Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-01, 02:29
  #13
Avstängd
Roger Perssons avatar
Är det här verkligen vettigt, jobe? Jag vill ogärna lägga mig i Ditt liv, men är kombinationen sprit och nervlugnande verkligen någonting som Du tror kommer att förgylla Din tillvaro?

// Roger P.
Citera
2006-10-01, 02:46
  #14
Medlem
SinCitys avatar
Många tror att flödder, benso, ska vara något speciellt. Det enda som händer är väl att 1+1=3. dvs. att man blir mer påverkad av båda substanserna är man tar dem tillsammans. Stesolid är ångestdämpande samt lätt muskelavslappnande, alkhol verkar ungefär likadant, det som händer är att man får en lite annorlunda fylla, lite kraftigare och kanske med lite mer eufori.

Vill man ha bäst effekt av Stesoliden, där effekterna märks, ska man nästan ta den när man är bakfull och fylld av ånger. Då tycker man plötsligt inte att det man ställde till med igår var så hemskt egentligen...

Vill man ha lite roligare effekt skulle jag istället rekomendera Kratom, någon potent variant. Laglig, relativt harmlöst vid normalt bruk, lite dyrt bara, inga speciella bieffekter såsom trötthet dagen efter vilket man nog kan uppleva på 50mg stess och nån vinare. Stesolid fungerar som bäst när man har ångest, hellre ut och plocka svamp, då svänger det på lite roligare med lite färger och skruvade tankar och en fördel är ju att det är gratis. Problemet kan vara att hitta de små rackarna.
Citera
2006-10-01, 08:22
  #15
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Är det här verkligen vettigt, jobe? Jag vill ogärna lägga mig i Ditt liv, men är kombinationen sprit och nervlugnande verkligen någonting som Du tror kommer att förgylla Din tillvaro?

// Roger P.
Jodå, det var vettigt som bara fan. Nu är mitt flödderäventyr över, blev 75 mg till sist innan jag fann mig själv i friggeboden med en hungrig katt som slickade mina tår. Skitbra drog, verkligen....

Tänkte jag skulle skriva en tripprapport men jag minns inte ett skit så det blir inget med det
Citera
2006-10-01, 10:51
  #16
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Jodå, det var vettigt som bara fan. Nu är mitt flödderäventyr över, blev 75 mg till sist innan jag fann mig själv i friggeboden med en hungrig katt som slickade mina tår. Skitbra drog, verkligen....

Tänkte jag skulle skriva en tripprapport men jag minns inte ett skit så det blir inget med det

Nä, det finns intressantare och bättre kombos, även lagliga. Hade du haft ångest eller så borde du dock mått som en gud i jämförelse till normaltillståndet. Sprit och flödder brukar bara sluta i katastrof, även om jag brukar ta en Xanor eller två ifall jag ska iväg på fest. Brukar kunna hålla igen på sponken då, andra brukar dock reagera helt annorlunda och dricka som svampar och dansa på högtalarna pga den totala hämningslösheten.

Köp lite Kratom och lustgas och ge en rapport på det istället. Tror inte jag läst någon sådan tripprapport...Laglig kombo dock och låter som det borde kunna vara en lyckad sådan, iaf i teorin!
Citera
2006-10-01, 13:51
  #17
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity

Köp lite Kratom och lustgas och ge en rapport på det istället.
Kratom, vad är det? Lustgas känner jag till men vart köper man sådan. Verkar enklare att sniffa lim
Citera
2006-10-01, 14:15
  #18
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Kratom, vad är det? Lustgas känner jag till men vart köper man sådan. Verkar enklare att sniffa lim

Visst är det enklare att sniffa lim, men det är ju inte så nyttigt. Lustgas är ofarligt, iaf relativt, rätt använt. Syrebrist samt risken för att ramla omkull är väl de största riskerna med N2O. Finns en banner som poppar upp ibland här på FB där man kan köpa lustgas till sin gräddsifon. Vispagrädde.se på engelska...

Kratom är en växt som är släkt med kaffeplantan. Uppiggande i små doser och sederande i större. Relativt harmlös då det är omöjligt att överdosera då man vomerar innan man fått i sig tillräckliga mängder. Kratom är lätt vanebildande och bör inte användas mer än 2ggr/v, gärna mindre då torelansökningen är sjukt snabb och kratom är dyrt. Använder man det dagligen under en lite längre period kommer man att få en AT som inte är så kul, men är över på 1-3 dagar. Vissa säger att det inte är värre än att sluta med kaffe, jag säger att det är lite värre än så iaf, som en ganska mild opiat-AT skulle jag vilja påstå. På bl a Nya Zeeland används Kratom i narkomanvården som hjälp för heroinmissbrukare att bryta. Lagligt i de flesta av världens länder, dock inte Thailand + några till bl a Norge. En av de enda lagliga drogerna/läkemedlen från naturen som funkar. Finns en massa bra sidor att beställa ifrån, passa dig för ND dock som vanligt då dessa är otrevliga ockrare som säljer skit. Finns massor med bra trådar om Kratom här på forumet.

Kava-Kava ska visst också vara avkopplande, dock har jag inte fått tag på någon bra kvalitet av det än, men det finns trådar om Kava-Kava också där Berberine förklarar det mesta om den magiska roten.

Lycka till!
Citera
2006-10-01, 14:32
  #19
Banned
stierna875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Många tror att flödder, benso, ska vara något speciellt. Det enda som händer är väl .

ja, benzo är verkligen inget som duger att "knarka" på, finns ju ingen knarkare som tar benzo annat än som ångestdämpande eller för att klara avtändningar o liknande. att bara ta benzo innebär ju bara att man blir trött och somnar

det är väl därför de flesta benzo är klassade i klass 4 och inte 1 som riktiga droger
Citera
2006-10-01, 14:46
  #20
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
ja, benzo är verkligen inget som duger att "knarka" på, finns ju ingen knarkare som tar benzo annat än som ångestdämpande eller för att klara avtändningar o liknande. att bara ta benzo innebär ju bara att man blir trött och somnar

det är väl därför de flesta benzo är klassade i klass 4 och inte 1 som riktiga droger

Visst är det för det mesta så. Dock så används det ibland för att boosta andra droger eller används för sig självt för att bli väck. I tillräckliga doser kan det bli riktigt yrt, men speciellt njutbart är det väl inte. Som medicin är bensos dock oerhört effektiva, både som lugnande och sömngivande.
Citera
2006-10-01, 14:49
  #21
Banned
stierna875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Visst är det för det mesta så. Dock så används det ibland för att boosta andra droger eller används för sig självt för att bli väck. I tillräckliga doser kan det bli riktigt yrt, men speciellt njutbart är det väl inte. Som medicin är bensos dock oerhört effektiva, både som lugnande och sömngivande.

jag tror många, speciellt yngre, fått det där om benzo lite om bakfoten

de köper på sig en massa "blåvallar" och proppar i sig, och sedan sitter de där och segnar till och är trötta och besvikna, eftersom de förväntat sig nån sorts knarkig eufori i stil med den man får av typ opiater.. eller mdma. men det är nog sällan benzo slår på det sättet.
Citera
2006-10-01, 15:09
  #22
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
jag tror många, speciellt yngre, fått det där om benzo lite om bakfoten

de köper på sig en massa "blåvallar" och proppar i sig, och sedan sitter de där och segnar till och är trötta och besvikna, eftersom de förväntat sig nån sorts knarkig eufori i stil med den man får av typ opiater.. eller mdma. men det är nog sällan benzo slår på det sättet.

Det tror jag med. Jag har dock upplevt något som kan liknas vid eufori på bens, men det är ju bara för att jag har ständig ångest och när jag slipper den blir jag lycklig, men nåt MDMA-rus kan det knappast liknas vid. Nä, vill man ha en kick så drar man väl en lina eller droppar en E, alternativt lite svamp eller så om man vill känns sig mer skum än lycklig. Opiaterna funkar även de lite som bensen, de funkar bättre för de som har ångest och det är dem som får svårt att sluta i högre grad än de som tar det mer reaktionellt, men de ger ju mer eufori än bens någonsin kommer att kunna göra.
Citera
2006-10-03, 03:19
  #23
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
ja, benzo är verkligen inget som duger att "knarka" på, finns ju ingen knarkare som tar benzo annat än som ångestdämpande eller för att klara avtändningar o liknande. att bara ta benzo innebär ju bara att man blir trött och somnar

det är väl därför de flesta benzo är klassade i klass 4 och inte 1 som riktiga droger
Kan man inte knarka på flödder säger du? Tjenare.... När blir man som mest iskall och inte bryr sig om någonting? Jo när benzonivån i kroppen är hög. Har massa bekanta som drogar sig med benzo (bla förstås) Jag själv tex. Har käkat Xanor, 15-20 mg/dag i 3-4 mån. Inte fan blev jag trött och somna om jag slängde i mig 5 st kl 15.00 på dagen. Nej då drar man ju igång nåt projekt, finns många som fungerar som mig, går igång på benzo. Fast det är klart, är kl 23.00 i stället och man drar i sig några blir man ju trött och go.

Jag håller nu på att trappa ner ifrån dessa piller från helvetet, rävgift är vad det är. speciellt Xanor. Har nu utskrivet 18 mg iktorivil/dag + Hexal för att "boosta" effekten lite (mkt!) och propavan. Xanornen funkar inte längre. Toleransen stiger nåt så enormt, och fort går det. På slutet kunde jag käka 10 mg Xanor utan att känna nästan någonting. Nej, så visst kan man knarka på benzo, de äldre som inte fattat det kanske. Själv är jag 25 och har hållit på från och till i 10 år, mest Amfetamin, cannabis, och benzo. Genomgått många nedtrappningar med benzo inblandat, men Xanoren är fan värst hittils. HÅLL ER IFRÅN DOM!

Fridens Liljor!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback