• 1
  • 2
2006-10-03, 00:03
Bannlyst
känner flera som varit på s.k. mongolian barbeque som vissa kinakrogar har på kvällarna. Har ni provat det, hur smakar det jämfört med vanlig kinamat, o är det värt att prova?
Citera
2006-10-03, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
känner flera som varit på s.k. mongolian barbeque som vissa kinakrogar har på kvällarna. Har ni provat det, hur smakar det jämfört med vanlig kinamat, o är det värt att prova?

Menar du buffé där du laddar upp vad du vill, rått kött etc, och så steker dom det till dig?

Jag själv tycker att det kvittar hur man gör, allt smakar likadant.
Citera
2006-10-03, 11:49
Medlem
Seamus Costellos avatar
Jag tyckr inte heller att det är nåt vidare. Bufféer går bort. Lägg stålarna på en schysst varmrätt nån annanstans istället.
Citera
2006-10-03, 11:57
Medlem
Mysonoxens avatar
Har provat det två gånger, en gång då jag var i Malmö och hälsade på kompisar och en gång på den där Mongolian Barbequeretsaurangen på Vasagatan.

Tyckte inte det var något extra.
Citera
2006-10-03, 12:02
Medlem
Madchilds avatar
Äsch, man får ta det för vad de är. Ingen smaksensation, men helt OK käk till ett bra pris om man är stor i maten. Fast nu var det ju åratal sen jag åt på ett sånt ställe...
Citera
2006-10-03, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Har provat det två gånger, en gång då jag var i Malmö och hälsade på kompisar och en gång på den där Mongolian Barbequeretsaurangen på Vasagatan.

Tyckte inte det var något extra.

Den jag hade i åtanke. Men ligger inte den på Södra Promenaden?
Citera
2006-10-03, 12:32
Medlem
Villons avatar
Alltså grejen med det där är väl lite som med alla bufféer, om man är ett gäng är et roligt att plocka ihop sin tallrik bland alla saker som ligger uppradade, förundras över kockens förmåga att hålla isär allt på stekbordet, tävlingsäta lite, skratta åt varandras oförmåga att hantera ätpinnar, samt avrunda med några öl.

Tanken är väl att det är ett roligt sätt att käka tillsammans snarare än någons smaksensation, givet att man inte gör det för ofta. Dessutom ska det poängteras att dte defenetivt inte är något fel på maten, tvärtom är det riktigt gott men ganska likriktat i smaken.
Citera
2006-10-03, 12:47
Medlem
apanola IIs avatar
Hoppa Mongolian BBQ, trist smak, inget att offra pengarna på, satsa på något annat
Citera
2006-10-03, 13:24
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Den jag hade i åtanke. Men ligger inte den på Södra Promenaden?

Ja den i Malmö ja. Jag syftade på Vasagatan i Stockholm den andra gången, där fins också en Mongolian BBQ, ledsen om jag var oklar i snacket.
Citera
2006-10-03, 13:56
Medlem
stRs avatar
Jag tycker det är helschysst, har provat flera restaurangen i stockholm men även en här hemma i borlänge!

Det är lätt att få smaken att smaka likadant men det har mest med att göra vad man lägger på tallriken, är det räkor och paprika första vändan och man bara slänger på lite bläckfisk till vända två så ska man inte vänta sig en helt ny smaksensation, men det blir det inte vart man än går så det är inget att chockeras över. Dessutom så finns det på de flesta ställen såser och "marinader" man kan välja ut som krydda.. Asiatisk mat kryddas mest med såser och inte med hackade och torkade som här.

Sen brukar obligatoriska asiat såserna finnas; sötsur, sweet chili, jorndötssås och ofta några fler.
Finns oftast både ris och nudlar..
Det fantastiska med detta är även att man kan göra det något så fruktansvärt nyttigt, mycket och billigt. Samtidigt som det med lite finess är otroligt gott.
Citera
2009-04-16, 21:00
Medlem
tomhylsans avatar
Finns dom fortfarande kvar?
Citera
2009-04-16, 23:54
Moderator
skunkensunes avatar
Har ätit en variant i Kina som inte var märkvärdig och en i Mongoliet, på lustigt nog vad som jag fick reda på i efterhand var en amerikanskägd restaurang. Den var visserligen lite bättre men kanske inte så genuint mongolisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in