Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-25, 19:28
  #9901
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saronik
Då gör jag det! Månne man även fråga om kommentarer på träningsschemat överlag?

En stor fördel jag ser med det är att jag kan köra precis som mitt tidigare schema, bara att jag bytt ut alla maskinövningar mot fria vikter så att jag kan träna på dessa. Dessutom har jag slängt in de tre stora som frivilliga övningar så länge jag inte har bråttom. Då får jag in lite rutin och teknik på dem också.

Absolut helt okej måste jag säga.
2012-04-25, 21:17
  #9902
Medlem
acidcapones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Inte mycket att hänga i granen. Du borde verkligen lägga om det där schemat totalt. Splitten är mycket märklig.


Okej tack för feedback. Pusslade om lite.


MÅNDAG: Bröst, triceps
TISDAG: VILA
ONSDAG: Axlar, TRAPS, mage
TORSDAG: Rygg, biceps
FRE:
LÖR:
SÖN: Ben, vader, mage

Bättre?
2012-04-25, 21:18
  #9903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Tränar du dig till fail när du kör bröst eller hur många set bröst kör du egentligen? Kör du igenom 3-splitt 1 eller 2 gånger i veckan?

Blir oftast till fail, 12 set bröst ungefär. Kör nog inte igenom två gånger i veckan, utan tror att det blir högst fem pass i veckan.
2012-04-25, 21:43
  #9904
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidcapone
Okej tack för feedback. Pusslade om lite.


MÅNDAG: Bröst, triceps
TISDAG: VILA
ONSDAG: Axlar, TRAPS, mage
TORSDAG: Rygg, biceps
FRE:
LÖR:
SÖN: Ben, vader, mage

Bättre?

Ja den är bättre, men lägg traps på ryggdagen istället och byt plats på rygg/biceps-passet med axlar/mage-passet.
2012-04-25, 21:46
  #9905
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diaryoftrain
Blir oftast till fail, 12 set bröst ungefär. Kör nog inte igenom två gånger i veckan, utan tror att det blir högst fem pass i veckan.

Undvik fail och sluta istället 2-3 reps innan fail istället. Då kommer du orka köra mycket mer i axelövningarna vilket är positivt.
2012-04-26, 02:05
  #9906
Medlem
5137s avatar
Måndag: Ben och rumpa.
Tisdag: Vila.
Onsdag: Mage och armar.
Torsdag: Vila.
Lördag: Rygg och axlar.
Söndag: Vila.

Tänkte varva detta med promenader och cykling, låter det helt kefft?
2012-04-26, 02:38
  #9907
Medlem
pezrulezhaakons avatar
5137

Funkar som vardagsmotion, men inte om du tänkt bli världsmästare i kast med liten cementblandare.
2012-04-26, 03:11
  #9908
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det där schemat har mycket mer att önska om du frågar mig. Det är mycket viktigare för resultaten att du tränar bra än äter bra. Sen kan du givetvis inte klara dig utan något av det men träningen är absolut viktigare än kosten.
Uppskattar du inte bröst/axlar/triceps på samma pass hade du kunnat köra:
Måndag: Bröst Triceps
Tisdag: Ben Mage
Onsdag: vila
Torsdag: Axlar vader
Fredag: Rygg Biceps

Har hört att man ska lägga ben dagen före det man vill växa bäst i för att tung benträning frigör mycket testosteron. Om det nu är sant eller inte vet jag inte. Är bara nyfiken, du som är så kunnig skulle väl kunna förklara varför mitt schema har mycket mer att önska? Bra att veta så man inte gör fel i framtiden. Blir det onödigt slitage på axlarna om man kör rygg dagen efter?

Vad anser du om folk som kör armar ihop? Blir det onödigt slit på tex ryggdagen om man kör smala grepp? Eller på triceps efter olika pressövningar? Hur skulle du ha lagt upp det för maximal volymökning?

Tack återigen
__________________
Senast redigerad av Ter-minator 2012-04-26 kl. 03:14.
2012-04-26, 03:15
  #9909
Medlem
5137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
5137

Funkar som vardagsmotion, men inte om du tänkt bli världsmästare i kast med liten cementblandare.

Hur ska jag lägga upp det då? Vill gå ned i vikt så kör detta i kombo med kaloriunderskott.
2012-04-26, 03:21
  #9910
Medlem
pezrulezhaakons avatar
5137

Då kommer det funka alldeles utmärkt.
Sålänge du har koll på kosten blir träningen en positiv bonus för kroppen.
2012-04-26, 07:13
  #9911
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Har hört att man ska lägga ben dagen före det man vill växa bäst i för att tung benträning frigör mycket testosteron. Om det nu är sant eller inte vet jag inte. Är bara nyfiken, du som är så kunnig skulle väl kunna förklara varför mitt schema har mycket mer att önska? Bra att veta så man inte gör fel i framtiden. Blir det onödigt slitage på axlarna om man kör rygg dagen efter?

Vad anser du om folk som kör armar ihop? Blir det onödigt slit på tex ryggdagen om man kör smala grepp? Eller på triceps efter olika pressövningar? Hur skulle du ha lagt upp det för maximal volymökning?

Tack återigen

Korrekt att benen frigör mycket hormoner men det är ingenting som kommer påverka dina resultat positivt i praktiken.
Det solklara med ditt gamla schema är väl att triceps får alldeles för mycket träning. Triceps tränar 3 gånger i veckan jämfört med allt annat som tränas 1-2 gånger i veckan. Sen även att dina axlar tar onödigt mycket stryk.
2012-04-26, 07:50
  #9912
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5137
Måndag: Ben och rumpa.
Tisdag: Vila.
Onsdag: Mage och armar.
Torsdag: Vila.
Lördag: Rygg och axlar.
Söndag: Vila.

Tänkte varva detta med promenader och cykling, låter det helt kefft?

Vet inte om det är medvetet men det är ingen träning för bröst öht.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback