Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-17, 00:19
  #1
Medlem
Cabrons avatar
Vilken partiledare/språkrör tycker du befinner sig längst bakom flötet? Försök att bortse från personliga politiska åsikter, rangordna efter dumhet. Mitt förslag, mellanrummen är avsiktliga för att visa åtskillnad:


Peter Eriksson

Maud Olofsson




Lars Leijonborg

Göran Hägglund

Lars Ohly
Maria Wetterstrand

Fredrik Reinfeldt
Göran Persson
Citera
2006-09-17, 00:32
  #2
Medlem
Vi ska ranka deras förmodade IQ alltså?

Svårt. Eriksson låter och ser dummare ut än vad han är, p.g.a. drönig Kalix-dialekt och allmän slafsig, halvsovande look. Wetterstrand är å andra sidan riktigt bright, jag vill minnas att hon bl.a. hade full pott (2,0) på högskoleprovet. Jag tror faktiskt - något otippat eftersom man associerar Folkpartiet med bildning - att Leijonborg är den mest ointelligenta.
Citera
2006-09-17, 00:36
  #3
Medlem
barnets avatar
Maud Olofsson utan tvekan.
Citera
2006-09-17, 00:40
  #4
Medlem
RedXs avatar
Leijonborg känns som den minst intelligente.
Citera
2006-09-17, 00:42
  #5
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vi ska ranka deras förmodade IQ alltså?

Svårt. Eriksson låter och ser dummare ut än vad han är, p.g.a. drönig Kalix-dialekt och allmän slafsig, halvsovande look. Wetterstrand är å andra sidan riktigt bright, jag vill minnas att hon bl.a. hade full pott (2,0) på högskoleprovet. Jag tror faktiskt - något otippat eftersom man associerar Folkpartiet med bildning - att Leijonborg är den mest ointelligenta.
Det är möjligt att jag låtit mig luras av dialekten, och hela Erikssons talmelodi. Han och Maud tycker jag står i en klass för sig, Maud tycker jag har givit ett om inte ointelligent så i alla fall ett påtagligt icke påläst intryck, även i partiets hjärtefrågor såsom uppluckrad arbetsrätt.

Ohly, Wetterstrand, Reinfeldt och Persson är samtliga vassa debattörer och ger ett skarpt intryck.
Citera
2006-09-17, 00:45
  #6
Medlem
Parkers avatar
Leijonborg och Olofsson verkar dummare än de andra, helt klart.
Citera
2006-09-17, 00:46
  #7
Medlem
Isaac_As avatar
Peter Eriksson alla kategorier mest korkade partiledaren/språkröret

Jimmie Åkesson är bäst

Göran tjocksmock i morron åker jag ur regeringen Persson är klart drygast.

Reinfeldt mest trovärdig.
Citera
2006-09-17, 00:47
  #8
Medlem
RoscoTanners avatar
Det känns som att det står mellan Maud, Leijonet, och Eriksson. Ohly kan jag inte riktigt placera in på en skala, då han blandar totalt hjärndöda uttalanden med mer listiga utspel. Ingen är väl dock direkt korkad bör tilläggas.
Citera
2006-09-17, 00:48
  #9
Medlem
Wittgensteins avatar
Leijonborg framstår ofta som en mycket korkad man.
Citera
2006-09-17, 00:59
  #10
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Det känns som att det står mellan Maud, Leijonet, och Eriksson. Ohly kan jag inte riktigt placera in på en skala, då han blandar totalt hjärndöda uttalanden med mer listiga utspel. Ingen är väl dock direkt korkad bör tilläggas.
Nja, säg inte det. Både Maud och Eriksson tycker jag ligger bra nära genomsnittet, vilket är anmärkningsvärt då de är sitt respektive partis främste företrädare. Miljöpartiet tycks annars nedlusat av synnerligen begåvade individer, just därför tycker jag att det är märkligt att en figur som Eriksson valts som språkrör.
Citera
2006-09-17, 01:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Nja, säg inte det. Både Maud och Eriksson tycker jag ligger bra nära genomsnittet, vilket är anmärkningsvärt då de är sitt respektive partis främste företrädare. Miljöpartiet tycks annars nedlusat av synnerligen begåvade individer, just därför tycker jag att det är märkligt att en figur som Eriksson valts som språkrör.
Nja... såg du SVT:s program om Mp i våras när de granskade samtliga partier? Vissa Mp:are som figurerade där var rena särskoleeleverna. Domeij och Wetterstrand är smarta tjejer, Gahrton och Schlaug var inte helt pantade heller, men börjar man gräva lite i höet så hittar man en hel del bad eggs.
Citera
2006-09-17, 01:12
  #12
Medlem
Lars Leijonborg (ser lite moggis-aktig ut)
Maud Olofsson (ser.......bara så jävla dum ut)

Maria Wetterstrand (pratar nervöst och låter obildad)
Peter Eriksson (hallå, vakna!)

Lars Ohly (är tjatig. kan ju tro att han inte fattat att han redan ställt frågan)

Göran Persson (seeeeeeeg. hjärnan måste hinna med och därför pratar sakta)
Göran Hägglund (klurig jävel. påminner sjukt mycket om Vickans Daniel )

Fredrik Reinfeldt (framstår som klart smartast. överlägsenhets-stilen)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback