Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-02, 21:46
  #13
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Min fråga är då om reglerna ändrats sedan den här tråden var aktuell så att dom får sälja snus?
Produkten du länkade till är luktsnus, finns i alla civiliserade länder och i ett väldigt stort antal ocivilserade dito. Ursprungs-snuset, så att säga.

Det EU-förbudet omfattar är blötsnus/läppsnus.
Citera
2010-02-02, 22:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Enda stället utomlands som säljer snus är Camp Victoria i Afghanistan, vad jag vet.

Ja da vet du nok inte så mye. "utomlands" så selges det i både Norge, Usa, Tyskland (lovlig fra 2008)og en hel rekke andre land.
Citera
2010-02-03, 21:58
  #15
Medlem
bluemoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Ser att tråden är väldigt gammal men det känns onödigt att starta en ny.

Jag ska till Tyskland om några veckor och kolla på Bayern München och när jag slösurfade på deras hemsida så hittade jag följande produkt: http://shop.fcbayern.de/en/145/17/-f...ayern_Snuff--/

Min fråga är då om reglerna ändrats sedan den här tråden var aktuell så att dom får sälja snus? Eller är det så att Bayern tagit saken i egna händer? Eller så kanske det där bara är någon annan låtsasprodukt?

Det du länkar till är nässnus sånt som man sniffar
Citera
2010-02-04, 14:43
  #16
Medlem
Attackers avatar
Är det bara Sverige och Norge som säljer snus, eller hur är det?
Citera
2010-02-04, 17:47
  #17
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgenstern
Ja da vet du nok inte så mye. "utomlands" så selges det i både Norge, Usa, Tyskland (lovlig fra 2008)og en hel rekke andre land.

Säkert? Så att man bara kan gå fram till en disk och be om en General Lös?
Citera
2010-02-04, 17:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Säkert? Så att man bara kan gå fram till en disk och be om en General Lös?
Det är inte olika från stat till stat i usa men jag tror inte det är olagligt där, deras dip är ju typ samma sak som snus förutom att det är rökt och därför innehåller mer cancerogener och är farligare.
Citera
2010-02-04, 18:40
  #19
Medlem
xenosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Produkten du länkade till är luktsnus, finns i alla civiliserade länder och i ett väldigt stort antal ocivilserade dito. Ursprungs-snuset, så att säga.

Det EU-förbudet omfattar är blötsnus/läppsnus.

Jag borde egentligen kunnat räkna ut det med tanke på det lilla locket på sidan, annars tänkte jag att det var någon Nick&Johnny-inspirerad dosa. Efter att nu ha googlat Pöschl som är tillverkaren ser jag dock att de sysslar med de flesta tobaksprodukter förutom vanligt snus.
Citera
2010-02-04, 19:10
  #20
Medlem
När jag var i New York 2008 sålde nästan alla kiosker runt om i staden snus. Och det kallades just så också, inte dip.

Såg dock inga svenska sorter, med det finns säkert.
Citera
2010-02-04, 22:58
  #21
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
När jag var i New York 2008 sålde nästan alla kiosker runt om i staden snus. Och det kallades just så också, inte dip.

Såg dock inga svenska sorter, med det finns säkert.

Se på fan. Livet var roligare när det bara fanns i Sverige och Afghanistan...
Citera
2014-07-16, 09:24
  #22
Medlem
JBernards avatar
Går det fortfarande inte att köpa snus i Tyskland annat än on-line? Jag vill minnas att dom sålde tuggtobak tidigare?
Citera
2018-09-03, 08:24
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Då är ju frågan om 5-6 stockar anses som eget bruk men jag får väl chansa, det värsta som kan hända är väl att de beslagtar en del av det men den risken får man ta. Köper ju ändå stockar för 95spänn styck av det goda märket kronan här istan ändå så!

Tackar för svaren!
95 spänn??? Fan varför var man inte 18 2010????idag kostar en stock kronan typ 300
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback