap", men det var två väldigt dåliga exempel också. Någon typ av anti-deppmedicin i kombination med t ex något antiepileptiskt preparat kan vara nära nog så effektivt som bens, utan alla de risker som bens medför. Tror personligen att det skulle orsaka mer skada än nytta om var och varannan 25-åring med ångest fick bens.
Citera
2006-10-06, 21:42
  #4
Medlem
dcafes avatar
Att "få tillbaka sin gamla ångest" är ett klassiskt avtändningssymptom. Är faktiskt inte alls säkert att det är din gamla ångest som återvänt utan det kan vara avtändning som manifisterar sig så. Kan vara så i 2-12 månader om du ätit benso så pass länge.

Behöver inte vara så men det är inte uteslutet att det ligger till så. Man tror lätt när man slutar att man inte är mogen för det eftersom "ångesten kommer tillbaka". I självverket är det bara så kroppen reagerar på att substensen inte längre tillsätts. Det enda som avgör om det är "riktig ångest" eller "avtändningsångest" är tid.
Citera
2006-10-06, 21:46
  #5
Medlem
banditqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Att "få tillbaka sin gamla ångest" är ett klassiskt avtändningssymptom. Är faktiskt inte alls säkert att det är din gamla ångest som återvänt utan det kan vara avtändning som manifisterar sig så. Kan vara så i 2-12 månader om du ätit benso så pass länge.
Behöver inte vara så men det är inte uteslutet att det ligger till så. Man tror lätt när man slutar att man inte är mogen för det eftersom "ångesten kommer tillbaka". I självverket är det bara så kroppen reagerar på att substensen inte längre tillsätts. Det enda som avgör om det är "riktig ångest" eller "avtändningsångest" är tid.

Eller så kommer ångesten som man flöddrar bort i ett år tillbaka Det är ju
så lätt att inte tänka på det när man äter benzo.
Citera
2006-10-06, 22:00
  #6
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Att "få tillbaka sin gamla ångest" är ett klassiskt avtändningssymptom. Är faktiskt inte alls säkert att det är din gamla ångest som återvänt utan det kan vara avtändning som manifisterar sig så. Kan vara så i 2-12 månader om du ätit benso så pass länge.

Behöver inte vara så men det är inte uteslutet att det ligger till så. Man tror lätt när man slutar att man inte är mogen för det eftersom "ångesten kommer tillbaka". I självverket är det bara så kroppen reagerar på att substensen inte längre tillsätts. Det enda som avgör om det är "riktig ångest" eller "avtändningsångest" är tid.

Ledsen om jag var otydlig. Ja det kan mycket väl vara så att ångesten kommit tillbaka. Men det kan också vara ett avtändningssymptom. Eftersom trådskaparen så ivrigt propagerar för att benso är fritt från avtändning tykte jag att det var på sin plats att det han pratar om faktiskt kunde röra sig om det. Ber om ursäkt om jag var otydlig på att det inte på något sätt är fastställt att hann inte haft en avtändningssymptomsfri avvänjning.
Citera
2006-10-07, 02:53
  #7
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne_
...
Jag har inte heller lyckats få några som hellst abstinenssymptom utav bensodiazepiner även efter relativt långa kontinuerliga faser,
dock aldrig så långt som ett helt år, men man måste ju ändå ha i bakhuvudet att det på den absolut sämsta dagen kan slå till.
Citera
2006-10-07, 20:00
  #8
Medlem
Det är sant det där att alla inte får avtändning.
Jag käkade 6000 bensodin eller vad dom heter under ett år plus massa annat men sen bara la jag av..bara långvarit användande av roppar man typ får en heroin avtändning på..fyy faaan

Citat:
Ursprungligen postat av Danne_
Jag åt Iktorivil under ett år, och från att ha haft en jävla ångest så mådde jag riktigt okay faktiskt..när läkaren satte ut medicinen märke jag inte ett jävla piss av vad så många snackar om.. det där snacket med att man får en sån jobbig abstinens/Avtändning etc etc.. märkte inte ett skit förutom att min gamla ångest kom tillbaks..

Jag har också haft Imovane till natten under 2 år, och när den togs bort så märke jag inte heller av något "sug" efter tabletter.. bara att ja fick lite svårare å sova igen..

Om man är cirka 25år som jag, varför ska man då behöva må dåligt om man kan använda benso under längre perioder och med hjälp av denna medicin kan leva ett någelunda drägligt liv.. nu är ju läkarna så in i helvetes svåra med att få ut lugnande.. får bara massa dynga utskrivet, neuroleptika, antihistaminer och annat crap..
Citera
2006-10-09, 10:33
  #9
Medlem
Gravity2s avatar
Jag gick till psyk första gången 11/9 och en vecka senare så har jag så mycket Stilnoct och Stesolid jag vill.
De provade inte ens med Theralen och sådant skit, fick en bra läkare, tack och lov.
Har dock grym tolerans mot stesoliden nu, i början räckte det med 10mg för att stoppa panikångeattacker, nu behöver jag minst 25.
Käkar 5mg morgon, 5mg mitt på dagen och 10mg på kvällen + 20-30mg vid panikångest.
Börjar de trappa ner den snart så får jag något fel, jag vägrar, det är den som håller mig vid liv...
Citera
2006-10-09, 19:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Jag gick till psyk första gången 11/9 och en vecka senare så har jag så mycket Stilnoct och Stesolid jag vill.
De provade inte ens med Theralen och sådant skit, fick en bra läkare, tack och lov.
Har dock grym tolerans mot stesoliden nu, i början räckte det med 10mg för att stoppa panikångeattacker, nu behöver jag minst 25.
Käkar 5mg morgon, 5mg mitt på dagen och 10mg på kvällen + 20-30mg vid panikångest.
Börjar de trappa ner den snart så får jag något fel, jag vägrar, det är den som håller mig vid liv...


Har du inget i jornalen eller hur fan det stavas kan dom ge dig sånt hur mycket som helst..men dom doserna är låga i andra världen eller i riktiga världen med..när jag gick till psyk akuten började typ skärmen blinka alla rengnbågens färger så det var under all lag att ge mig nått alls typ..men hon gav mig fem stess ändå för hon tyckte jag såg så förstörd ut och sa att om jag sovigt max 2 timmar natten senaste halv året måste jag ha sånna för att få sova lite för annars kunde jag bränna sönder alla nervtrådarna i hjärnan..hon frågade "chefen" hur hon skulle göra och han sa att ö nä den där kan vi inte ge nått..men hon gav mig ändå den lilla mulatt ängeln

Fick sen 25or sobril för jag sa att jag var tvungen att dricka alkohol varje kväll för att lungna ner mig för att kunna somna..och dom e de krut i..på narkpol trodde dom inte det var sant att jag fick ut sånna..e man grym på att få folk att jobba med en eller..häähää..nä men allt jag sa var ju sant så inget bull
Citera
2006-10-10, 10:18
  #11
Medlem
Vad i journalen är det som kan störa ett uttag av stilnoct? Menar du typ om det står "historia av missbruk" eller var det nån psykisk åkomma som var problemet
Citera
2006-10-10, 11:17
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vogg
Vad i journalen är det som kan störa ett uttag av stilnoct? Menar du typ om det står "historia av missbruk" eller var det nån psykisk åkomma som var problemet

jag har varit i missbruksvården 4 år. aldrig varit tung narkoman så till vida att jag har använt tyngre opiater. och jag brukade endast ta stimulanter till helgen...

jag har lyckats få ut oxazepam en gång till en "stor förändring i livet" som skulle ske då... för övrigt fick jag aldrig ut benzo av den läkaren, min nya läkare försöker vara översmart och se alla tecken på att man vill ha benzo.. typ om man själv vill ha det så är det en anledning till att man inte ska ha det, miffo.. hur som helst. jag kommer aldrig få benzo igen någonsin, jag har haft fullvärdiga anledningar till att få det men men... stämplad för alltid, får det möjligtvis om någon nära går bort. den gången jag fick det utskrivet var det för att börja en högskola, men inte ens det räcker som anledningen igen har jag märkt då jag skulle börja en ny skola igen och hon ville ge mig massa anti-histaminer och theralen, grrrrrrrrrr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback