Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-24, 20:02
  #1
Medlem
Hard To Beats avatar
"Tre anhållna efter misshandeln i Jakobsberg"

Citat:
Ursprungligen postat av DN
- De är mellan 20 och 22 år gamla, men jag vet i nuläget inte om de är kända för oss sedan tidigare. Det finns en koppling mellan dem och offret, men jag vill inte gå så långt att de känner varandra, det finns en relation mellan dem, säger Sylvia Oldin.
Någon som har lite mer information om detta?
Citera
2006-09-24, 21:09
  #2
Medlem
Är det denna du menar?

http://www.info14.com/artiklar.php?id=214
Citera
2006-09-24, 21:15
  #3
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gylfen
Är det denna du menar?

http://www.info14.com/artiklar.php?id=214
Nä, det var ett gäng valpar som slog ner o knivhögg en 40 årig man på Jakans pendeltågsstation. D va nog detta han undrade över om d är nån som vet något om detta.
Citera
2006-09-24, 22:17
  #4
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gylfen
Är det denna du menar?

http://www.info14.com/artiklar.php?id=214
Nej, men din länk var ändå ganska intressant så tack ändå.
Citera
2006-09-25, 06:08
  #5
Medlem
Evaristos avatar
Både Aftonbladet och Expressen talar om "pojkgäng" samtidigt som de upplyser om att de misstänkta är i 20-årsåldern. Även förra veckan skrev AB om pojkgäng, och då angav de åldern till 20-22. Märkligt!
Citera
2006-09-25, 10:52
  #6
Medlem
Midnights avatar
Jag fattar inte att de inte har satt upp övervakningskameror i den där jävla gångtunneln, det är ju inte direkt den första allvarliga händelsen som inträffar där, de personer som jag känner som bor i jakan vågar inte ens gå igenom tunneln kvällstid eller nattetid, och så ska det fan inte vara i ett modernt samhälle, då har brottsligheten redan vunnit...

Men vad jag hört så har länsstyrelsen beviljat kamraövervakning nu (för några dagar sedan) så det borde väl bli uppsatt snart... hoppas det

EDIT: ps. och om kamerorna inte fungerar i brottsförebyggande syfte så hoppas jag att de kan medverka till att sätta dit avskummen som begår brott där...
Citera
2006-09-26, 01:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag fattar inte att de inte har satt upp övervakningskameror i den där jävla gångtunneln, det är ju inte direkt den första allvarliga händelsen som inträffar där, de personer som jag känner som bor i jakan vågar inte ens gå igenom tunneln kvällstid eller nattetid, och så ska det fan inte vara i ett modernt samhälle, då har brottsligheten redan vunnit...

Men vad jag hört så har länsstyrelsen beviljat kamraövervakning nu (för några dagar sedan) så det borde väl bli uppsatt snart... hoppas det

EDIT: ps. och om kamerorna inte fungerar i brottsförebyggande syfte så hoppas jag att de kan medverka till att sätta dit avskummen som begår brott där...




Skulle nog vara smartare att bygga en bro över järvägen med en massa belysning. Tror inte du vill leva i ett sammhälle med massa övervakningskameror? Det vill inte jag iallafall.
Citera
2006-09-26, 08:48
  #8
Medlem
kom ner till tunneln precis efter misshandeln,killen låg i ambulansbår helt nerblodad med skärsår över sig.. såg iallafall lite polisbrutalitet mot ett fyllo direkt efter, hon höll på och slå sönder flaskor och sparka snuthunden, hon fick smaka på tårgas och batongen, såg rätt hemskt ut men vafan hon förtjäna det, synd med killen iallafall.
Citera
2006-09-26, 09:44
  #9
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengens
Skulle nog vara smartare att bygga en bro över järvägen med en massa belysning. Tror inte du vill leva i ett sammhälle med massa övervakningskameror? Det vill inte jag iallafall.

Jag förstår vad du menar, men personligen störs inte jag av övervakning (sålänge övervakningen är rimlig)... resonerar som så att har man inget att dölja så.........

Men visst, en bro skulle säkert göra effekt också, och jag håller ju med om att kan man lösa ett problem utan kameror så är ju det bättre egentligen....
Citera
2006-09-26, 21:18
  #10
Medlem
naeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag fattar inte att de inte har satt upp övervakningskameror i den där jävla gångtunneln, det är ju inte direkt den första allvarliga händelsen som inträffar där, de personer som jag känner som bor i jakan vågar inte ens gå igenom tunneln kvällstid eller nattetid, och så ska det fan inte vara i ett modernt samhälle, då har brottsligheten redan vunnit...

Men vad jag hört så har länsstyrelsen beviljat kamraövervakning nu (för några dagar sedan) så det borde väl bli uppsatt snart... hoppas det

EDIT: ps. och om kamerorna inte fungerar i brottsförebyggande syfte så hoppas jag att de kan medverka till att sätta dit avskummen som begår brott där...


Om de sätter upp kameror i tunneln tror jag nog att brottsligheten bara flyttar på sig, det är inte riktigt som att det saknas ställen att misshandla eller våldta människor i fred på runt stationsområdet eller i centrum.. Skönt att veta att storebror kan veta vem som åker buss eller pendeltåg när. Ska bli kul att få höra detaljerna om vem som faktiskt ska hålla i övervakningen och hur länge inspelningarna ska sparas, om det annonseras publikt dvs. Sånt här gör mig verkligen illamående..
Citera
2006-09-26, 22:11
  #11
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naeH
Om de sätter upp kameror i tunneln tror jag nog att brottsligheten bara flyttar på sig, det är inte riktigt som att det saknas ställen att misshandla eller våldta människor i fred på runt stationsområdet eller i centrum.. Skönt att veta att storebror kan veta vem som åker buss eller pendeltåg när. Ska bli kul att få höra detaljerna om vem som faktiskt ska hålla i övervakningen och hur länge inspelningarna ska sparas, om det annonseras publikt dvs. Sånt här gör mig verkligen illamående..

Vad tycker du man ska göra åt den aktuella gångtunneln och det faktum att det faktiskt är mycket våldsbrott som sker där och att personer tillochmed inte vågar gå där kvälls/nattetid... Nått förslag som är bättre?
Citera
2006-09-26, 22:22
  #12
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disipalic
kom ner till tunneln precis efter misshandeln,killen låg i ambulansbår helt nerblodad med skärsår över sig.. såg iallafall lite polisbrutalitet mot ett fyllo direkt efter, hon höll på och slå sönder flaskor och sparka snuthunden, hon fick smaka på tårgas och batongen, såg rätt hemskt ut men vafan hon förtjäna det, synd med killen iallafall.
Jag kom dit lite efter det, det var splitter överallt och de satt och förhörde massa folk i tunneln, ska fråga runt imorrn bland de jag känner och se om jag kan få fram något

Lite obehagligt då jag hade min son med mig, jag känner mig ofta osäker i den tunneln speciellt när jag jobbar kvällar på helgerna. måste köpa mig en ny tårgas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback