Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-16, 21:51
  #169
Medlem
Här är några bra tips https://www.insider.com/monopoly-tips-how-to-win-2018-1
Citera
2021-08-14, 06:54
  #170
Medlem
EndGames avatar
Min taktik sen barndomen har varit att att runda 1-2 köpa allt jag kommer över.
Runda 3-4 bli lite mer selektiv.
5-slutet, fokusera på att inteckna/ byta kort som inte hjälper mig men inte heller hjälper opponenter överdrivet och köpa hus och hotell.
Har givit bra utfall i snart 45 år.

Så håller med tjejen i TS köp mycket i början.
Citera
2021-10-18, 22:20
  #171
Medlem
Anpassa sig efter andras taktik, aldrig köpa normalmstorgssidan om det inte är det enda du kan göra.

Alltid titta på RoiC och framförallt hur snabbt du får tillbaka investeringen rent statistiskt.

Fulingen är att blocka alla andra genom att köpa upp alla hus, vilket ironiskt nog är sweet spot för effektiv investering. Det är inte lönsamt att bygga fler än 3 hus per gata utan innebär bara en enorm risk.
Citera
2021-11-14, 21:15
  #172
Medlem
Entjockbanans avatar
En sak som är så muppig, du har typ några tusen och åker på små fjutt hyror som 20 kr, vad är liksom grejen med det, finns ingen mening med hyror då de är så små ändå.
Citera
2021-11-14, 21:16
  #173
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestrom
Här är några bra tips https://www.insider.com/monopoly-tips-how-to-win-2018-1
funkar inte, säger jag har adblock
Citera
2021-11-14, 21:18
  #174
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ja, det är frågor som ofta kommer upp, personligen begriper jag inte varför man inte får köpa något under första varvet.
Det är också helt obegriplig hur man kan få in hyror när man är i fängelse, faktum är att det lönar sig att sitta inne, i varje fall då spelet pågått en stund, man behöver aldrig vara orolig att hamna på något dyrt, bara sitta i fängelse och dra in pengar, feltänk tycker jag.

Auktionsregeln är också något som kan trassla till spelet, den fungerar bara om man är fyra, eller fler.

Julen 1945 står det, sirligt skrivet i locket på ett av Monopolspelen, tyvärr finns inte regelhäftet till just det spelet kvar, utan får hämtas (om så skulle behövas) från ett modernare spel, troligen 60-tal.

Fast lösningen på det är ju att bara komma överens om att man inte kan eller hur? Något som är störande att hyrorna för alla tre strippar utan den sista är ju bara fisummor, vad meningen med så låga hyror?? Bara irriterande hålla på med småpengar om man spelar irl. Också bättre komma överens om att gatorna på tre första stripparna är hyresfria med undantag elverket och vattenverket.
__________________
Senast redigerad av Entjockbanan 2021-11-14 kl. 21:20.
Citera
2021-11-23, 12:13
  #175
Medlem
GhostyMcGhosts avatar
Försök att alltid köpa runt fängelset, då det är en plats där flera kort leder till, och därav mest traffik på dina gator efter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback