Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 22:19
  #14209
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Tenderar att märka av att människor får prestationsångest för att de känner att man "måste göra". Jag brukar säga något i stil med; "Gör vad du brukar göra när du inte har sällskap. Jag får faktiskt ut någonting av att bara vara också".

Däremot så tycker jag att man kan vara lite äventyrlig och öppen för förslag, men man ska också kunna finessen av att bara filosofera och.. Vara.
Ja givetvis är jag öppen för förslag och ställer gärna upp på dans så att säga, men denna äventyrlighet kommer inte direkt naturligt för mig, så då blir ju, tjejen i detta fall, drivande att hitta på saker.... jag är tämligen övertygad att många tjejer inte är bekväma i denna roll och vill istället bli "ledd och styrd" av mannen (hur ofta har man inte hört; "jag vet inte, bestäm du"), eftersom det är en maskulin egenskap och tjejen får känna sig feminin.
Citera
2017-06-21, 20:21
  #14210
Medlem
elbels avatar
Glad midsommar i förskott

Ska bli härligt att gå en långpromenad med ljudbok på midsommarafton, hoppas det regnar thihi
Citera
2017-06-21, 23:05
  #14211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Fan vad tragiskt att ni accepterar ensamheten. Ni vet väl om att därute finns där någon som är menad exakt för dig, som det klickar och känns naturligt med. Kompis eller framtid fru. Men ni kan ju inte ge upp och bara förlora, då kan ni ju lika gärna ta livet utav er.
Jag har tyvärr börjat acceptera den. Att jag kommer leva utan parrelation och i sexlöshet har jag accepterat. Att jag kan få fler vänner är säkert möjligt men man måste också vara realistisk.
Citera
2017-06-23, 17:21
  #14212
Medlem
paperboy85s avatar
Ni får försöka ha en trevlig midsommar allihop!
Själv blir det som en vanlig fredag (ockupera hjärnan med underhållning) med undantag för sill och potatisen.
Citera
2017-06-26, 15:23
  #14213
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Ni får försöka ha en trevlig midsommar allihop!
Själv blir det som en vanlig fredag (ockupera hjärnan med underhållning) med undantag för sill och potatisen.


Det är inte fel det heller. Trust me man kan ha värre midsommrar ex. En vanlig fredag fast utan sillen och potatisen
Citera
2017-06-26, 18:12
  #14214
Medlem
Buffymyloves avatar
På sommaren "ska" Man en rad saker. Jag gav upp det där för rätt länge sedan. Det är lite som att titta genom ett kalejdoskop på andra, det blir ju mer synligt att man är ensam när solljuset tränger igenom.
Citera
2017-06-26, 23:42
  #14215
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Jag har tyvärr börjat acceptera den. Att jag kommer leva utan parrelation och i sexlöshet har jag accepterat. Att jag kan få fler vänner är säkert möjligt men man måste också vara realistisk.

Varför känner Du så?

Är det befogat på något sätt, alltså är du en tråkig jävel eller du känner själv att du faktiskt har en del att erbjuda? Allting kan förändras så otroligt snabbt. Jobbar du? Ha som mål att spara undan så mycket pengar som möjligt sedan dra, mannen.

Edit: Finns massvis med reseforum där du kan beskriva vilken typ av människa du är. Som sagt så finns där någon som skulle klicka med dig. Som "tröst" kan jag medge att jag förlorat kontakten med mitt "gäng". Däremot så är jag inte ensam, men jag har heller ingen riktig vän i den bemärkelsen. Men vet du vad? Med tanke på möjligheterna så tänker jag aldrig acceptera att inte hitta en genuin vän för detta är något jag, Du och alla förtjänar. Såklart ingenting händer om man går i samma cirkel, börjar "acceptera".
__________________
Senast redigerad av nomis.1 2017-06-26 kl. 23:44.
Citera
2017-06-27, 19:34
  #14216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Varför känner Du så?

Är det befogat på något sätt, alltså är du en tråkig jävel eller du känner själv att du faktiskt har en del att erbjuda? Allting kan förändras så otroligt snabbt. Jobbar du? Ha som mål att spara undan så mycket pengar som möjligt sedan dra, mannen.
För att jag har blivit nobbad av tjejer hela livet först och främst.

Jag har svårt att se att kvinnor på något sätt ska kunna attraheras av mig, jag har inga manliga drag utseendemässigt och det tror jag skrämmer tjejer. Ja jag har jobbat länge och innan det pluggat och aldrig varit arbetslös i princip. Vart ska jag dra menar du? Hur ökar det mina möjligheter till en flickvän?
Citera
2017-06-27, 20:57
  #14217
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
För att jag har blivit nobbad av tjejer hela livet först och främst.

Jag har svårt att se att kvinnor på något sätt ska kunna attraheras av mig, jag har inga manliga drag utseendemässigt och det tror jag skrämmer tjejer. Ja jag har jobbat länge och innan det pluggat och aldrig varit arbetslös i princip. Vart ska jag dra menar du? Hur ökar det mina möjligheter till en flickvän?

Men snälla. Detta beror ju på att omvärlden och människorna speglas på sättet du känner & tänker.

Det tog mig 20 år innan jag "hittade mig själv". Dessförinnan var jag bara kompis med tjejer. Numera knullar jag mer än jag någonsin kunnat önska. Jag intalade mig dagligen hur ful jag var vilket bekräftades i och med att tjejer inte föll för mig.

Sanningen var den att jag har alltid sett bra ut, (eller bättre runt slutspurten av gymnasiet), men att jag inte förstod det då.

Jag säger till dig, ge inte upp. Vad har du för intressen? F.ö menar jag att du kan dra på en resa långt bort, under en lite längre tid för att upptäcka världen och alla människor som finns i denna. Det finns väldigt öppna människor och man kan skapa en relation jävligt kvickt. Tänk på saken, m kay? För som sagt så är jag ett exempel på att förändringar kan ske.

Edit: Jag menar att det ökar dina möjligheter att få tjejer för att du får nytt perspektiv på saker, du har varit med om saker. Sedan kan jag tala om för dig att det med "manliga drag" bara är skitsnack, period. Såvida du inte är ful, (visst, det ligger i betraktarens ögon) men jag menar ful, ful, så kan du få väääääldigt många tjejer.

Men tala om för mig lite hur du är som person, vad som kännetecknar dig så kanske jag kan pusha på dig trots att allting känns trist?
__________________
Senast redigerad av nomis.1 2017-06-27 kl. 21:00.
Citera
2017-06-28, 09:29
  #14218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Men snälla. Detta beror ju på att omvärlden och människorna speglas på sättet du känner & tänker.

Det tog mig 20 år innan jag "hittade mig själv". Dessförinnan var jag bara kompis med tjejer. Numera knullar jag mer än jag någonsin kunnat önska. Jag intalade mig dagligen hur ful jag var vilket bekräftades i och med att tjejer inte föll för mig.

Sanningen var den att jag har alltid sett bra ut, (eller bättre runt slutspurten av gymnasiet), men att jag inte förstod det då.

Jag säger till dig, ge inte upp. Vad har du för intressen? F.ö menar jag att du kan dra på en resa långt bort, under en lite längre tid för att upptäcka världen och alla människor som finns i denna. Det finns väldigt öppna människor och man kan skapa en relation jävligt kvickt. Tänk på saken, m kay? För som sagt så är jag ett exempel på att förändringar kan ske.

Edit: Jag menar att det ökar dina möjligheter att få tjejer för att du får nytt perspektiv på saker, du har varit med om saker. Sedan kan jag tala om för dig att det med "manliga drag" bara är skitsnack, period. Såvida du inte är ful, (visst, det ligger i betraktarens ögon) men jag menar ful, ful, så kan du få väääääldigt många tjejer.

Men tala om för mig lite hur du är som person, vad som kännetecknar dig så kanske jag kan pusha på dig trots att allting känns trist?

Intresserad av att veta lite mer om din historia. Hur gick du tillväga för att nå förändring? Hur bröt du loss från tankarna om att du var ful? Tar gärna PM om du hellre vill det.
Citera
2017-06-28, 14:57
  #14219
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandchaser
Intresserad av att veta lite mer om din historia. Hur gick du tillväga för att nå förändring? Hur bröt du loss från tankarna om att du var ful? Tar gärna PM om du hellre vill det.

Hallucinogena droger fick mig att tänka ur ett perspektiv jag aldrig någonsin kunna ana. Kunde se mig själv från ett tredje perspektiv, men också vad jag som människa är kapabel till. Var och en på denna jord har en magi. Hitta Din magi, TS.

Har du annars specifika frågor så skriv ett PM istället.

Förr kunde jag knappt hålla ögonkontakt, skämdes över mig själv och krympte mer och mer, inte konstigt att man fick avvisande. Allting sådant syns på mils avstånd naturligtvis.

Edit: Jag menar kort och gott att när man bemästrar saker så växer man utav erfarenheterna och blir komplett tillslut. Man är med andra ord säker i sig själv och sina handlingar vilket människor har respekt för. Bakomliggande orsaker kan ju annars vara ångest, depression eller annat vilket hindrar dig från att komma ur de destruktiva tankarna om dig själv vilket du mer och mer applicerar på moder jord och då förändras också universum med ditt tänk, kom ihåg detta.
__________________
Senast redigerad av nomis.1 2017-06-28 kl. 15:00.
Citera
2017-06-28, 21:01
  #14220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Det tog mig 20 år innan jag "hittade mig själv". Dessförinnan var jag bara kompis med tjejer. Numera knullar jag mer än jag någonsin kunnat önska. Jag intalade mig dagligen hur ful jag var vilket bekräftades i och med att tjejer inte föll för mig.

Sanningen var den att jag har alltid sett bra ut, (eller bättre runt slutspurten av gymnasiet), men att jag inte förstod det då.

Jag säger till dig, ge inte upp. Vad har du för intressen? F.ö menar jag att du kan dra på en resa långt bort, under en lite längre tid för att upptäcka världen och alla människor som finns i denna. Det finns väldigt öppna människor och man kan skapa en relation jävligt kvickt. Tänk på saken, m kay? För som sagt så är jag ett exempel på att förändringar kan ske.

Edit: Jag menar att det ökar dina möjligheter att få tjejer för att du får nytt perspektiv på saker, du har varit med om saker. Sedan kan jag tala om för dig att det med "manliga drag" bara är skitsnack, period. Såvida du inte är ful, (visst, det ligger i betraktarens ögon) men jag menar ful, ful, så kan du få väääääldigt många tjejer.

Men tala om för mig lite hur du är som person, vad som kännetecknar dig så kanske jag kan pusha på dig trots att allting känns trist?
Men det finns ju ändå människor som är naturligt oattraktiva, jag tror jag är en sådan person. Jag har känt så enda sedan dagis att jag egentligen inte passar i den här världen.

Min sanning är iallafall att jag aldrig sett bra ut, det kan jag enkelt konstatera igenom att se bilder på mig själv igenom livet och att andra har sagt det till mig. Det positiva däremot är att jag faktiskt ser lite bättre ut med åren iallafall, det är faktiskt positivt för mig att jag åldrats bra.

Jag har olika intressen. Samhälle, Sport, Teknik och ja allmän allmänbildning egentligen. Men jag är ganska tillbakadragen men jag är inte socialt inkompetent då. Men jag är nog ingen rolig person särskilt ofta faktiskt, jag gillar inte att prata för mycket. Jag resten bort en gång långt bort men jag var mest för mig själv, jag är ingen sådan som börjar småprata med främmande människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback