Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-26, 09:38
  #9913
Medlem
Shajjnys avatar
Jag skulle behöva lite hjälp att komma igång med ett träningsschema, jag tycks inte komma in i rätt tankegång. Är bara inne på vecka 2, men kommer att träna 3-4 dagar i veckan, måndag till torsdag. Just nu kör jag bara maskiner tills jag känner att jag är redo för fria vikter, så tips på muskelgrupper istället för speciella övningar vore toppen. Mage kör jag dagligen hemma just nu (Läs: Försöker), i stil med situps, crunches och "planka".

Just nu ser det ut såhär:

Måndag: Fokus på bröst, armar, axlar och ryggen
Tisdag: Fokus på ben, men även korsrygg
Onsdag: Fokus på bröst, armar, axlar och rygg
Torsdag: Alternativt ben och korsrygg igen (Har bara haft 3 träningsdagar hittills)

Antar att jag gör helt fel, men det är just därför jag vill ha lite input på detta

EDIT: Lade till bröst i träningen, missade det.
__________________
Senast redigerad av Shajjny 2012-04-26 kl. 10:30.
2012-04-26, 10:09
  #9914
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shajjny
Jag skulle behöva lite hjälp att komma igång med ett träningsschema, jag tycks inte komma in i rätt tankegång. Är bara inne på vecka 2, men kommer att träna 3-4 dagar i veckan, måndag till torsdag. Just nu kör jag bara maskiner tills jag känner att jag är redo för fria vikter, så tips på muskelgrupper istället för speciella övningar vore toppen. Mage kör jag dagligen hemma just nu (Läs: Försöker), i stil med situps, crunches och "planka".

Just nu ser det ut såhär:

Måndag: Fokus på armar, axlar och ryggen
Tisdag: Fokus på ben, men även korsrygg
Onsdag: Fokus på armar, axlar och rygg
Torsdag: Alternativt ben och korsrygg igen (Har bara haft 3 träningsdagar hittills)

Antar att jag gör helt fel, men det är just därför jag vill ha lite input på detta

Tja, det funkar säkert utmärkt att köra så här ett tag i början bara för att komma in i det. Senare kan du kolla på andra scheman men även du har missat brösten helt och hållet. Sen kanske du ska träna mage med tyngre motstånd på gymmet nån dag istället för att träna magen hemma varje dag.
2012-04-26, 10:29
  #9915
Medlem
Shajjnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Tja, det funkar säkert utmärkt att köra så här ett tag i början bara för att komma in i det. Senare kan du kolla på andra scheman men även du har missat brösten helt och hållet. Sen kanske du ska träna mage med tyngre motstånd på gymmet nån dag istället för att träna magen hemma varje dag.

Hoppsan, glömde visst bröst ja. Det kör jag samtidigt som axlar och rygg. Borde man köra magträningar när man kör ben? Tack för din input
2012-04-26, 10:40
  #9916
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shajjny
Hoppsan, glömde visst bröst ja. Det kör jag samtidigt som axlar och rygg. Borde man köra magträningar när man kör ben? Tack för din input

Jamen då ser det gött ut. Jag kör lite mage på samma pass som lår och vader och det är absolut inga problem. Kör hårt!
2012-04-26, 12:29
  #9917
Medlem
smoermebroeds avatar
Skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik till mitt schema! Just nu kör jag

Pass 1: Bröst, triceps
Pass 2 Ben, mage
Pass 3 Axlar, traps, biceps
Pass 4 Rygg, underarmar

Tack för svar!
2012-04-26, 15:39
  #9918
Medlem
5137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Vet inte om det är medvetet men det är ingen träning för bröst öht.
Är det nödvändigt att träna bröst? Jag vill ha mjuka bröst, inte hårda - haha
2012-04-26, 15:42
  #9919
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5137
Är det nödvändigt att träna bröst? Jag vill ha mjuka bröst, inte hårda - haha

Om du vill inte ha större bröstmuskler ska du självklart inte träna dem.

Men bröstträning kommer inte att påverka, i brist på ett bättre ord, konsistensen på din bröst om du är tjej. Bröstmusklerna ligger nämligen under själva brösten.
2012-04-26, 15:55
  #9920
Medlem
5137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Om du vill inte ha större bröstmuskler ska du självklart inte träna dem.

Men bröstträning kommer inte att påverka, i brist på ett bättre ord, konsistensen på din bröst om du är tjej. Bröstmusklerna ligger nämligen under själva brösten.
alrighty, men är det skadligt att inte träna bröst men resten av kroppen? och ja, jag är tjej!
2012-04-26, 15:58
  #9921
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5137
alrighty, men är det skadligt att inte träna bröst men resten av kroppen? och ja, jag är tjej!

Nej, det är inget du behöver oroa dig för.
2012-04-26, 16:06
  #9922
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoermebroed
Skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik till mitt schema! Just nu kör jag

Pass 1: Bröst, triceps
Pass 2 Ben, mage
Pass 3 Axlar, traps, biceps
Pass 4 Rygg, underarmar

Tack för svar!

Tränar du detta schemat som löpande eller är det passen som sker under en vecka?
Hur som helst ser det absolut okej ut när du flyttat biceps till rygg/underarmsdagen
2012-04-26, 16:36
  #9923
Medlem
banhxeos avatar
tja, skulle vilja ha lite feedback på mitt nya schema!

Måndag: Axlar + mage + ben
Tisdag: Biceps + rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst + triceps + bakre axlar
Fredag: Vila
Lördag: Biceps + Rygg (kör marklyft denna dagen, då jag inte vill döda låren då jag körde ben i måndags)
Söndag: Bröst + triceps

Är öppen för ändringar i schemat, dock har jag tyvärr inte möjlighet att träna på onsdagar!
Mvh
2012-04-26, 16:48
  #9924
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
tja, skulle vilja ha lite feedback på mitt nya schema!

Måndag: Axlar + mage + ben
Tisdag: Biceps + rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst + triceps + bakre axlar
Fredag: Vila
Lördag: Biceps + Rygg (kör marklyft denna dagen, då jag inte vill döda låren då jag körde ben i måndags)
Söndag: Bröst + triceps

Är öppen för ändringar i schemat, dock har jag tyvärr inte möjlighet att träna på onsdagar!
Mvh

Axlar tränas 3 dagar i rad vilket kanske inte är det allra bästa. Hade jag varit i dina kläder hade jag nog tänkt om helt och hållet med den splitten faktiskt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback