2006-09-22, 17:14
Medlem
bwoys avatar
Använde ordet wardriving nu, även fast jag tänkt göra det hemifrån mitt skrivbord, vet inte vad det kallas

Tänkte köpa en wifi usb plugg och försöka "hacka" mina grannar, se om jag kommer åt internet hos dom, men jag kör windows xp. Som jag förstått så är det enklare (mer effektivt?) med linux. Tycker mig ha sett nån speciell linuxdist som var dedikerad till just wardriving.

Går det bra att installera linux via wmware och gå denna vägen, eller finns det nåt hinder på vägen där?
Citera
2006-09-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bwoy
Använde ordet wardriving nu, även fast jag tänkt göra det hemifrån mitt skrivbord, vet inte vad det kallas

Tänkte köpa en wifi usb plugg och försöka "hacka" mina grannar, se om jag kommer åt internet hos dom, men jag kör windows xp. Som jag förstått så är det enklare (mer effektivt?) med linux. Tycker mig ha sett nån speciell linuxdist som var dedikerad till just wardriving.

Går det bra att installera linux via wmware och gå denna vägen, eller finns det nåt hinder på vägen där?
Varför inte bara använda en Live-CD som BackTrack direkt istället? Som jag har upplevt det kan det bli problem med att få det trådlösa nätverkskortet att fungera tillfredställande om man kör via VMware.
Citera
2006-09-23, 21:51
Medlem
sandra_ns avatar
Sen är det ju inte bara att ”ta ett trådlöst kort” upp och ner, det skall vara kompatibelt till de program som man tänker använda, och som du nämner usb så är det inte så många om man jämför med pcmcia kort.
Citera
2006-09-24, 21:30
Bannlyst
du ska nog ha ett riktigt wifi-kort om du ska hålla på med detta... dess utom är det bäst, om du nu ska hålla på med något som assosieras med hacking, gör ingenting hemifrån, det är ganska onödigt.....

windows funkar för att hacka krypterade nätverk, Airsnort finns till windows och programmet jag använder för scanning är NetStumbler........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in