har åkt på något skumt virus...
f-secure hittar ca 3 infekterade dll-filer... men när jag ber f-secure bekämpa de angripna filerna, så står det bara att det inte går...
har testat att ta bort filerna manuellt, men de kommer tillbaka direkt efter omstart..
när jag försöker starta msn, står det bara att det stött på ett problem & måste avslutas..
när jag försöker starta aktivitetshanteraren kommer en ryta upp som påstår att aktivitetshanteraren inaktiverats av administratören...
tjena! & tack för snabbt svar... dessvärre så har jag provat det flertalet gånger, men ingenting händer... f-secure påstår förvisso att de skadliga filerna tagits bort, men efter omstart så kommer det upp igen...
har testat att starta i felsäkert läge, för att där låta f-secure bekämpa angreppet.. dessvärre så kan jag inte starta f-secure i felsäkert av någon anledning..
okej, tackar för svaren.. tyvärr så verkade viruset gett sig på även explorer, så det fungerade inte som sig bör.. till slut gick det knappt att starta datorn utan att allt låste sig samt startade om etc, så jag ominstalerade windows och tömde allt på C... det verkar ha gjort susen.. ett jävla helvete bara att skaffa och installera alla program igen...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!