Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-20, 03:20
  #13
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babba-pappa
Det går bra att slå i sig vallar och xanor osv, jag har gjort det massa gånger. Det är säkert inte så nyttigt men men... vatten duger bra att lösa dom med och man får en skön skjuts!

Samma här eller lite alkohol. Men en rektallösning på Stess/Diazepam är att rekommendera främst.
Citera
2006-09-20, 11:05
  #14
Medlem
Avgrunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Använd ytterst lite etanol i sådana fall, en droppe räcker.

Du kommer att få effekt rektalt även om du löser upp tabletterna i enbart vatten, men jag har svårt att se vitsen med det då många av de populära bensodiazepinerna har god biotillgänglighet oralt, och dessutom acceptabla tillslagstider. Förmodligen kommer vattenlösliga benson att resultera i ett sämre upptag och ett långsammare tillslag då ändtarmen får arbeta gårt med att bryta ned lösningen. Om du skulle kirra en bra injektionslösning så skulle du antaligen få ett snabbare tillslag än vid peroralt bruk, men tillgängligheten skulle inte vara mycket att orda om - den skulle antagligen inte bli mycket bättre. Mycket möda och liten utdelning, men du kan alltid testa. Ändtarmen bör nog sparas till t.ex. morfin som är i sulfat- eller hydrokloridform, och således går att lösa i vatten och dessutom få en mycket, mycket bättre effekt såväl rusmässigt som hur mycket av moffet som absorberats. Jag behåller brallorna på till den dag då jag befinner mig på en offentlig toalett med ett verktyg i handen och en pump innehållandes en dos heroin... och kanylen går sönder. Då åker det upp därbak.

Jag administrerar sällan något via rektalt. Det händer att jag gör injektionslösningar till Midazolam då det är ytterst befogat, men det är knappt så att jag orkar göra det. Nu åker flöddret ner i magen, och vissa hamnar under tungan. Heroinet slås nu som alltid i.v., eller i.m. vid behov.

Unbalanced: Hur känns tjocka, krämiga, vitfärgade lösningar när de skjuts upp i stolgången?
hur gör du när du ska lösa midazolam för IV ?? försökte själv för något vecka sen men tyckte inte dom gav någon nämnvärd effekt IV-
Citera
2006-09-20, 12:08
  #15
Medlem
Jag brukar göra egna lösningar som fungerar någorlunda, men annars analyserar jag t.e.x. HCL för Midazolam , hur den kemiska struckturen ser ut o.s.v. uppbyggd. Vattenlöslighet, kokpunkt, PH, proteinbidningar, biotransformation etc. Jag slog upp allt du behöver veta på följande sidor:

http://redpoll.pharmacy.ualberta.ca/...CARD=APRD00680

http://www.rxlist.com/cgi/generic2/versedsyr.htm

Lycka till med att få till en fin injektionsvätska!
Citera
2006-09-20, 12:16
  #16
Medlem
Hur e de med kryss2orna och biotillgänglighet iv.
Brukar slå i mig dom o de funkar bra.
Iktrovil 0.5 är ju omöjliga o slå i sig.. ser ut som jordgubbskräm om man värmer lösningen.
Citera
2006-09-20, 22:07
  #17
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
Hur e de med kryss2orna och biotillgänglighet iv.
Brukar slå i mig dom o de funkar bra.
Iktrovil 0.5 är ju omöjliga o slå i sig.. ser ut som jordgubbskräm om man värmer lösningen.

Biotillgängligheten IV lär nog vara hög men clonazepam är inte heller helt vattenlösligt.
Men det betyder ju inte att det inte går att lösa upp dom, det går ju men det är ju inte så bra att göra och allt löses ju inte upp.
Har också IVat mycket clonazepam, speciellt tillsammans med
Amfetamin och jag personligen tycker nog att det fungerar minst lika bra oralt eller under tungan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback