Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 04:33
  #193
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Nu när kedjan Nero storsatsar är det nog godnatt för dyra Starbucks i Sverige.


Du har ingen länk att dela med dig av?
Citera
2019-09-24, 04:43
  #194
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Nu när kedjan Nero storsatsar är det nog godnatt för dyra Starbucks i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Du har ingen länk att dela med dig av?

Denna? :https://www.unt.se/ekonomi/ny-kafked...m-5265639.aspx

Förövrigt har Starbucks ganska ruttet kaffe, känns lite amerikanskt blaskigt över det.
Citera
2021-03-22, 08:39
  #195
Medlem
morkfromorks avatar
DI idag "För 11 år sedan öppnade den amerikanska kaffekedjan Starbucks sin första svenska butik på Arlanda flygplats. Som mest hade man 17 butiker runt om i Sverige år 2016. Nu finns endast 4 kvar, alla placerade i och runt Stockholm."

Varför fungerade det inte i Sverige?
Citera
2021-03-22, 08:41
  #196
Avstängd
Som boende i utlandet kan jag informera om att Starbucks verkligen suger.
Citera
2021-03-22, 09:21
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
DI idag "För 11 år sedan öppnade den amerikanska kaffekedjan Starbucks sin första svenska butik på Arlanda flygplats. Som mest hade man 17 butiker runt om i Sverige år 2016. Nu finns endast 4 kvar, alla placerade i och runt Stockholm."

Varför fungerade det inte i Sverige?
Varför funkar det i Stockholm?
Citera
2021-10-13, 17:39
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saaamuel
Är det någon som vet varför Starbucks inte har hittat till Sverige eller ja, Stockholm där jag bor iaf? De finns i många länder och det är en i övrigt intressant fråga som varför vissa stora kedjor kommer till vissa länder eller inte. Det beror inte heller alltid på ifall det är lönsamt eller inte tror jag. T.ex. finns inte 7-eleven i Storbritannien.


Svenskar är för snåla för att köpa kaffe.
Citera
2021-10-13, 20:20
  #199
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Svenskar är för snåla för att köpa kaffe.
Jag vet inte om "snåla" är rätt ord, är det verkligen "snålt" att inte köpa halvtaskigt kaffe i pappmugg för 40-60kr? Jag ser det som ett sundhetstecken att inte köpa varor till ockerpriser.
Citera
2021-10-13, 22:31
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag vet inte om "snåla" är rätt ord, är det verkligen "snålt" att inte köpa halvtaskigt kaffe i pappmugg för 40-60kr? Jag ser det som ett sundhetstecken att inte köpa varor till ockerpriser.


Svenskar gör eget kaffe hemma. För snåla för att köpa ute. Kvalitd eller inte.

Alla tycker olika. Jag köper starbucks varje dag. Värt varenda $
Citera
2021-10-13, 23:11
  #201
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Svenskar gör eget kaffe hemma. För snåla för att köpa ute. Kvalitd eller inte.

Alla tycker olika. Jag köper starbucks varje dag. Värt varenda $
Visst, har man sådan ekonomi att det inte märks om man lägger mer än 15 000 kr/år på något som är nästan gratis så får de väl göra det. Jag har tyvärr inte den möjligheten att hantera pengar på det sättet, och även om jag hade haft det skulle jag troligen inte lagt sådana pengar på kaffe.
Citera
2021-10-22, 12:11
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Svenskar gör eget kaffe hemma. För snåla för att köpa ute. Kvalitd eller inte.

Alla tycker olika. Jag köper starbucks varje dag. Värt varenda $

Med tanke på hur många ställen som säljer kaffe (gäller både takeaway och dricka på plats), samt att vissa ställen tar ungefär samma priser som Starbucks, så är det nog inte så ovanligt att svenskar köper kaffe ute. Att de inte bara dricker kaffe hemma (eller på jobbet, då det brukar erbjudas på arbetsplatser).

Jag personligen tycker inte att Starbucks kaffe är så himla bra att det är värt att köpa deras kaffe varje dag. Eller regelbundet. Så jag skippar det.
Citera
2022-07-02, 10:51
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly

Jag personligen tycker inte att Starbucks kaffe är så himla bra att det är värt att köpa deras kaffe varje dag. Eller regelbundet. Så jag skippar det.
Jag kan tänka mig att det var svårt att etablera sig i Sverige med tanke på att det finns en stark café kultur med en del caféer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback