Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-27, 17:14
  #241
Medlem
Biowares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Kan väl passa på att slänga in en fråga här.

Skiljer sig ruset mkt från exempelvis spliff eller bong?
Nej, inte så mycket iaf. Det är mycket mer "clean" känsla, ökad tydlighet samt mindre förvirring. Det smyger sig på mer sakta också.
Lite svårt att förklara kanske men det är ungefär så jag upplever det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nergath
Skulle också vilja veta detta och om det finns några andra fördelar jämfört med att röka vanligt?
Fördelarna är att alla ämnen förutom "cannabinoiderna"(THC, CBD, CBN tex.) försvinner, det är alltså mycket mer hälsosamt att röka. Andra fördelar är att det inte är någon rök(osynlig) samt att det inte luktar. Du tjänar mer i längden på det också då man behöver röka ungefär hälften så lite för att ändå uppnå samma nivå.

Citera
2011-10-27, 22:05
  #242
Medlem
labambayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bioware

Det måste ju finns syre för att något ska kunna brinna, gäller det även för att något ska förångas?
Funderade på att bygga en egen nämligen, om det inte krävs syre kan man ju göra koppen luft tät och sedan behöver man inte oroa sig alls över att temperaturen ska bli för hög, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2011-11-15, 22:22
  #243
Medlem
Fina Gubbens avatar
Trådar sammanfogade + flytt till cannabiskultur

/Mod
Citera
2011-11-15, 23:11
  #244
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bioware
Nej, inte så mycket iaf. Det är mycket mer "clean" känsla, ökad tydlighet samt mindre förvirring. Det smyger sig på mer sakta också.
Lite svårt att förklara kanske men det är ungefär så jag upplever det.


Fördelarna är att alla ämnen förutom "cannabinoiderna"(THC, CBD, CBN tex.) försvinner, det är alltså mycket mer hälsosamt att röka. Andra fördelar är att det inte är någon rök(osynlig) samt att det inte luktar. Du tjänar mer i längden på det också då man behöver röka ungefär hälften så lite för att ändå uppnå samma nivå.


Jag har alltid upplevt vappat som svagare, nu måste jag såklart tillägga att jag aldrig varit i närheten av de där riktigt dyra pjäserna. "ökad tydlighet samt mindre förvirring", det här är inte bara för att du inte fått i dej allt det har att erbjuda?

Har du testat att röka det färdigvappade gräset i en bong efteråt?
Citera
2012-02-18, 18:01
  #245
Medlem
Varför krångla till det? Ett glasrör för 2 kr?
Citera
2012-04-25, 19:09
  #246
Medlem
Är en 60w klar lampa bra?
Citera
2012-05-17, 11:05
  #247
Medlem
Ingen som har några förslag på andra sorters vaporizer än bara glödlampan???
Citera
2013-03-19, 14:04
  #248
Medlem
THE-OJAs avatar
Var ett roligt tidsfördriv en dag som denna när man inte jobbar! Lyckades undvika glassplitter och andra missöden, det jobbigaste var att gröpa ur lampan för mig men det hela blev klart på en 20 minuter.

https://anonfiles.com/file/63790eb57...eb92826e5167d8
Citera
2014-03-23, 18:02
  #249
Medlem
Sherlok.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetass
Ingen som har några förslag på andra sorters vaporizer än bara glödlampan???

En bekant till mej gjorde en riktigt proffsig vaporizer av en sån lödstation med en "knopp" som man kan ställa gradtalet själv. kostar ett par hundra att bygga gissar jag.
Citera
2016-01-22, 14:10
  #250
Medlem
Angående glödlamps-vaporizer; Ska man täppa till de två hålen på korken med fingrarna medans man eldar med tändaren under glaset? Så att det blir lufttätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback