Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 16:10
  #145
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarfredmark
Jag köpte bira och Vodka i Riga bara några hundra meter från färjan, men priserna var inte som i Tyskland. Det var nästan dubbelt så dyrt, tyvärr.

Kollade du utbudet på färjan också? Tycker det var väldigt bra priser, t.ex. 165kr för en hela smaksatt absolut vodka. Billigare på Tallinnbåten men bra priser också som sagt på Rigabåten.
Citera
2018-11-17, 23:59
  #146
Medlem
Finns en liten butik inne på färjeterminalen i Riga där man kan handla billigt, Se till att spara kvittot bara så du kan visa upp det för svenska tullen om det blir kontroll.
Citera
2019-01-10, 13:09
  #147
Medlem
von_Tratts avatar
Tänkte åka på spritresa över till Riga inom snar framtid. Kommer ta med bilen på färjan. Min fråga till erfarna Rigabesökare är då - vart är det mest värt att köpa alkoholen?

Är det billigast i alkoholvaruhusen vid hamnen eller tjänar man på att åka till utkanten av staden till någon supersize matvarubutik? Eller är det ingen nämnvärd skillnad?

Utgår ifrån att priserna i land spöar priserna ombord på båten rätt ordentligt men berätta gärna om jag har fel där.
Citera
2019-01-11, 09:59
  #148
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Tänkte åka på spritresa över till Riga inom snar framtid. Kommer ta med bilen på färjan. Min fråga till erfarna Rigabesökare är då - vart är det mest värt att köpa alkoholen?

Är det billigast i alkoholvaruhusen vid hamnen eller tjänar man på att åka till utkanten av staden till någon supersize matvarubutik? Eller är det ingen nämnvärd skillnad?

Utgår ifrån att priserna i land spöar priserna ombord på båten rätt ordentligt men berätta gärna om jag har fel där.

När jag for till Riga i höstas var det jäkla bra priser på båten (t.ex 165 kr för 1L Absolut Citron), mycket billigare än i land. När jag kollade nu har de återgått till ordinarie priser. Du säger du ska åka inom en snar framtid, kolla på tallink.se innan du åker om de har kampanj på nåt du gillar.

Om de inte har bra priser just då finns det en butik i terminalbyggnaden när du kommer fram som har hyfsade priser. Spiritsandwine har också en butik i hamnen med större och bättre utbud (Andrejostas iela 5, Rīga), bra för dig som kommer i bil. Det hade varit för långt att gå för oss utan bil, flaskorna väger ju en del

http://www.spiritsandwine.lv/se/vara-butiker/
Citera
2020-02-06, 11:01
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Finns en liten butik inne på färjeterminalen i Riga där man kan handla billigt, Se till att spara kvittot bara så du kan visa upp det för svenska tullen om det blir kontroll.
Är det alltså bättre priser iland än på båten, allmänt?
Citera
2020-02-06, 11:29
  #150
Medlem
Voffsingens avatar
Säger samma sak. Den lilla butiken en trappa upp i terminalen.
Citera
2020-02-09, 09:19
  #151
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Är det alltså bättre priser iland än på båten, allmänt?

Ja. Det finns ett antal sprit-outlets i stan, handla där om du vill maxa. Den i Andrejosta är närmast från färjan. Det går även att fynda på Rimi och liknande ibland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback