Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 09:48
  #9901
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
På väg hem från jobbet så hörde jag nog den värsta reklamfilmen någonsin. Från blocket, en invandrare som heter Samir som ringer efter en bil på blocket, jag kommer inte ihåg ordagrant vad han sa men det var något i denna stil "Kan jag komma nu? Tack jag älskar dig...puss på arslet".
Det är väl den där slemmiga outbildade babianen som varit med i diverse dokusåpår. Typ paradise hotel. Men hur man vill förknippa honom med sitt varumärke är för mig outgrundligt.
Citera
2018-07-17, 11:56
  #9902
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är väl den där slemmiga outbildade babianen som varit med i diverse dokusåpår. Typ paradise hotel. Men hur man vill förknippa honom med sitt varumärke är för mig outgrundligt.

Jag tror att detta är en annan person, bara det att de råkar ha samma namn i reklamen.
Citera
2018-07-17, 18:03
  #9903
Medlem
puttens avatar
Trivagos jävla långfilmer till reklam med hr. Björk i spetsen
Jag kräks på eländet...
Citera
2018-07-18, 13:10
  #9904
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
På väg hem från jobbet så hörde jag nog den värsta reklamfilmen någonsin. Från blocket, en invandrare som heter Samir som ringer efter en bil på blocket, jag kommer inte ihåg ordagrant vad han sa men det var något i denna stil "Kan jag komma nu? Tack jag älskar dig...puss på arslet".

Idiotisk och osmaklig, men framför allt usel reklam som snarare stöter bort folk. Vad hoppades de uppnå, liksom?
Citera
2018-07-18, 13:40
  #9905
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är väl den där slemmiga outbildade babianen som varit med i diverse dokusåpår. Typ paradise hotel. Men hur man vill förknippa honom med sitt varumärke är för mig outgrundligt.

Tydligen så var det han Trodde först bara att det var en reklam som gick på radio, men det finns tydligen en inspelad version också. https://youtu.be/EJ8mNrIIxo4?t=4m23s
Citera
2018-07-18, 14:13
  #9906
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Ikea när spännturken drattar i backen och snöflingorna tittar oroligt på medans han reser sig upp och börjar dansa. Han ramlade på gräs för i helvete. Trodde någon att han skulle slå sig? Likaså den andra reklamen när gänget skämt-attackerar sina vänner. I verkligheten hade dom blivit rånade och våldtagna.
Citera
2018-07-18, 14:15
  #9907
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Ikea när spännturken drattar i backen och snöflingorna tittar oroligt på medans han reser sig upp och börjar dansa. Han ramlade på gräs för i helvete. Trodde någon att han skulle slå sig? Likaså den andra reklamen när gänget skämt-attackerar sina vänner. I verkligheten hade dom blivit rånade och våldtagna.
Ja det är sannerligen en märklig reklam. Och den ena tjejen ser så besviken ut när det inte är hon som får förlusta sig med negern.
Helt klart värre än Gothare och annat löst svartrockarfolk!
Citera
2018-07-18, 14:23
  #9908
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Vad är det som gör att blöjtillverkare tror det är mer OK att visa barnrumpor än vuxenrumpor i TV-reklam? Tänk om dom hade visat vuxnas rumpor i reklam för toalettpapper, liksom....

Tycker det är osmakligt, oavsett.


Det ska väl tilltala mammorna som är höga på lillprins-stjärtdoft. Lika osmakligt är det med reklamer där barn kletar ut mat i halva ansiktet. Något som mammor finner ytterst charmigt.
Citera
2018-07-21, 15:36
  #9909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Trivagos jävla långfilmer till reklam med hr. Björk i spetsen
Jag kräks på eländet...

Jag också. Helvete vad jag hatar honom. Jag ser inte på klassisk TV, men på jobbet glor folk, och ännu värre. Det finns idioter som inte förstår att man byter kanal under reklamen och ibland tystnar alla, bara när det är reklam!!

Då vill man bara skjuta alla! Trivago och den jävla badoo reklamen.. För sinnes.
Citera
2018-07-22, 00:02
  #9910
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Gymgrossistens pinsamma reklam med Camilla Salomonsson. "I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.", "I'm ready to take on the world." . Den hade varit okej om det handlade om en framgångsrik idrottare inom en riktig sport, men människan är tydligen en crossfitare, en tävlingsidrott för uppmärksamhetskåta steroidbrukare.
Citera
2018-07-25, 08:38
  #9911
Medlem
_Strebers avatar
ComHem eller vem det nu är, börjar med cyklister i tour de france, sedan säger någon "Shark" och alla ramlar ner i vattnet. Avslutas med två genuskorrekta hipsters som sitter i en soffa. För lång, för tjatig. Ogillar.
Citera
2018-07-25, 12:11
  #9912
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
ComHem eller vem det nu är, börjar med cyklister i tour de france, sedan säger någon "Shark" och alla ramlar ner i vattnet. Avslutas med två genuskorrekta hipsters som sitter i en soffa. För lång, för tjatig. Ogillar.

Smart, udda, fantasifull och påkostad. Om du frågar mig, alltså. En av de bästa reklamerna just nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback