Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 23:02
  #9469
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Någon annan som tycker tjejerna i Head and Shoulders senaste reklam är så irriterande? Speciellt den blonda! När hon säger "är det mitt hår fortfarande" så har jag bara lust att raka av hennes hår.

"Man blir glad av det." Herregud, vilka korkade våp. Tala om snävt perspektiv när ett hårschampo kan utlösa dessa enorma lyckoupplevelser. I klass med "Man har så kul med Toffifee." Kul?! Med godis?
Citera
2017-08-12, 08:23
  #9470
Medlem
vaneriss avatar
På senaste tiden har Halebop gjort reklam med arabiska inslag. Den senaste är helt på arabiska när en mamma och hennes son diskuterar wifi. Tycker det hela är lite olustigt... Någon som håller med?
Citera
2017-08-12, 11:07
  #9471
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
På senaste tiden har Halebop gjort reklam med arabiska inslag. Den senaste är helt på arabiska när en mamma och hennes son diskuterar wifi. Tycker det hela är lite olustigt... Någon som håller med?

Dom har alltid haft blattar med i sina reklamer. Men som du säger så kör dom helt med berikarspråk i deras nya. Jag funderar på om det är deras strategi att locka till sig kunder som är utlänningar eller om dom helt enkelt vill visa sin fina "värdegrund?"

Det ena behöver givetvis inte utesluta det andra.
Citera
2017-08-12, 11:55
  #9472
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Dom har alltid haft blattar med i sina reklamer. Men som du säger så kör dom helt med berikarspråk i deras nya. Jag funderar på om det är deras strategi att locka till sig kunder som är utlänningar eller om dom helt enkelt vill visa sin fina "värdegrund?"

Det ena behöver givetvis inte utesluta det andra.

Nu anses det nog i första hand som "fräckt normbrytande" med reklam på andra språk, men på sikt lär det bli allt vanligare i takt med att en krympande andel av Sveriges befolkning har svenska som modersmål. Det kan också ses som ett uttryck för identitetspolitiken, d.v.s. att varje minoritet måste tilltalas specifikt. Och eftersom värnandet om det svenska språket dessutom inte prioriteras av någon, utan snarare ses som rasism och protektionism, så lär utvecklingen intensifieras. Att skolor redan i dag erbjuder arabiska som tillval i grundskolan är ett tecken i tiden; det är svenskarna som ska anpassa sig till invandrarna, inte tvärtom.
Citera
2017-08-12, 17:59
  #9473
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Kvibille ostar: Jag e en salt...E? E??? Jag är heter det för helvete. Och det tar säkert så jävla lång tid att lära sig att hälla salt på en ostjävel.
Citera
2017-08-12, 18:00
  #9474
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ok, Libresse eller Always eller vilken tillverkare av bindor det nu är som i reklamen börjar med att säga typ "det finns tre miljarder kvinnor i världen, och ingen är den andra lik" och sedan triumferande avslöjar att de nu lanserar fyra olika storlekar/former på bindor. Ok... tre miljarder olikformade womenparts sade ni nyss, och ni erbjuder FYRA storlekar?

Plus att dom missat att vissa är tvillingar.
Citera
2017-08-12, 18:44
  #9475
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ok, Libresse eller Always eller vilken tillverkare av bindor det nu är som i reklamen börjar med att säga typ "det finns tre miljarder kvinnor i världen, och ingen är den andra lik" och sedan triumferande avslöjar att de nu lanserar fyra olika storlekar/former på bindor. Ok... tre miljarder olikformade womenparts sade ni nyss, och ni erbjuder FYRA storlekar?
Glöm inte att det säkert finns några "män" ute i världen som också menstruerar. Tycker man ska säga "det finns sju miljarder människor i världen" istället.
Sen vill jag se våra fina seniorer göra löstbajs-minen i nästa Pampers-reklam. Vuxenblöjor säljer också.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
"Man blir glad av det." Herregud, vilka korkade våp. Tala om snävt perspektiv när ett hårschampo kan utlösa dessa enorma lyckoupplevelser. I klass med "Man har så kul med Toffifee." Kul?! Med godis?
Har u aldrig träffat en kvinna? Eller homofil man för den delen? Det var nog ingen heterosexuell man som myntade uttrycket "bad hair day".
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Kvibille ostar: Jag e en salt...E? E??? Jag är heter det för helvete. Och det tar säkert så jävla lång tid att lära sig att hälla salt på en ostjävel.
Det första yrket som ryker när robotarna gör sitt intåg är nog saltkärringens.

Nu stör jag mig verkligen på Dressmanns närbilder på sina kalsongmodellers paket. Lite avstånd kan man väl begära?

Nu under friidrotts-VM har jag sett väldigt mycket på tv4 och det är fruktansvärt påfrestande med så mycket usel reklam man inte är van vid.
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-08-12 kl. 18:48.
Citera
2017-08-13, 14:48
  #9476
Medlem
randones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Någon annan som tycker tjejerna i Head and Shoulders senaste reklam är så irriterande? Speciellt den blonda! När hon säger "är det mitt hår fortfarande" så har jag bara lust att raka av hennes hår.

Precis vad jag kom hit för att säga!
Nejnejnej head & shoulders, jag tror inte ett dyft på vad ni vill sälja åt mig. Alla involverade borde skämmas.. men det gör de ju förstås inte, så nu skäms jag åt dem. Och blir arg.
Citera
2017-08-15, 07:30
  #9477
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
På senaste tiden har Halebop gjort reklam med arabiska inslag. Den senaste är helt på arabiska när en mamma och hennes son diskuterar wifi. Tycker det hela är lite olustigt... Någon som håller med?

Dom gör reklam för sin app locall, vilket språk tror du dom pratar som ringer till Mellanöstern?
Citera
2017-08-15, 09:41
  #9478
Medlem
Asklords avatar
Börjar gravt störa mig på Findus reklam för deras svenska ärter. Med deras "lugna och vackra" (läs smörversion) av "Uti vår hage." Givetvis ackompanjeras denna med en blatteunge som gör någon typiskt blattegest.

Den sänds i tid och otid nu
Citera
2017-08-16, 12:12
  #9479
Medlem
_Strebers avatar
Hur jävla många förkylda år har gått hur många jävla år med dig som har töntlockigt hår och ständig mancold har jag fått? Och hur många gånger har jag köpt era värktabletter pga er reklam? NOLL! Särskilt inte efter att de gjort en uppföljare där de två förkylda medelålders stalkarna flyttat ihop.
Citera
2017-08-18, 20:34
  #9480
Avstängd
Jag hatar den snobbiga ungen i loka.
Kom du ihåg när du bodde här "jamen visst min kosa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback