Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-18, 22:47
  #1
Medlem
Detta handlar om det som låg bakom Fredrik Lindholms inlägg om bloggen "om självantändning (fp/lib)": hur Lindholm kan rekommendera en fascisitisk ideolog som Oskorei utan att någon av hans liberala vänner ens lyfter på ett litet ögonbryn. Det handlar också om hur gränserna mellan denna typ av "liberalism" och ideologier lång till höger suddats ut.

Det är helt OK att hans bullmamma (mentor?) Louise Persson, känd från TV och radio, stoppar alla kommentarer från undertecknad när jag avslöjar att hon ljuger sina läsare rakt upp i ansiktet. Trots att man enligt Google får 5000+ träffar om man söker på yttrandefrihet på hennes blogg så har hon självklart ingen formell skyldighet att ta emot kommentarer på bloggen.

Däremot är det mycket allvarligt när ett monopol i den svenska bloggvärlden censurerar en blogg i valrörelsens sista självande timmar, för något annat än ett massivt monopol är inte Johan Larsson alla portaler som Bloggar.se, Knuff.se, Intressant.se o.s.v.

Som ett resultat av denna censur är det fortfande knappt någon i Sverige som känner till den artikel i Stockholms Fria Tidning som jag skrev om i inlägget:

"Folkpartist deltog i Nationaldemokraternas valmöte"

alltså ytterligare ett exempel på det jag skrivit om på min egen blogg. Om det var just denna artikel eller något annat som fick Johans Larsson att plocka bort alla länkar till mina inlägg har jag självklart ingen aning om.
Citera
2006-09-18, 22:57
  #2
Medlem
ChristianXs avatar
???

PI -> C&Y

/Mod
Citera
2014-01-11, 23:10
  #3
Medlem
martinvaxjos avatar
Varför bloggportaler väljer att censurera

Med anledningen av vad du råkat ut för:

Varför bloggportaler väljer att censurera
http://vetenskapligapartiet.wordpres...att-censurera/
__________________
Senast redigerad av martinvaxjo 2014-01-11 kl. 23:11. Anledning: Länken syntes inte och glömde att fylla i ämnet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback