Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-22, 11:59
  #1
Medlem
Farväl Falkenberg vill jag gärna se.. någon som sett den?
Citera
2006-09-22, 13:03
  #2
Medlem
Stones avatar
Nix, men skönt att svensk film får en vinnare så där 10 år efter Fucking Åmål.
Citera
2006-09-22, 20:03
  #3
Medlem
Ok, gillar man att kolla på grabbar som inte kan/vill växa upp så är detta rätt film. Utan manus, skådisar, handling, historia... Temat är väl inte riktigt så nytt som hänförda recensenter vill göra gällande heller... Har vi inte alla sett sådana här killar förr? Eh... jo.

Jag har riktigt riktigt svårt att se det "nyskapande" med denna rulle. Men jag tillhör inte målgruppen och känner inte igen mig. Det är väl det...

Jag har också jävligt svårt för improvisationsfilmer - jag gillar när riktiga skådespelare har riktiga manus och skriven dialog, men jag är väl hopplöst gammeldags.

Citera
2006-09-22, 20:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tall
Ok, gillar man att kolla på grabbar som inte kan/vill växa upp så är detta rätt film. Utan manus, skådisar, handling, historia... Temat är väl inte riktigt så nytt som hänförda recensenter vill göra gällande heller... Har vi inte alla sett sådana här killar förr? Eh... jo.

Jag har riktigt riktigt svårt att se det "nyskapande" med denna rulle. Men jag tillhör inte målgruppen och känner inte igen mig. Det är väl det...

Jag har också jävligt svårt för improvisationsfilmer - jag gillar när riktiga skådespelare har riktiga manus och skriven dialog, men jag är väl hopplöst gammeldags.


Hehe.. okej.. men om du inte är en kille som kan känna igen dig i situationen så tror jag inte det gäller mig
Citera
2006-09-23, 21:00
  #5
Medlem
Var precis och såg filmen.. den var helt jävla underbar! Så gå och se den!
Citera
2006-09-23, 21:12
  #6
Medlem
Såg den igår. Den va skitbra. Inget man ska gå och se om man vill ut och festa sen dock. Rätt deprimerande rulle.
Citera
2006-09-23, 21:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Såg den igår. Den va skitbra. Inget man ska gå och se om man vill ut och festa sen dock. Rätt deprimerande rulle.

Jo det kan jag hålla med om men samtidigt så jävla skön!
Citera
2006-09-23, 22:05
  #8
Medlem
weirdwolfs avatar
Trodde att filmen skulle vara betydligt mer lättsam men detta var ju deprimerande . En sak hängde jag dock inte med på, var killen som fick sova på soffan och killen som skrev dagbok bröder? Den förre hade ju inte alls någon stor roll.
Citera
2006-09-23, 22:09
  #9
Medlem
Skriv inga "spolers" tack, sätt dem som "dold text", har inte sätt filmen ännu, men ska.
Citera
2006-09-23, 22:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weirdwolf
Trodde att filmen skulle vara betydligt mer lättsam men detta var ju deprimerande . En sak hängde jag dock inte med på, var killen som fick sova på soffan och killen som skrev dagbok bröder? Den förre hade ju inte alls någon stor roll.

Nej... vad fick dej att tro det?
Citera
2006-09-23, 22:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Skriv inga "spolers" tack, sätt dem som "dold text", har inte sätt filmen ännu, men ska.

kej då..
Citera
2006-09-28, 00:29
  #12
Banned
Jagärlitesvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tall
Ok, gillar man att kolla på grabbar som inte kan/vill växa upp så är detta rätt film. Utan manus, skådisar, handling, historia... Temat är väl inte riktigt så nytt som hänförda recensenter vill göra gällande heller... Har vi inte alla sett sådana här killar förr? Eh... jo.

Jag har riktigt riktigt svårt att se det "nyskapande" med denna rulle. Men jag tillhör inte målgruppen och känner inte igen mig. Det är väl det...

Jag har också jävligt svårt för improvisationsfilmer - jag gillar när riktiga skådespelare har riktiga manus och skriven dialog, men jag är väl hopplöst gammeldags.


Tja... inte gammeldags, men troligen gammal. För gammal för den här filmen i a f. Är inte en diss även om det låter som en diss, men min pappa sa samma sak om du.

Såg den idag, och mot min vilja blev jag riktigt, riktigt berörd av den. Mycket för att:

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback